Θερινή Τουριστική σεζόν 2017 |Αποτελέσματα

 

 

Αεροδρόμιο Πάρου: τα πραγματικά αποτελέσματα
Έρευνα Του Κ. Ν. Δραγάτη

 

Δύο είναι τα νούμερα που θα πρέπει να ενδιαφέρουν κάθε έναν που έχει αποφασίσει να ασχοληθεί σοβαρά με την ανάλυση της πορείας του τουρισμού της Πάρου για τη σεζόν 2017: α) το νέο μικρό αεροδρόμιο Πάρου απέφερε 23.811* περίπου νέες αφίξεις στο νησί μας σε σχέση με το 2016 και β) το παλαιό δυσλειτουργικό λιμάνι της Πάρου απέφερε 25.342 (+7,65%) νέες αφίξεις στο νησί μας.

Ο αριθμός νέων αφίξεων που απέφερε το νέο μικρό αεροδρόμιο 30.012 σε σχέση με την λειτουργία του παλαιού 11.322, ακόμη πιο μικρού, αεροδρομίου, αποτελεί το 9,06 % των αφίξεων του λιμανιού με βάση τις τιμές του 2016 και το 8,41 % με βάση τις αντίστοιχες τιμές του 2017.
Θυμίζουμε ότι στο λιμάνι δεν έχει γίνει καμία σοβαρή επένδυση από το 2000, ενώ στο νέο μικρό αεροδρόμιο, στο ίδιο χρονικό διάστημα έχουν πέσει πάνω από
30 εκ. ευρώ!

parkia_airphoto

 

 

1. Η σεζόν μήνα – μήνα
στα καράβια**

Ο φετινός Ιούνιος ήταν ένας καλός μήνας ανόδου για την τουριστική αγορά της Πάρου. Στις αφίξεις είχαμε μία αύξηση επιβατών της τάξεως του 14,06% στα καράβια (+8.952) σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα της σεζόν του 2016. Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί ότι επρόκειτο για επισκέπτες με κάποια ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά δεδομένου ότι πολλοί από αυτούς επέλεξαν να πάρουν και το όχημα τους μαζί και γι’ αυτό είχαμε αύξηση εισροών οχημάτων ιδιωτικής χρήσης κατά 18,16% (+913) και μία μικρότερη σαφώς αύξηση δικύκλων κατά 7,32% (+104).
Εκείνο που ωστόσο παραμένει προβληματικό είναι ότι παρά την σημαντική αύξηση που κατέγραψε ο πληθυσμός επισκεπτών στην Πάρο κατά τον πρώτο μήνα της θερινής σεζόν, δεν καταγράφηκε δυστυχώς και εφέτος αντίστοιχη αύξηση της καταναλωτικής δυνατότητας τους, αφού οι νταλίκες μεταφοράς προμηθειών είχαν ισχνή αύξηση σε σχέση με το 2016, ήτοι 1,05% (+9).

Ο Ιούλιος εφέτος έκανε “βουτιά” κάτι που είχαν αντιληφθεί και συζητούσαν κατά την διάρκεια εξέλιξης της σεζόν οι έμπειροι από τους επιχειρηματίες της Πάρου. Είχαμε:
– σαφώς μικρότερη αύξηση εισροών επισκεπτών σε ποσοστά της τάξεως του 6,52% (+8.580) σε σχέση με τους αριθμούς του 2016 αλλά και τις τιμές Ιουνίου και Αυγούστου του 2017,
– αντίστοιχες χαμηλότερες τιμές αύξησης στα οχήματα της τάξης του 5,71% (+661) για τα Ι.Χ και 3,95% (+92) για τα δίκυκλα.

Όμως εκεί που σημειώνεται το πρόβλημα είναι ότι κατά τον φετινό Ιούλιο μειώθηκε η εισρροή φορτηγών μεταφοράς προϊόντων κατά 3 σε σχέση με τον Ιούλιο του 2016. Η διαφορά μπορεί να μην είναι σημαντική, αλλά είναι ενδεικτική για το ότι δεν υπήρξε πρόοδος στην κατανάλωση, αντίστοιχη με τους άλλους δύο μήνες της φετινής, θερινής τουριστικής σεζόν.
Σημειώνουμε ότι στο μείγμα επισκεπτών του νησιού μας κατά τον μήνα Ιούλιο κυριαρχούσαν νέα παιδιά από 17 έως 30 ετών.

Ο “βασιλιάς” για την Πάρο παραμένει ο Αύγουστος, αν και – κατά την γνώμη μας – οφείλουν οι αρμόδιοι και οι σχετιζόμενοι με την οικονομία του τουρισμού να προσέξουν ορισμένα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που παρουσιάστηκαν.
Δεν έχουμε σημαντική αύξηση στους επιβάτες σε σχέση με τη σεζόν του 2016 κατά τον ίδιο μήνα, δεδομένου ότι αυξήθηκαν μόνο κατά 5,73% (+7.810).
Όμως είχαμε:
– σημαντική αύξηση εισρροής Ι.Χ οχημάτων της τάξης του 12,29% (+1.493),
– μείωση της εισρροής δικύκλων κατά 2,56% (-83),
– θεαματική αύξηση της εισροής φορτηγών μεταφοράς προϊόντων της τάξης του 13,53% (+113).

Μία ερμηνεία των τεκμηρίων (και όχι των αποδείξεων) είναι ότι η σύνθεση της τουριστικής πελατείας μας κατά το μήνα Αύγουστο αλλάζει μετά την επίδραση των ετών της κρίσης. Το μείγμα των πελατών μας της τελευταίας στιγμής, όπως είναι εκείνοι του Αυγούστου, φαίνεται να ενισχύεται από ομάδα πελατών που έχουν τη δυνατότητα να καταναλώνουν περισσότερο και τέτοιοι μπορεί να είναι οι πελάτες με σπίτια στην Πάρο ή οι πελάτες από χώρες του εξωτερικού, ενώ διαφαίνεται να “φτωχαίνουν” ακόμη περισσότερο οι πελάτες της τελευταίας στιγμής του Αυγούστου δεδομένου ότι έχουμε υποχώρηση των δικυκλιστών.
Αντιστρόφως, σημειώθηκε αύξηση της εισρροής Ι.Χ οχημάτων.

Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες κατά τη φετινή σεζόν πρόσφεραν σημαντικές εκπτώσεις στα εισιτήρια και στα οχήματα.
Η “μύτη” κάποιων γνωστών επηρμένων στελεχών, κόντηνε, μπροστά στην πιεστική ανάγκη για εξασφαλισμένη κερδοφορία, μιας και τα νέα αφεντικά, οι τράπεζες, δεν σηκώνουν “μαγκιές” σε αυτά τα θέματα.

 

 

2251841

 

 

 

2. Η σεζόν στο νέο μικρό αεροδρόμιο***

ΤΑ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΜΑΤΑ ΠΡΩΤΑ: Κατά την διάρκεια της φετινής τουριστικής σεζόν υπήρξαν πολλοί δημοσιολογούντες (και όχι δημοσιογράφοι) που για να “τιμήσουν” την γνωστή έλλειψη ευθύνης, ευσυνειδησίας και επαγγελματισμού που τους διακρίνει από χρόνια, δημοσίευαν ποσοστά αύξησης εισροών στο νέο αεροδρόμιο Πάρου, χωρίς την συνοδεία των απόλυτων αριθμών. Παρουσίαζαν με μεγάλα σύμβολα ποσοστά αύξησης σε σύγκριση με το 2016, όπου το αεροδρόμιο που λειτουργούσε ήταν άλλο, με άλλους, σημαντικά μικρότερης χωρητικότητας, τύπου αεροπλάνα.

Τα μαθηματικά του δημοτικού ορίζουν ότι δεν μπορείς να συγκρίνεις ανόμοια μεταξύ τους πράγματα, αλλά οι συγκεκριμένοι – συχνά μεροκαματιάρηδες πολιτικάντηδων – κονδυλοφόροι δεν διαστάζουν να παραφρονούν, να παραλογούν και εν τέλει να χέζουν την αλήθεια μπροστά στα ιδιοτελή μικροσυμφέροντα τους.

Ωστόσο, το αποτέλεσμα ήταν πολλοί πολίτες, ειδικά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (facebook), να παρασύρονται και να ανακυκλώνουν “θριαμβευτικά” ποσοστά αύξησης επισκεπτών από το νέο μικρό αεροδρόμιο του νησιού μας.

Αυτή η προπαγάνδα στην Πάρο σχεδιάστηκε και εξωθήθηκε από την διοίκηση του Δήμου Πάρου και ύστερα από προσωπική επιλογή του δημάρχου Μ. Κωβαίου προκειμένου να αποκομίσει με πολύ φθηνό τρόπο πολιτικά οφέλη.Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση που εμφανίστηκε (και καταγράφηκε) να δέχεται και να ανταλλάσσει συγχαρητήρια πολιτικάντικου τύπου που θύμιζαν “Μαυρογιαλούρο”, σαν να είχε φτιάξει αυτός το νέο μικρό αεροδρόμιο Πάρου.

Η μόνη αλήθεια είναι ότι “συνέβαλε” αποφασιστικά μόνο στο κακό σκέλος του νέου, μικρού και γι’ αυτό προβληματικού αεροδρομίου Πάρου, ενώ ουδέποτε συμμετείχε σε τίποτε για την προετοιμασία του γενικού σχεδιασμού του νέου κανονικού αεροδρομίου Πάρου, αφού αυτή έχει γίνει πολλά χρόνια πριν ασχοληθεί ο ίδιος με τα κοινά.

Τέλος, να μην ξεχνάμε ότι ο δήμαρχος Μ. Κωβαίος επέλεξε να παίξει – σαν μικρή πολιτική μαριονέτα – το κομματικό παιχνίδι της νεοδημοκρατικής αντιπολίτευσης εναντίον του αρμόδιου υπουργού Σπίρτζη και του Πρωθυπουργού Τσίπρα στην υπόθεση της κυβερνητικής “αριστερής” προπαγάνδας των εγκαινίων του νέου μικρού αεροδρομίου Πάρου κατά το τέλος Ιουλίου του 2016.
Σπίρτζης και Τσίπρας έστησαν πολιτικό θέατρο τότε, όμως, δεν ήταν δουλειά του δημάρχου Πάρου να τους αποκαλύψει (σ.σ:
και μάλιστα με τον γελοίο τρόπο της συμπαράταξης με τους κομματικούς αντιπάλους τους στα γελοία “αντι-εγκαίνια” που στήθηκαν τότε από τη ΝΔ), αλλά να κερδοσκοπήσει από αυτήν τους την ανάγκη για το καλό όλων των Παριανών.


—————————————————————
Σημειώνουμε πεντακάθαρα τα εξής: το parosnews.gr ως συνέχεια της 18χρονης εφημερίδας “Τα Νέα Πάρου-Αντιπάρου” και ο (e-) εκδότης τους Κωνσταντίνος Ν. Δραγάτης, με συμμετοχή σε όλους τους σχετικούς αγώνες, ΗΤΑΝ και ΕΙΝΑΙ σταθεροί υπέρμαχοι της κατασκευής και λειτουργίας του κανονικού και πλήρους αεροδρομίου της Πάρου, όπως προσδιορίστηκε με συγκεκριμένα όρια προδιαγραφών μετά την δημοσιοποίηση της εισήγησης του ΣτΕ του 1998, και όπως αυτό έχει σχεδιαστεί και με “αίμα” πληρωθεί με την γη των Παριανών και το “αίμα” των κόπων των Ελλήνων πολιτών (συμπεριλαμβανομένων των Παριανών και των Αντιπαριανών) μετασχηματισμένο σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ που έχουν σε μεγάλο μέρος τους σπαταληθεί.
Τα κριτήρια μας ήταν και είναι πολιτικά, ήτοι: πατριωτικά, ταξικά και περιβαλλοντικά.-

Τούτα για να έχουν συνέπεια οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι:
– αναγνωρίζουμε ότι είναι εξέλιξη για τον τόπο η έναρξη λειτουργίας ενός αναβαθμισμένου, σε σχέση ΜΟΝΟ με το παλιό, αεροδρομίου,
– αποτελεί ένα πολύ δαπανηρό βήμα προς τον τελικό στόχο,
– εξυπηρετεί – άμα της λειτουργίας του – ελάχιστα και συγκεκριμένα τοπικά επαγγέλματα και αυτό είναι θετικό,
– εξυπηρετεί πολύ τα ασφαλή ταξίδια των Παριανών και των εχόντων συμφέροντα στην Πάρο καθ΄όλη την διάρκεια του χρόνου πια,
– ενισχύει πολύ λιγότερο τον τουρισμό μας,
κάποιοι από την Πάρο και την Αθήνα αποφάσισαν πριν λίγα χρόνια και τα τελευταία τρία να εξυπηρετεί ΣΤΟΝ ΜΕΓΙΣΤΟ ΒΑΘΜΟ μικροπολιτικά αλλά κυρίως μεγάλα οικονομικά συμφέροντα. Γι’ αυτό συγκεκριμένοι αρμόδιοι αποφάσισαν να το κατασκευάσουν και να το λειτουργήσουν ως μικρό.
—————————————————————-

 

 

3. ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΑ ΝΟΥΜΕΡΑ: Τον Ιούνιο του 2017 από το νέο αεροδρόμιο της Πάρου εισήλθαν 6.129 νέοι επισκέπτες με πτήσεις αεροπορικών γραμμών. Ήρθαν με νέα μεγαλύτερα αεροπλάνα, τα οποία δεν μπορούσαν να προσγειωθούν στην Πάρο ολόκληρο τον Ιούνιο του 2016.

Τον Ιούλιο εισήλθαν από το νέο αεροδρόμιο της Πάρου 10.688 νέοι επισκέπτες και αυτή η θετική διαφορά εξηγείται από την παράλληλη αύξηση δρομολογίων που έλαβε χώρα έναντι του Ιουνίου του 2017. Τα δρομολόγια αυτών των μεγαλύτερων αεροπλάνων δεν μπορούσαν να πραγματοποιηθούν έως το τέλος του Ιουλίου του 2016, όπου τα δρομολόγια γίνονταν από το παλαιό μικρό αεροδρόμιο.

Τον Αύγουστο εισήλθαν στην Πάρο 6.994 νέοι επισκέπτες. Η διαφορά επί τα χείρω σε σχέση με τον Ιούλιο του 2017 προκύπτει διότι από τον Αύγουστο του 2016 μπορούσαν μεν να προσγειώνονται αεροπλάνα μεγαλύτερης χωρητικότητας μιας και είχε ξεκινήσει την λειτουργία του το νέο μικρό αεροδρόμιο, όμως δεν είχαν προλάβει να οργανώσουν την παρουσία τους εταιρείες για ένα μόνο μήνα της περσινής θερινής τουριστικής σεζόν.
Έτσι, ενώ έχουμε τα ίδια σχεδόν αυξημένα νούμερα εισόδων όσο αφορά την
Olympic Air μεταξύ Αυγούστου 2016 και 2017, ο αριθμός των νέων εισόδων “ισορροπεί” προς τα κάτω ως προς τον Ιούλιο του 2017 με τα αποτελέσματα των εισόδων επισκεπτών που πρόσθεσαν μόνο οι νέες εταιρείες που απέκτησαν δρομολόγια από τον Ιούνιο και Ιούλιο του 2017 στο νέο αεροδρόμιο της Πάρου, αφού η Olympic Air υπήρχε ήδη από τον Αύγουστο του 2016 (σ.σ: Για την καλύτερη κατανόηση δείτε τους πίνακες με τα συνολικά αποτελέσματα***).

Ο συνολικός αριθμός νέων εισόδων από το νέο μικρό αεροδρόμιο Πάρου για τη θερινή τουριστική σεζόν 2017, ήταν 23.811 σε σχέση με την αντίστοιχη σεζόν του 2016.

Αν αφαιρέσουμε τις θέσεις που προστέθηκαν τις έξι τελευταίες ημέρες του Ιουλίου του 2016 και ολόκληρου του Αύγουστου 2016 λόγω των πτήσεων των μεγαλύτερων αεροσκάφων της Olympic Air που πρόλαβαν να μπουν στην γραμμή μετά τα εγκαίνια του νέου μικρού αεροδρομίου Πάρου στις 24/7/2016, τότε μπορούμε τεχνητά να κατασκευάσουμε μία ανεκτή σύγκριση και να βρούμε τις συνολικές νέες αφίξεις που απέφερε η λειτουργία του νέου μικρού αεροδρομίου Πάρου σε σχέση με το παλαιό μικρό αεροδρόμιο Πάρου. Ανέρχονται στις 30.012.
Αν δεν αφαιρέσουμε αυτές τις θέσεις, κάτι που κάναμε σε αυτήν την έρευνα για να αποκτήσουμε ένα ενιαίο, αληθινό μέτρο σύγκρισης μεταξύ λειτουργίας του παλαιού μικρού αεροδρομίου και του νέου μικρού αεροδρομίου, τότε οι νέες αφίξεις συνολικά για την θερινή τουριστική σεζόν του 2017 σε σχέση με το 2016 είναι μόλις 23.811 σε απόλυτους αριθμούς επιβατών.

Ο συνολικός αριθμός αφίξεων από το παλαιό μικρό αεροδρόμιο και το νέο από τις 25/7/16 την θερινή σεζόν του 2016 ήταν 17.523
Ο συνολικός αριθμός των αφίξεων από το νέο μικρό αεροδρόμιο Πάρου
την θερινή σεζόν του 2017 ήταν 41.334

 


4. Το κρίσιμο ερώτημα…

Οι 23,8 ή οι 30 χιλιάδες νέες αφίξεις επισκεπτών από το νέο αεροδρόμιο της Πάρου άξιζαν τον κόπο;

eswteriko-xelwnas-4ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αν αναλογισθεί κανείς ότι αγωνιζόμαστε 35 χρόνια για την απόκτηση ενός νέου κανονικού και πλήρους αεροδρομίου, και ότι έχουν  σπαταληθεί μέχρι σήμερα πάνω από 60 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς τον υπολογισμό των τόκων των χρημάτων αυτών από τα έτη που τμηματικά έχουν δαπανηθεί και την χαμένη αξία της γαιοπροσόδου της γης που χρειάστηκε για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου και της γης που βρίσκεται εγκλωβισμένη στο παλαιό αεροδρόμιο, καθώς και τις εργατοώρες που έχει χρειασθεί το πολυπληθές αρμόδιο προσωπικό κάθε είδους…τότε σίγουρα οι 23,8 χιλιάδες νέες αφίξεις αποτελούν αποτυχία.

Όμως, αν αποδεχθεί κανείς ότι στον τόπο μας και τη χώρα μας, μέσα στο κόστος ενός σοβαρού έργου πρέπει να υπολογίσει κανείς την τεράστια σπατάλη χρόνου, χώρου και χρημάτων για να “πληρωθούν” ως νταβατζιλίκι:
– το κόστος των μικροπολιτικών συμφερόντων συγκεκριμένων πολιτικών και κομμάτων,
– τα συμφέροντα ιδιοκτητών και τα συμφέροντα μεγάλων εταιρειών και εργολάβων, καθώς και των τοπικών υπεργολάβων τους…
τότε, οι 23,8 χιλιάδες νέες αφίξεις, ήτοι το ισχνό 9,06 % των αφίξεων από το δυσλειτουργικό λιμάνι που έχει “φυλακίσει” τουριστικά την Παροικιά, είναι μία κάποια αποδεκτή αρχή προκειμένου οι υγιείς δυνάμεις του τόπου, με εντελώς διαφορετική στρατηγική και μυαλά, να ξεκινήσουν μία νέα πραγματική σταυροφορία “πίεσης” για να αποκτηθεί το συντομότερο δυνατόν το κανονικό, πλήρες αεροδρόμιο Πάρου που έχουμε χιλιοπληρώσει και αξίζουμε, το οποίο θα μπορούσαμε να είχαμε με καλές πιθανότητες από το 2003 και πάντως, σίγουρα από το 2010 – 2011, άντε 2013.

 

 

5. Να μιλήσουμε για νούμερα που θα μπορούσαμε
να έχουμε στην Πάρο σε “πρόχειρη” φάση νέου αεροδρομίου:

Αν συγκεκριμένοι πολιτικοί δεν είχαν προδώσει την κατασκευή του νέου κανονικού αεροδρομίου Πάρου, από το 2012 θα μπορούσε να υπάρχει, έστω ως πρώτο στάδιο, το νέο μικρό αεροδρόμιο Πάρου, αλλά με μεγαλύτερο κτήριο, με λίγο μεγαλύτερο διάδρομο, με τελωνειακή υπηρεσία, υπηρεσία τροφοδοσίας καυσίμων, δικαίωμα νυκτερινών πτήσεων και λίγο ακόμη προσωπικό. Αυτό θα σήμαινε αυτομάτως μία κατάσταση όπως αυτή του προβληματικού, ακόμη μικρού, αεροδρομίου Σκιάθου που τα νούμερα του (με στοιχεία του 2014) είναι τα εξής: Μόλις 1570 μέτρων διάδρομος που λειτούργησε το 1991 (σ.σ: της Πάρου, που λειτούργησε το 2016 “φροντίσθηκε” εις βάρος μας να έχει 1400 μέτρα διάδρομο). Το 2014 ταξίδευσαν από αυτό κατά την τουριστική σεζόν περίπου 300.000 επιβάτες εξωτερικού, πέρα από τους 30.000 περίπου επιβάτες εσωτερικού”.

—————————————————————————-
Επαναλαμβάνουμε: στην Πάρο εφέτος, την πρώτη χρονιά πλήρους λειτουργίας είχαμε 30.012 νέες εισόδους από το εσωτερικό και 1100 (υπό ειδικό καθεστώς****) από το εξωτερικό.
—————————————————————————-

Να ενημερώσουμε ότι στο εν λόγω αεροδρόμιο Σκιάθου γίνονται εργασίες επέκτασης του διαδρόμου κατά 110 μέτρα και άλλων συμπληρωματικών έργων αξίας 19 εκ. ευρώ από ευρωπαϊκό πρόγραμμα χρηματοδότησης που συμβολαιοποιήθηκε το 2013, τότε δηλαδή που έπρεπε να έχει ενταχθεί και υλοποιηθεί το δικό μας αεροδρόμιο.

Μόνο που κανείς τότε δεν φρόντισε να τελειώσουν οι μελέτες στην ΥΠΑ, οι οποίες εκκρεμούν από το 1996 (!) παρά του ότι από το 2009 η Πάρος διέθετε Παριανό πρώτο υπουργό τη τάξει στην κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ ο οποίος αργότερα έγινε υπουργός καθ’ ύλην αρμόδιος για τα δημόσια έργα.
Περιέργως, ο
Γιάννης Ραγκούσης, μία ημέρα πριν παραιτηθεί από την θέση του, υπέγραψε την κατασκευή ενός διαδρόμου 1400 μέτρων και τίποτε άλλο. Χωρίς κτήρια, είτε μικρά, είτε μεγάλα, χωρίς δρόμους, χωρίς εγκαταστάσεις υποστήριξης, χωρίς τίποτα !!!

Αυτά, δεν τα λέμε εμείς, τα έγραφαν τα έγγραφα δημοπράτησης το 2012, ενώ τα επανέλαβε ο πρώην σύντροφος του Γ. Ραγκούση στο ΠΑΣΟΚ, μηχανικός στο επάγγελμα και νυν υπουργός μεταφορών και δημόσιων έργων στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, κ. Χρ. Σπίρτζης, σε ομιλίες του στην Πάρο το 2016. Δεν τον διέψευσε κανείς μέχρι σήμερα.
Ο Χρ. Σπίρτζης είχε πει χαρακτηριστικά:
Δεν υπάρχει προηγούμενο στα παγκόσμια χρονικά να δημοπρατείται διάδρομος αεροδρομίου, χωρίς κτήρια για την λειτουργία του αεροδρομίου.

 

 

2251841

 

 

6. Να μιλήσουμε για νούμερα που θα μπορούσαμε
να έχουμε στην Πάρο σε κανονική φάση νέου αεροδρομίου:

Αν την “σκυτάλη” των… λαθών (;) δεν την είχαν παραλάβει από τον Γ. Ραγκούση, οι επίγονοι του και κυρίως η δημοτική αρχή Μ. Κωβαίου και τα “παρατράγουδα” της (βλέπε: τεχνικοί, νομικοί σύμβουλοι, εργολάβοι κ.α.), δεν θα είχαμε την πλήρη παράδοση ενός κορυφαίου έργου για την Πάρο στον εγκλωβισμό σε συμφέροντα συγκεκριμένης ολιγοπωλιακής εταιρείας που έχει έδρα την Αθήνα και εκμεταλλεύεται αεροπορικές γραμμές.
Αυτή η εταιρεία απολαμβάνει το 50% των κερδών από το νέο μικρό αεροδρόμιο Πάρου, χωρίς να υπολογίσουμε τα κέρδη της από τις τυχόν “σχέσεις” της και “συνεργασίες” της με άλλες, μικρότερες εταιρείες που εκμεταλλεύονται αεροπορικές γραμμές, υπηρεσίες εδάφους ή συνδεόμενες υπηρεσίες αυτοκινήτων κλπ, κλπ.

Αν λοιπόν οι Παριανοί δεν είχαν την ατυχία να έχουν διοικηθεί από τις συγκεκριμένες τοπικές ηγεσίες και τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ – ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, θα μπορούσαν να έχουν ήδη ένα κανονικό και πλήρες αεροδρόμιο (σ.σ: όχι σαν της Σαντορίνης και της Μυκόνου 450 ή 400 χιλιάδων αφίξεων) που θα μπορούσε να άνετα να φθάνει τις 150 χιλιάδες αφίξεις από το εξωτερικό (από εντός Ευρώπης και συνδεόμενων χωρών δρομολόγια) και τις περίπου 60.000 αφίξεις από το εσωτερικό.

Και αυτά, χωρίς όριο προς τα πάνω, ιδίως για τις πτήσεις εξωτερικού, αφού θα μπαίναμε στην κατηγορία ίσων δυνατοτήτων ανάπτυξης με την Ζάκυνθο (1,2 εκ. επιβάτες από το εξωτερικό) ή τη Μύκονο (500.000 επιβάτες από το εξωτερικό και 280 χιλιάδες από το εσωτερικό) ή έστω την Κεφαλλονιά (420.000 χιλιάδες επιβάτες από το εξωτερικό και 60 χιλιάδες από το εσωτερικό)

—————————————————————————-
Επαναλαμβάνουμε για δεύτερη φορά: στην Πάρο εφέτος, την πρώτη χρονιά πλήρους λειτουργίας του νέου μικρού αεροδρομίου είχαμε 30.012 νέες εισόδους από το εσωτερικό και 1100 (υπό ειδικό καθεστώς) από το εξωτερικό.
—————————————————————————-

 


7. Κακές εξελίξεις 1
Στερνή μου γνώση να σε είχα πρώτα

Ένα “πουλάκι” μας “κελάηδησε” ότι εκείνοι που πανηγύριζαν με τον Κωβαίο και τους συριζαίους ότι – τάχα – άνοιξε ο δρόμος για την ταχεία κατασκευή κανονικού, ολοκληρωμένου νέου αεροδρομίου Πάρου, με τα εγκαίνια του νέου
μικρού αεροδρομίου Πάρου πέρσι παρουσία του αρμόδιου υπουργού και του Πρωθυπουργού, τώρα είναι απογοητευμένοι πλήρως, αφού λένε ότι ο υπουργός Σπίρτζης δεν απαντάει στα τηλέφωνα και τα έγγραφα τους για την συνέχεια του έργου…

Λέτε ο Σπίρτζης να έχει αναλάβει καμία “δέσμευση” να αφήσει για κάμποσα χρονάκια το αεροδρόμιο της Πάρου όπως έχει, για να “περνάνε” καλά εκείνοι που έχουν συμφέρον να είναι μικρό;

Θυμίζουμε, ότι το parosnews.gr από τον Ιανουάριο του 2015, για μία ακόμη φορά, εγγράφως, είχε ειδοποιήσει τους αρμόδιους εμπλεκόμενους και τους αναγνώστες της Πάρου ότι η συμφωνία για την οποία “κάποιοι” δήλωναν ευτυχισμένοι και αισθάνονταν υποχρεωμένοι (σ.σ.: σαν τίποτε κολίγες σε κτήματα τσιφλικάδων) για την κατασκευή και λειτουργία νέου μικρού αεροδρομίου, ήταν παγίδα που συνέφερε πολύ συγκεκριμένα οικονομικά συμφέροντα εντός και εκτός Πάρου.
Τότε, μας χλεύαζαν, αν δεν μας έβριζαν…

 


8. Εξελίξεις 2
Στη Σύρο τα καύσιμα και η επέκταση χωρίς εγκωβισμό

Στο παλαιό μικρό αεροδρόμιο της Σύρου υπάρχει πια η δυνατότητα να γίνονται πτήσεις και μετά την δύση του ηλίου, κάτι που επισφραγίσθηκε μετά την δημιουργία έδρας μεταφοράς ασθενών που έγινε πρόσφατα, χάριν της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Όχι ότι λειτουργεί. Ακόμη οι κάτοχοι ιδιωτικών σκαφών οικονομούν από την μεταφορά ασθενών μέσα στα κύματα. Αλλά έχει σημασία ότι η δυνατότητα πτήσεων την νύχτα έχει ευεργετικές συνέπειες στο πολιτικό σκέλος της λειτουργίας του αεροδρομίου Σύρου.

Τώρα, γιατί η Πάρος που έχει πιο κεντρική γεωγραφική θέση στις Κυκλάδες και το Αιγαίο, από την Σύρο, έχει το πλέον καινούριο, μικρό μεν, μεγαλύτερο δε αεροδρόμιο από αυτό της Σύρου, έχει χώρο για εγκαταστάσεις και ένα υγειονομικό αεροπλάνο που περιμένει ΚΑΙ επί ΣΥΡΙΖΑ την αποκατάστασή του για να πετά…και παρόλα αυτά, δεν πήρε την έδρα των διακομιδών ασθενών… είναι κάτι που θα μας το εξηγήσει κάποτε ο δήμαρχος των “επιτυχιών” κ. Μ. Κωβαίος και η “αριστερή” τοπική οργάνωση ΣΥΡΙΖΑ Πάρου.

Επίσης, το αεροδρόμιο της Σύρου καίτοι μικρό και παλιό, πήρε πρόσφατα τη δυνατότητα ανεφοδιασμού με καύσιμα σε αεροπλάνα που το προσεγγίζουν.
Η Πάρος δεν έχει τέτοια δυνατότητα.

Τέλος, το αεροδρόμιο της Σύρου, σύντομα θα πάρει δημοπράτηση για έργα ανακατασκευής, ώστε να γίνει μερική επέκταση στον διάδρομο του και ταπείνωση λόφου.
Τα λεφτά δεν θα “δωρήσει” μία ιδιωτική εταιρεία για να εγκλωβίσει το μέλλον του αναπτυσσόμενου πλέον αεροδρομίου Σύρου, αλλά θα πληρωθούν από τις δημόσιες επενδύσεις*****.

coyote-300x232


———————————————————————

ΠΗΓΕΣ:

*= Τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψαν από την επεξεργασία βασικών στοιχείων που μας διέθεσαν γραφεία ταξιδίων (για το αεροδρόμιο Πάρου) και το Λιμεναρχείο Πάρου (για το λιμάνι Παροικιάς). Ευχαριστούμε θερμά, όλους όσοι βοήθησαν την έρευνα μας. 

**= Πίνακας βασικών και επεξεργασμένων στοιχείων για την κίνηση του λιμανιού Πάρου.
      Ανοίξτε εδώ πατώντας επάνω με «κλικ»: ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΑΦΙΞΕΩΝ ΛΙΜΑΝΙΟΥ ΠΑΡΟΙΚΙΑΣ 2016 – 2017

***= Πίνακας βασικών και επεξεργασμένων στοιχείων για την κίνηση του αεροδρομίου Πάρου.
      Ανοίξτε εδώ πατώντας επάνω με «κλικ»: ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΑΦΙΞΕΩΝ ΝΕΟΥ ΜΙΚΡΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ 2016 – 2017

****= Οι αφίξεις από το εξωτερικό που υπήρχαν για την θερινή σεζόν 2017 αφορούν προς το παρόν σε ιδιωτικές μετακινήσεις από ένα γραφείο ταξιδίων και σε μερικές μετακινήσεις με μικρά, ιδιωτικά σκάφη. Είναι πολύ λίγες και θα παρουσιαστούν σε αμέσως επόμενη δημοσίευσή μας.
Τα στοιχεία για άλλα αεροδρόμια της χώρας προήλθαν από δημοσίευμα του ιστοτόπου
news247.gr της 14/12/15, με τελευταία προσπέλαση στις 25/09/17 (Δημοσίευμα)

*****= Στοιχεία από την ιστοσελίδα cyclades24.gr της 26/09/17, με τελευταία προσπέλαση στις 26/09/17 (Δημοσίευμα)
και στοιχεία από την ιστοσελίδα του υπουργείου μεταφορών και υποδομών της 26/09/17, με τελευταία προσπέλαση 26/09/17 (Δημοσίευση)

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: