Ο Κ.ΜΠΙΖΑΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΕΙ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΟ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟ, ΠΡΙΝ ΚΑΝ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ Η ΜΕΛΕΤΗ ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗΣ …
Ανακοίνωση της Λαϊκής Συσπείρωσης Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου:
Γιατί βάζουμε εμείς τα χρήματα για να οικονομήσει η ιδιωτική εταιρεία;
ΣΤΙΣ 8 Δεκεμβρίου, κατά τη διάρκεια του Περιφερειακού Συμβουλίου ανακοινώθηκε η πρόταση της διοίκησης της Περιφέρειας να δημιουργηθούν σε διάφορα νησιά του Νότιου Αιγαίου συνθήκες για να προσθαλασσώνονται υδροπλάνα μεταφοράς επιβατών.
Μετά την απόφαση αυτή, η περιφέρεια οφείλει να αποστείλει την πρόθεσή της στα οικεία Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία των νησιών που έχουν τη δυνατότητα να διαμορφώσουν κάποιο κόλπο έτσι, ώστε να γίνεται η προσθαλάσσωση.
Στη συνέχεια, πρέπει να γίνουν μελέτες για όλα αυτά τα νησιά. Αφού ολοκληρωθούν, θα πρέπει να γίνουν διαγωνισμοί για τις μικρές κατασκευές (τοποθέτηση eidik;vn φωτισμών και οριοθέτηση ή κατασκευή μίας εξέδρας φορτοεκφόρτωσης) και υλοποίησή τους.
Το κόστος για μία τέτοια κατασκευή στην Πάρο ανέρχεται γύρω στα 100.000 ευρώ.
Πρόκειται για μία συζήτηση που εκκρεμεί τα τελευταία δέκα χρόνια για τα νησιά του Αιγαίου.
Μακάρι να προχωρήσει η πρόταση και να υλοποιηθεί η απόφαση της Περιφέρειας.
Βεβαίως, όλα αυτά θα πρέπει να συνοδευτούν και από δημιουργία δρομολογίων από σχετική αεροπορική εταιρεία με διάταξη που να συμφέρει την Πάρο.
ΟΜΩΣ…
Από την αρχική πρόθεση, μέχρι να τελειώσουν όλα τα παραπάνω, υπάρχει μία απόσταση. Αυτή την απόσταση δεν φρόντισαν να σεβαστούν στις ανακοινώσεις τους, ούτε ο «πολυλογάς», Δωδεκανήσιος νέος περιφερειάρχης Γ. Χτζημάρκος, αλλά ούτε και ο Παριανός τοπικός περιφερειακός σύμβουλος Κώστας Μπιζάς.
Μιλούν για «Κατασκευή Υδατοδρομίου στην Πάρο» λες και πρόκειται σε δέκα ημέρες το πολύ να εκδοθούν τα 12 έως 20 εισιτήρια που μπορούν να κοπούν σε ένα δρομολόγιο υδροπλάνου και οι επιβάτες να φθάσουν στην Πάρο.
ΤΟ ΚΚΕ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕ …
Από την άλλη πλευρά, μόνο το ΚΚΕ με τον περιφερειακό του συνδυασμό «Λαϊκή συσπείρωση» δημοσιοποίησε ανακοίνωση για τη συγκεκριμένη υπόθεση, με τεκμηρίωση που είναι απολύτως βάσιμη. Οι υπέρμαχοι της «ελεύθερης» οικονομίας της νυν περιφερειακής αρχής Χατζημάρκου ο οποίος εκπροσωπεί την μνημονιακή Νέα Δημοκρατία (σ.σ: αλλά και οι προηγούμενοι του Μαχαιρίδη του ΠΑΣΟΚ) αγνοούν τον βασικότερο νόμο της οικονομίας στην οποία πιστεύουν. Ενώ υπάρχει μία εταιρεία που φιλοδοξεί μετά μανίας να αναπτύξει στόλο υδροπλάνων στο Αιγαίο και η οποία προκειμένου να πετύχει τον σκοπό της κάνει τελευταία «πιεστικές δημόσιες σχέσεις» με τους αιρετούς της τοπικής αυτοδιοίκησης (ΖΗΤΗΣΗ), αντί να την βάλουν να πληρώσει την επένδυση (ΚΕΡΔΟΦΟΡΟΣ ΠΡΟΣΦΟΡΑ), οι ίδιοι αποδέχθηκαν να αναλάβουν το κόστος της διαμόρφωσης υδατοδρομίων με τα λεφτά των πολιτών, από το ταμείο της Περιφέρειας.
Ούτε καν συγχρηματοδότηση!
Η ερώτηση που προκύπτει είναι η εξής απλή: Μα αν βάλουμε εμείς τα χρήματα στις επενδύσεις για τις εγκαταστάσεις, γιατί να μην δημιουργήσουμε δικό μας – δια περιφερειακό – αερομεταφορέα;
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
«Σε διατεταγμένη υπηρεσία εξυπηρέτησης των επιχειρηματικών ομίλων βρίσκεται η Περιφερειακή Αρχή Νότιου Αιγαίου. Εργολαβικά και με εντατικούς ρυθμούς έχει αναλάβει την δημιουργία υδατοδρομίων, προς όφελος του τουριστικού κεφαλαίου και της ιδιωτικής εταιρείας, η οποία ενδιαφέρεται για την πλήρη εκμετάλλευση αυτών των υποδομών. Η εκστρατεία παραπληροφόρησης, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη από τους εκπροσώπους της ιδιωτικής εταιρείας υδροπλάνων, παρά την προσπάθειά τους να πείσουν για την δήθεν εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών στις μετακινήσεις, δεν μπορεί να κρύψει τον πραγματικά ωφελούμενο από τις υποδομές με τα λεφτά του Ελληνικού λαού.
Η περιφερειακή Διοίκηση αφού πέρασε στην προηγούμενη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου βολιδοσκοπικά, δύο προγραμματικές συμβάσεις για υδατοδρόμια σε Ρόδο και Σύρο με προϋπολογισμό 300.000 ευρώ, προώθησε σ’αυτό το Π. Σ. προγραμματικές συμβάσεις για άλλα 11 υδατοδρόμια σε Άνδρο, Νάξο, Πάρο, Μήλο, Αμοργό, Σύμη, Κάλυμνο, Λέρο, Αστυπάλαια, Λειψούς και Καστελόριζο, με προϋπολογισμό για το καθένα 150.000 ευρώ. Δηλ. συνολικά θα διατεθούν από την Περιφέρεια σχεδόν 2 εκατομμύρια ευρώ.
Τα υδατοδρόμια και τα υδροπλάνα δεν έρχονται να καλύψουν ανάγκες μετακίνησης των νησιωτών. Έρχονται να καλύψουν κενά και ανάγκες του τουριστικού κεφαλαίου και της εταιρείας η οποία εκμεταλλεύεται τα υδροπλάνα. Αποκαλυπτική είναι η δήλωση του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Παπαδόπουλου και του περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρου Τατούλη στις 23 Ιουλίου 2014: «Στόχος μας είναι τα υδροπλάνα να αποτελέσουν μια μορφή εναλλακτικού τουριστικού προϊόντος και όχι ένα νέο συγκοινωνιακό μέσο τακτικού χαρακτήρα», προσθέτοντας επίσης ότι «παράλληλα θα δημιουργηθούν συμπράξεις που θα λειτουργήσουν ευεργετικά στην ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος».
Δεν κρύβουν τα λόγια τους, ο σκοπός είναι συγκεκριμένος. Αλλά ακόμα και στην μεμονωμένη περίπτωση που χρησιμοποιηθούν για συγκοινωνιακούς λόγους το κόστος για τον εργαζόμενο θα είναι απαγορευτικό. Οι συμπράξεις με τα λιμενικά ταμεία γίνονται σε μια περίοδο που δρομολογείται η μετατροπή τους σε Α.Ε. με σκοπό το εύκολο πέρασμα των λιμανιών και των υποδομών τους (όπως και τα υδατοδρόμια), στο ιδιωτικό κεφάλαιο, με την μορφή των ΣΔΙΤ (Συμπράξεις, Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα).
Ταυτόχρονα οι δρομολογούμενες εξελίξεις στην ακτοπλοΐα, για τις οποίες είχαμε καταθέσει ψήφισμα στο προηγούμενο Περιφερικό Συμβούλιο, θα καταστήσουν ακόμα πιο δύσκολή και ακριβή την μετακίνηση του λαού των νησιών.
Για την Λαϊκή Συσπείρωση σύγχρονες, ασφαλείς και φθηνές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είναι εφικτό να γίνουν, μόνο μέσα από έναν ενιαίο κρατικό φορέα συγκοινωνιών. Τέτοιες συγκοινωνίες αποτελούν δικαίωμα των νησιωτών, που δεν μπορεί να χωρέσει στα ασφυκτικά πλαίσια της ιδιοκτησίας των μέσων μεταφοράς από τους εφοπλιστές και της στρατηγικής της «απελευθέρωσης» της ΕΕ και των ελληνικών κυβερνήσεων.
Τα υδατοδρόμια είναι άλλη μια υποδομή πληρωμένη από τον Ελληνικό λαό για την εξυπηρέτηση των επιχειρηματικών συμφερόντων, γι΄αυτό και είμαστε αντίθετοι στις προτεινόμενες προγραμματικές συμβάσεις».
Ρόδος 9/12/2014
Απάντηση