Τα δημοτικά λιμενικά ταμεία γίνονται ΑΕ… για να ιδιωτικοποιηθούν
Το Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πάρου – Αντιπάρου και τα «βάρη» του!
Μεγάλες οι ευθύνες στη δημοτική αρχή Ραγκούση, Βλαχογιάννη (συνεπώς και Κωβαίου)
Η ΣΥΖΗΤΗΣΗ για την επαναφορά σε συγχώνευση των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων έχει ξεκινήσει επίσημα, δηλαδή να ξανασυγκεντρωθούν υπό ενιαία διοίκηση σε επίπεδο νομών ή περιφερειών, αλλά με τη μορφή Ανώνυμων Εταιρειών (Α.Ε) αυτή τη φορά. Υπάρχει χρονοδιάγραμμα και «οδικός χάρτης» με τελικό στόχο να ολοκληρωθεί το σχέδιο, που δεν είναι άλλο από το να παραδοθούν τα λιμάνια των νησιών μας σε ιδιώτες. Με βάση αυτό το σχέδιο και εφόσον επιτευχθεί, η τοπική αυτοδιοίκηση δεν θα έχει κανένα λόγο:
– στη διαχείρισή τους
– δεν θα μπορεί να σχεδιάζει την τουριστική πολιτική, ούτε το είδος της, το οποίο θα αποφασίζει ο εκάστοτε ιδιώτης ιδιοκτήτης, με δεδομένο ότι αυτός θα διαχειρίζεται – όπως θα θέλει – την εικόνα του νησιού στην είσοδο του. Επίσης, τα έσοδα από το λιμάνι, εκτός από ένα μικρό ποσοστό, θα τα παίρνει ο ιδιώτης.
Η ΠΑΡΟΣ
Το λιμάνι της Πάρου έχει αξιολογηθεί ως λιμάνι «εθνικής σημασίας», ανήκει στην δεύτερη κατηγορία του εν λόγω σχεδίου, μετά τα «διεθνούς σημασίας», στο οποίο κατατάσσεται μόνο αυτό της Μυκόνου από τις Κυκλάδες. Συνολικά, προβλέπονται 6 κατηγορίες λιμανιών. Με αυτή την κατάταξη που έχει πάρει το λιμάνι της Πάρου και σε περίπτωση που δεν γίνει αλλαγή στην κατηγορία (προς τα κάτω), καθώς θα επιχειρείται η εξέλιξη στο σχέδιο μετάβασης στην ιδιωτικοποίηση, είναι βέβαιο ότι θα συγχωνευθεί και ότι θα ιδιωτικοποιηθεί.
Αυτό θα σημαίνει ότι ο ιδιώτης θα παραλάβει έτοιμη την περιουσία του Ταμείου μας, την οποία ουδέποτε μπόρεσαν να αξιοποιήσουν οι δημοτικές αρχές που διοίκησαν το Δήμο και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, από τότε που το ενιαίο Νομαρχιακό Λιμενικό Ταμείο Κυκλάδων με έδρα τη Σύρο διασπάστηκε για να αποδοθεί στη μέριμνα των δήμων του κάθε νησιού (ή συμπλέγματος νησιών). Θυμίζουμε ότι αυτή η διάσπαση ήταν πάγιο αίτημα των ανθρώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης των νησιών μας από τις δεκαετίες του 80΄ και του 90΄, προκειμένου να ορίζουν οι ίδιοι την τύχη του κάθε τόπου. Παρά του ότι η αυτοδιοίκηση κέρδισε τη μεταβίβαση των αρμοδιοτήτων για τα λιμενικά ταμεία, δεν κατόρθωσαν οι άνθρωποι της να αξιοποιήσουν τα χρήματα για ανάπτυξη του τόπου. Ούτε και θέλησαν όμως να το κατορθώσουν. Διότι η συσσώρευση αναξιοποίητου κεφαλαίου από τα λιμενικά τέλη και οι αναθέσεις με εντολή μόνο των τοπικών πολιτικών, βόλευαν περισσότερο.
Βόλεψε και τις κυβερνήσεις του μνημονίου (ΠΑΣΟΚ και ΝΔ) αυτή η κατάσταση. Άλλωστε, οι τοπικοί παράγοντες της τοπικής αυτοδιοίκησης που δεν αξιοποίησαν τα Τοπικά Λιμενικά Ταμεία, ως επί το πλείστον, ανήκουν στα δύο αυτά κόμματα. Τυχαίο;
Τώρα, η κυβέρνηση και οι περιφέρειες επανέρχονται με μελέτες και στοιχεία για να αποδείξουν ότι η τοπική αυτοδιοίκηση δεν αξιοποίησε τα δημοτικά τέλη, για να δικαιολογήσουν την ιδιωτικοποίηση τους ή τη συγχώνευση στο επίπεδο των Περιφερειών που υπηρετεί και τα δύο. Συμμετείχαν με τους «ημέτερους» στη διαπλοκή και την απαξίωση τόσων ετών, για να δικαιολογήσουν τώρα την ιδιωτικοποίηση.
Θυμίζουμε ότι το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πάρου – Αντιπάρου τα τελευταία δώδεκα χρόνια κατάφερε να κάνει ελάχιστα μικροέργα στα δύο νησιά, ενώ υπήρξε ο καλύτερος πελάτης γραφείων μελετών, που «μελετούσαν» πράγματα που δεν γίνονταν έργα ποτέ.
ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΜΕΡΙΚΑ ΓΕΝΙΚΑ ΛΟΓΙΑ
Θυμίζουμε ότι οι μελέτες δεν έχουν αντικειμενικό κόστος για τον εργολάβο που τις αναλαμβάνει, είτε με απευθείας ανάθεση (σ.σ: πολλές τέτοιες στο ΔΛΤ Πάρου), είτε με πρόχειρους διαγωνισμούς με 3 προσφορές (σ.σ: πολλές τέτοιες στο ΔΛΤ Πάρου).
Υπάρχουν μόνο κάποια ανώτατα όρια κόστους τα οποία δεν πρέπει να ξεπερνιούνται. Γι’ αυτό και στις αναθέσεις μελετών πανελλαδικώς υπάρχει τεράστιο περιθώριο για «παιχνίδι» και ο νοών, νοείτω.
ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΜΕ ΣΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥ
Επιπλέον, το ΔΛΤ Πάρου – Αντιπάρου δεν απέκτησε ποτέ εξειδικευμένα στελέχη και υπηρεσίες προκειμένου να ελαχιστοποιήσει τις αναθέσεις.
Τέλος, βαρύνεται από το 2007 με την «σκιά» ενός αδιερεύνητου, μεγάλου σκανδάλου με αναρίθμητες πλαστογραφημένες αποφάσεις με οικονομικό περιεχόμενο και άλλους ανεξερεύνητους «θαλάμους».
Η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές μας, η δικαιοσύνη δεν έχει ερευνήσει σε βάθος τη συγκεκριμένη υπόθεση του ΔΛΤ Πάρου, εκτός από το επίπεδο της λήψης καταθέσεων από τους έχοντες σχέση με την εποχή κατά την οποία διαπιστώθηκαν οι πλαστογραφίες.
Επίσης, δεν έχει οδηγήσει τη συγκεκριμένη υπόθεση στο δικαστήριο για να αξιολογηθούν, έστω οι καταθέσεις και οι μαρτυρίες των εμπλεκόμενων.
Εντελώς συμπτωματικά, τα χρόνια κατά τα οποία έχει «βαλτώσει» η συγκεκριμένη υπόθεση στη δικαιοσύνη, συμπίπτουν με τα χρόνια κατά τα οποία θήτευσε σε καίρια σημεία συγκεκριμένος δικαστικός που έχει σχέση με την Πάρο, ο οποίος πάντα διατηρούσε άριστες σχέσεις και συνομιλίες με συγκεκριμένους λειτουργούς του δημοσίου και γνωστούς πολιτικούς που έχουν κάθε λόγο να κουκουλώνουν παρόμοιες υποθέσεις και φυσικά να μην διερευνούνται σε βάθος.
Έχουν συνδιαδραματίσει και ρόλο «εκτελεστικού βραχίονα» σε γνωστές δικαστικές υποθέσεις του παρελθόντος οι οποίες είχαν στηθεί για να αφανίσουν επικίνδυνους αντιπάλους του συστήματος που οικονομάει στο νησί την τελευταία δεκαετία, εις βάρος της κοινωνίας.
ΤΕΛΟΣ ΘΥΜΙΖΟΥΜΕ…
Ότι σε πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πάρου, η δημοτική αρχή Μ. Κωβαίου ενέκρινε τον απολογισμό της απερχόμενης δημοτικής θητείας του Χρ. Βλαχογιάννη του παρελθόντος. Παρά του ότι είχε «διαρροή» ψήφων από το συνδυασμό του, ο δήμαρχος Μ. Κωβαίος έδωσε «μάχη» για να πείσει τους δημοτικούς συμβούλους που του έμειναν να ψηφίσουν θετικά μαζί με τους δημοτικούς συμβούλους της αντιπολίτευσης του Χρ. Βλαχογιάννη τον τρόπο διαχείρισης Ταμείο κατά τα προηγούμενα χρόνια.
Επίσης, για άλλη μία φορά η «επαναστατημένη» ηγεσία της αντιπολιτευόμενης αριστεράς της Πάρου διευκόλυνε – όσο μπορούσε – το συγκεκριμένο «ξέπλυμα».
Η ΑΝΤΙΠΑΡΟΣ
Το λιμάνι της Αντιπάρου θα ακολουθήσει το λιμάνι της Πάρου, αλλά δεν θα έχει χαρακτήρα επιβατικού λιμανιού γραμμών.
Η υπόθεση της τελικής δρομολόγησης για τα λιμενικά ταμεία ήρθε στο φως της δημοσιότητας από σχετικό σχέδιο έκθεσης που έδωσε εχθές στη δημοσιότητα ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γ. Χατζημάρκος που υπεραμύνεται κάθε μνημονιακής πολιτικής, συνεπώς και αυτής.
Απάντηση