TO ΝΕΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΠΑΡΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΓΙΑ ΤΗ ΣΕΖΟΝ ΤΟΥ 2016

– Από του χρόνου το νέο –προσωρινό – αεροδρόμιο για τα 70άρια αεροσκάφη
– ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΣΕΖΟΝ ΕΞΩ ΔΕΝ ΕΠΕΣΕ ΤΟ parosnews.gr

 

aerodromio-parpu-660

 

ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ εκλογές του 2010 Ο Γ. Ραγκούσης, αρχυπουργός της μειοδοτικής, εθνοκαταστροφικής, πρώτης μνημονιακής κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ του Γ. Παπανδρέου, προκειμένου να υποστηρίξει – και να επιβάλει – τον εγκάθετό του Χρ. Βλαχογιάννη για τη θέση του δημάρχου Πάρου, δήλωσε ότι με ενέργειες του εξασφαλίστηκε – δήθεν – η άμεση κατασκευή νέου αεροδρομίου Πάρου.

Βεβαίως, το να συνεχίσει να ελέγχει το Δήμο Πάρου με δικό του άνθρωπο, ήταν κάτι το απολύτως αναγκαίο, ίσως για να μην έχει τυχόν «δυσάρεστες» εκπλήξεις για την καριέρα του, όσο αυτή εξελισσόταν στην κεντρική πολιτική σκηνή. Όμως, δια του σχηματισμού της εντύπωσης ότι «καθάρισε» την υπόθεση του νέου αεροδρομίου, θα εξασφάλιζε και την ματαιοδοξία του να αποτελεί δια παντός κάτι σαν τον «εθνάρχη» της Πάρου. Τον τοπικό Κωνσταντίνο Καραμανλή ένα πράγμα!

Θυμίζουμε ότι είχε ανακοινώσει τότε πως είχε μεριμνήσει για  – δήθεν –  απολύτως εξασφαλισμένους πόρους για ολόκληρο το έργο, γεγονός που αποτελούσε – δήθεν – εγγύηση ότι σε δύο χρόνια το πλήρες έργο θα ήταν έτοιμο για χρήση το 2012, άντε 2013.

Ασφαλώς, η ιστορία απέδειξε ότι έλεγε ψέματα.
Είχε υπογράψει την κατασκευή ενός «ορφανού» διαδρόμου, του οποίου όλες οι μελέτες και αδειοδοτήσεις ήταν έτοιμες από το 1998. Διάδρομο τον οποίο κανείς προηγούμενος υπουργός δεν τοragousis_pasokλμούσε να ξεκινήσει την κατασκευή του με δημοπράτηση (σ.σ: όπως είπαμε όλες οι προεργασίες ήταν έτοιμες από το 1998 για τον διάδρομο), αφού δεν είχε τελειώσει καμία άλλη μελέτη για τα κτήρια, για τα οδικά έργα και τον μηχανολογικό και ηλεκτρονικό εξοπλισμό κλπ.
Πουθενά στον κόσμο δεν υπάρχει προηγούμενο να δίδονται χρήματα για το μισό ενός έργου υποδομής, όπως ένα αεροδρόμιο, με γνώση ότι δεν θα μπορεί να λειτουργήσει.

ΤΟΤΕ ΜΑΣ ΕΒΡΙΖΑΝ ΧΥΔΑΙΑ

Η εφημερίδα «Τα Νέα της Πάρου – Αντιπάρου» και ο ιστότοπος parosnews.gr ήταν τα μόνα μέσα ενημέρωσης στην Πάρο που είχαν αντιταχθεί από το 2009 – 2010 στο πολιτικό έγκλημα – την τεράστια αχαριστία Ραγκούση πρώτα να έχει αδιαφορήσει για το νέο αεροδρόμιο και μετά να έχει πλασάρει τον διάδρομο, σαν το συνολικό έργο.

– Είχαμε γράψει με κάθε απόδειξη από έγγραφα και στοιχεία ότι η Πάρος δεν θα αποκτήσει νέο πλήρες αεροδρόμιο με δυνατότητα απευθείας πτήσεων από το εξωτερικό, παρά μόνο μετά το 2020 και αφού εισρεύσουν κοινοτικά κονδύλια.
– Επίσης, είχαμε προβλέψει ότι προσωρινό αεροδρόμιο που απλώς, θα δέχεται τα, πολυάριθμα στις γραμμές εσωτερικού, μεγαλύτερα, 70άρια αεροπλάνα, αντί των ολιγάριθμων σημερινών μικρότερων και προβληματικών, δεν πρόκειται να λειτουργήσει πριν το 2017.

Ο Γ. Ραγκούσης και οι ραγιάδες του τότε (πληρωμένοι και μη), μας έβριζαν χυδαία.
Κάτι κότες «αριστεροί» σιωπούσαν, και κάτι «φίλες/-οι» απλώς ήταν κότες χωρίς καν να είναι αριστερές/-οί.


Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΩΝ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ
ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2016

Την Δευτέρα 28/3 η εταιρεία AEGEAN /OLYMPIC ανακοίνωσε τα δρομολόγια των μικρών σκαφών που πετούν ήδη στην Πάρο για την τουριστική σεζόν 2016. Τα δρομολόγια δεν διαφέρουν σχεδόν σε τίποτε από τα περσινά, ενώ δεν υπάρχουν πουθενά – σε κανένα από τους μήνες της σεζόν – διαθέσιμες θέσεις για τα νέα μεγαλύτερα αεροπλάνα τα οποία θα μπορούσαν να πετάξουν, αν θα τελείωναν έγκαιρα οι προσωρινές εγκαταστάσεις για τις οποίες έχει κάνει τόσες προσπάθειες να κατασκευαστούν η μονοπωλειακή αεροπορική εταιρεία με φορέα υλοποίησης την ιδιωτικού δικαίου μη κερδοσκοπική εταιρεία ΑΜΚΕ στην οποία μετέχουν τοπικά πολιτικά πρόσωπα και εκπρόσωποι φορέων της Πάρου.

ΔΗΛΑΔΗ…

Το έργο των προσωρινών εγκαταστάσεων του νέου αεροδρομίου, δεν προλαβαίνει να κατασκευαστεί, να αδειοδοτηθεί και να λειτουργήσει για την παρούσα σεζόν του 2016.
Η ανακοίνωση των δρομολογίων αποτελεί την μεγαλύτερη και τελική απόδειξη γι’ αυτό.

ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ…

Έτσι, άλλη μία σεζόν χάνεται για το νησί μας, όσο αφορά την διασύνδεσή του από αέρος, παρά του ότι το ελληνικό δημόσιο μέχρι σήμερα έχει επενδύσει επάνω από 45 εκατομμύρια ευρώ για το νέο αεροδρόμιο Πάρου.
Χωρίς να υπολογίζονται οι τόκοι αυτού του κεφαλαίου, τα προσδοκώμενα έσοδα που έχουν χαθεί για πάντα από κάθε χρονιά που δεν είχε/έχει πλήρες αεροδρόμιο το νησί, καθώς και το κόστος κατασκευής, επεκτάσεων και συντήρησης επί χρόνια του παλαιού αεροδρομίου. Κεφάλαιο που θα εξανεμιστεί μετά τη λειτουργία του νέου (σ.σ: με την ευκαιρία να θυμίσουμε ότι σκανδαλωδώς δεν υπάρχει ακόμη καμία μελέτη αξιοποίησης του μετά την παύση λειτουργίας του).
Εμείς είμαστε αντίθετοι με το να αποξηλωθεί ο ηλεκτρονικός και μηχανολογικός εξοπλισμός του για να μεταφερθεί στο νέο αεροδρόμιο. Έχουμε άποψη για την αξιοποίησή του την οποία θα εκθέσουμε εν καιρώ.

ΔΕΝ ΙΣΟΠΕΔΩΝΟΥΜΕ

Ο ιστότοπος μας δεν είναι καθόλου ευχαριστημένος που η Πάρος δεν θα έχει από εφέτος ένα αεροδρόμιο που να αναβαθμίζει την τουριστική προοπτική του νησιού. Ήμασταν και παραμένουμε ο μόνος δημοσιογραφικός οργανισμός που τα τελευταία χρόνια εργάστηκε με δύναμη, επιμονή και κόστος για να βοηθήσει πραγματικά την απόκτηση αεροδρομίου για τον τόπο μας. Όχι με ψέματα, αλλά με αλήθεια, κριτική και ασκώντας πίεση.

Όταν όλοι οι άλλοι «χαρτζιλικώνονταν» από εργολάβους με εντολή πολιτικών για να θριαμβολογούν μεταφέροντας στη δημοσιότητα τα ψέματα των πολιτικών σχετικά με το θέμα, με τα οποία οι τελευταίοι κέρδιζαν εκλογές, εμείς είχαμε προτιμήσει να ερευνούμε, να αποκαλύπτουμε τα ψέματα, και έτσι, να πιέζουμε κάθε ψεύτη πολιτικό να «τρέχει» για να υποστηρίξει το ψέμα του.
Από αυτό το «κυνηγητό» προέκυψαν θετικές εξελίξεις. Από τον φόβο του πολιτικού κόστους που έχουν οι περισσότεροι «πολιτικοί» της περιόδου αυτής, τοπικοί και μη.


Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ…

Αυτόν τον φόβο μετασχημάτισε η παρούσα δημοτική αρχή και έγινε παρακολούθημα στο «όχημα» της αεροπορικής εταιρείας AEGEAN η οποία ειδικά εφέτος «πίεσε» θεούς και δαίμονες του κράτους για να γίνει εφικτή η αδειοδότηση προσωρινών έργων, ώστε να λειτουργήσει το νέο αεροδρόμιο Πάρου με τα μεγαλύτερα δικά της αεροσκάφη, προκειμένου να αυξήσει πωλήσεις εισιτηρίων και να «ρεφάρει» την διαφαινόμενη παύση της κρατικής επιδότησης των εισιτηρίων στα αεροδρόμια Πάρου, Νάξου και Μήλου.

Χωρίς την κρατική επιδότηση τα τρία αυτά αεροδρόμια είναι επιζήμια για την εταιρεία, η οποία, ωστόσο, είναι υποχρεωμένη να τα εκτελεί. Μόνη σωτηρία είναι να μπορούν να μεγαλώσουν αυτά τα αεροδρόμια, ώστε να μπορούν να πετάξουν μεγαλύτερα αεροπλάνα, να υπάρχουν περισσότερες πτήσεις, πολλή μεγαλύτερη διαθεσιμότητα εισιτηρίων και πολλά περισσότερα έσοδα.
Μόνη τέτοια περίπτωση – ευτυχώς – υπάρχει στην Πάρο προς το παρόν (βλέπε παλαιότερο δημοσίευμα μας με κλικ εδώ).

Γι’ αυτό το λόγο έγιναν τα θετικά βήματα εφέτος, τα οποία οργάνωνε και «έσπρωχνε» πάσει δυνάμει η AEGEAN. Όμως δεν φαίνεται να κατορθώνουν το στόχο να λειτουργήσει από αυτή τη σεζόν το νέο βελτιωμένο – καίτοι προσωρινό – αεροδρόμιο.

Ένα αεροδρόμιο, που καταλήγει να κατασκευάζεται με τα μετρητά Παριανών πολιτών, παρά τα δισεκατομμύρια που έχουν παραχθεί δια της φορολογίας από την τουριστική οικονομία του νησιού για το ελληνικό κράτος τις τελευταίες δεκαετίες.

ΟΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΟΥΘΕΝΑ…

Δυστυχώς, επάνω στον ενθουσιασμό να αποκτήσουμε το νέο αεροδρόμιο, κανείς ακόμη δεν έχει ασχοληθεί με το να αποδώσει ευθύνες και την ντροπή που αναλογεί σε ψεύτες πολιτικούς (τοπικούς και κυβερνητικούς), δημοσιολογούντες, συμβούλους και «καβαλημένους» τοπικούς επιχειρηματίες που ευθύνονται για σπατάλη πόρων και για την καθυστέρηση τόσων δεκαετιών για την κατασκευή ενός αυτονόητου έργου – όπως ένα πλήρες αεροδρόμιο εσωτερικών και εξωτερικών πτήσεων – στην Πάρο.

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ…

Η δημοτική αρχή Κωβαίου εκμεταλλεύεται την θέληση, την μέθοδο και την δύναμη μίας μονοπωλιακής αεροπορικής εταιρείας να λειτουργήσει πάσει θυσία το αεροδρόμιο Πάρου για τα συμφέροντα  της. Ο δήμαρχος θα επωφεληθεί στο έπακρο από την επίτευξη του στόχου – κάποια στιγμή – όταν θα τον κατακτήσει η εταιρεία. Μια εταιρεία ούτε κατεβαίνει σε δημοτικές εκλογές, ούτε ψηφίζεται. Ένας παρακείμενος της δήμαρχος και ο συνδυασμός του, ψηφίζονται όμως.

Αυτά, από το Φθινόπωρο και βλέπουμε. Στην ουσία, από τη σεζόν 2017.
Ωστόσο, κάποιες πληροφορίες αναφέρουν ότι «σύμβουλος» (σ.σ: γνωστός λαδωμένος καραγκιόζης της Πάρου) του δημάρχου τον έπεισε να διεκδικήσει (σ.σ.: στις συνομιλίες με το αρμόδιο υπουργείο και την αεροπορική εταιρεία) να είναι ο εργολάβος των προσωρινών κτηριακών και των λοιπών υποδομών που απαιτούνται, μέσω του ταμείου της ΑΜΚΕ (μη κερδοσκοπική εταιρεία της Πάρου που συστήθηκε στην Πάρο και ελέγχεται από τον δήμαρχο Μ. Κωβαίο), όταν αποκτήσει το ένα εκατομμύριο και πλέον που απαιτείται για τις εργασίες.
(σ.σ: ΑΛΗΘΕΙΑ, πόσα χρήματα έχει μέσα το ταμείο της ΑΜΚΕ αυτή τη στιγμή;)

Ο δήμαρχος με αυτό τον τρόπο λέγεται ότι θέλει να κατοχυρώσει το πολιτικό όφελος από την κατασκευή του προσωρινού αεροδρομίου, αφού θα εμφανίζεται να «πληρώνει» και να επιβλέπει τις διαδικασίες.
Ο «σύμβουλος» του φέρεται να ενδιαφέρεται για πιο «πεζά» πράγματα, υποδεικνύοντας τοπικούς υπεργολάβους στην εργολήπτρια ή και πληρώνοντας απευθείας αναθέσεις για υποέργα που δεν αφορούν την εργολήπτρια.

Αυτά τα «κάρφωσαν» Παριανοί συριζαίοι που τους τα «σφύριξαν» τοπικοί βουλευτές, οι οποίοι ενημερώθηκαν από τον υπουργό για τα διαμειφθέντα σε πρόσφατη συνάντηση στο υπουργείο του.
Και τα «σφύριξαν» διότι – λέγεται – ότι οι αρμόδιοι από το υπουργείο «ξέκοψαν» στον Μ. Κωβαίο ότι το έργο θα το διαχειριστεί το υπουργείο και η εργολήπτρια.
Οι «διαρροές» συνεπώς έγιναν, για να «μαζευτεί» ο Κωβαίος υπό την απειλή ότι θα φταίει για τις καθυστερήσεις από εδώ και εμπρός.

«Τι είχες Γιάννη, τι είχα πάντα» δηλαδή εκ μέρους των Παριανών πολιτικών παραγόντων… Μικροπολιτική, ο καθένας για την πάρτη του.
Άλλωστε, οι συγκεκριμένοι τόσα χρόνια δεν έδωσαν καμία μάχη για το αεροδρόμιο. Κάποιοι μάλιστα, είτε κατηγορούσαν στα καφενεία, είτε λοιδορούσαν στο δημοτικό συμβούλιο εκείνους που έδιναν τις μάχες και προχωρούσαν τα βήματα.
Τώρα, οι μεν προσπαθούν να το παίξουν ήρωες εκμεταλλευόμενοι τη θέληση της αεροπορικής εταιρείας, άλλοι να βγάλουν κανένα φράγκο, και οι άλλοι να παραστήσουν τους τοπικούς κομματάρχες της κυβέρνησης του ξεπουλήματος της αριστεράς και της χώρας που – επί των ημερών της – θα «φτιαχτεί» το προσωρινό αεροδρόμιο… με τη δουλειά και τα λεφτά των πολιτών και των ιδιωτών βεβαίως, βεβαίως.

Κώστας Ν. Δραγάτης

kobaios_ypografei_orkomosia_310814