Ανακοίνωση του ΚΚΕ Πάρου για τα επιδοτούμενα δρομολόγια της άγονης
Ποια είναι η αντιπρόταση όμως;
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ για τον πακτωλό χρημάτων που λαμβάνουν εδώ και χρόνια οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, προκειμένου να κάνουν δρομολόγια σε νησιά του κεντρικού ή ανατολικού Αιγαίου, τα οποία δεν έχουν μεγάλη κίνηση ταξιδιωτών είτε γιατί είναι μικρά, είτε γιατί είναι απομακρυσμένα.
Η ΓΝΩΜΗ ΜΑΣ
Α) Η τοπική κομματική οργάνωση της Πάρου του ΚΚΕ έχει την επικοινωνιακή στρατηγική να εκδίδει ανακοινώσεις προς τα ΜΜΕ σε τακτική βάση. Αυτό δεν είναι καθόλου κακό. Το αντίθετο μάλιστα, μαθαίνουμε τις θέσεις των τοπικών κομματικών του στελεχών καθώς και τις πολιτικές τους ευαισθησίες σε μεγάλα θέματα.
ΒΕΒΑΙΩΣ, την ίδια θέρμη με την οποία εκδίδει ανακοινώσεις για κυκλαδικά ή εθνικά θέματα (ΔΕΗ), η κομματική οργάνωση ΚΚΕ Πάρου δεν την έχει επιδείξει για θέματα της Πάρου που απασχολούν την καθημερινότητα, όπως τα εγκαίνια ιδιωτικού κέντρου υγείας με την αρωγή και αγαστή συνεργασία μελών του Συντονιστικού που διατηρούν κομματικές και θεσμικές σχέσεις με το ΚΚΕ Πάρου και το συνδυασμό «Λαϊκή Συσπείρωση», την απόσπαση του ενός από τους δύο γιατρούς της Αντιπάρου σε περίοδο αιχμής για το νησί, την εκποίηση της περιουσίας της περιουσίας του Αγροτικού Συνεταιρισμού Πάρου (όπως ο Σαμαράς πουλάει τον εθνικό πλούτο μέσω του ΤΑΙΠΕΔ) με βασική ευθύνη πολιτευόμενου στελέχους με τον συνδυασμό «Λαϊκή Συσπείρωση Πάρου» και άλλα παρόμοια θέματα.
Β) Επίσης, το ΚΚΕ Πάρου δεν έχει καταθέσει εξειδικευμένη αντιπρόταση για τη λειτουργία της ακτοπλοΐας σε αυτή την ανακοίνωση. Γνωρίζουμε βεβαίως τις απόψεις του «κεντρικού» ΚΚΕ.
Όμως, αν θεωρείται αυτονόητη η ταύτιση της ηγεσίας του ΚΚΕ Πάρου με τις απόψεις του κόμματος επί του συγκεκριμένου θέματος, τότε δεν καταλαβαίνουμε που βρίσκονται οι εκπρόσωποι του ΚΚΕ Πάρου τα τελευταία χρόνια για να βοηθήσουν μεταφορικές και εμπορικές εταιρείες του νησιού μας να βρουν τρόπους για να «σπάσουν» τη λογική των ιδιωτικών ακτοπλοϊκών εταιρειών να «κόβουν» το καλοκαίρι αυτοκίνητα μεταφοράς εμπορευμάτων, προκειμένου να κερδίζουν από τα οχήματα τουριστών.
Θυμίζουμε ότι είχε διατυπωθεί πρόταση μέχρι και για εταιρεία λαϊκής βάσης που θα αποκτούσε μέσο θαλάσσιας μεταφοράς.
ΟΙ ΑΛΛΟΙ «ΑΡΙΣΤΕΡΟΙ»
Θα μπορούσε ασφαλώς, κάποιο στέλεχος της ηγεσίας της κομματικής οργάνωσης του ΚΚΕ να αντιπαραθέσει ότι υπάρχουν άλλες ηγεσίες κομματικών οργανώσεων της Πάρου, οι οποίες μάλιστα ισχυρίζονται ότι εκπροσωπούν την αριστερά, οι οποίες δεν εκδίδουν ανακοινώσεις ΟΥΤΕ για τα υπερτοπικά θέματα.
Σωστή θα ήταν μία τέτοια παρατήρηση.
Ωστόσο, μία τέτοια παρατήρηση δεν μας αφορά, διότι εμείς ασκούμε κριτική και σε αυτές τις ηγεσίες.
Α,με την ευκαιρία: υπήρξε τις τελευταίες ημέρες από τη μεριά ηγεσίας αριστερού κόμματος (όχι του ΚΚΕ) αυτή η «μεγάλη» πρωτοβουλία εναντίον του νομοσχεδίου για την πώληση των αιγιαλών, η οποία δεν καταλάβαμε ποιες ενέργειες αφορούσε. Διαβάσαμε μόνο κείμενα, λόγια …
Επίσης, δεν μάθαμε αν έχει θέση η αριστερή αυτή κομματική οργάνωση για την καταπάτηση αιγιαλών, όπως μία περίπτωση στην Χρυσή Ακτή …
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ ΠΑΡΟΥ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΗ ΑΚΤΟΠΛΟΙΑ
«Χρυσοφόρες οι… «άγονες γραμμές»
Οι εφοπλιστές βγάζουν χρήμα και από τις επιδοτήσεις για τις λεγόμενες «άγονες γραμμές». Για τη νέα δρομολογιακή περίοδο (1/11/2013 έως 31/10/2014), σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Ναυτιλίας, το ποσό που έχει καθοριστεί για 25 «άγονες γραμμές», είναι στο σύνολο 416.645,9 ευρώ το δρομολόγιο!
Για παράδειγμα, στο πλοίο «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΝΑΞΟΣ» έχει δοθεί η «άγονη γραμμή» από Πειραιά για Πάρο – Νάξο – Δονούσα – Αιγιάλη – Αστυπάλαια. Η πλοιοκτήτρια θα παίρνει 29.409,50 ευρώ το δρομολόγιο, το οποίο γίνεται τρεις φορές τη βδομάδα. Για τη γραμμή από Πειραιά έως Κατάπολα, το ίδιο πλοίο παίρνει 19.994,52 ευρώ το δρομολόγιο, που είναι επίσης τρεις φορές τη βδομάδα.
Και το πράγμα δεν σταματάει εδώ.
Στα παραπάνω έρχονται να προστεθούν οι 7 συμβάσεις με απευθείας αναθέσεις που υπέγραψε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας την 1η Ιούλη, για αντίστοιχες δρομολογιακές γραμμές. Το ποσό, που ανέρχεται συνολικά σε 142.301 ευρώ το δρομολόγιο, θα το μοιραστούν τα πλοία «ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΠΑΡΟΣ», «ΔΙΑΓΟΡΑΣ» και «ΑΔ. ΚΟΡΑΗΣ».
Οι άγονες γραμμές που θα καλύψουν τα τρία αυτά πλοία είναι για παράδειγμα από Λαύριο για Πάτμο, Λειψούς, Λέρο, Κάλυμνο, Κω, Σύμη και Ρόδο. Για τη γραμμή αυτή, που χαρακτηρίζει «άγονο» το δρομολόγιο για Κω και Ρόδο, το «ΔΙΑΓΟΡΑΣ» θα παίρνει 40.000 ευρώ το δρομολόγιο! Εκτός, λοιπόν, από τις 59 κραυγαλέες και νόμιμες φοροαπαλλαγές των εφοπλιστών, εκτός τις απανωτές αυξήσεις των εισιτηρίων, έχουμε και τις επιδοτήσεις των εφοπλιστών, ντυμένες «φυσικά» με τον μανδύα του …δήθεν «κοινωνικού κράτους» που ενδιαφέρεται για τις… δήθεν απομακρυσμένες περιοχές.
Και ενώ από την άλλη μόλις πριν λίγες μέρες ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης από το βήμα της Βουλής, απευθυνόμενος στους ναυτεργάτες, διαμήνυσε ότι ή θα αποδεχτούν να μπαρκάρουν ανασφάλιστοι ή θα τους φάει η ανεργία! Μόνον κάποιος κακοπροαίρετος δεν βλέπει ότι το κράτος κόβει και ράβει για λογαριασμό των εφοπλιστών. Και όσο η εξουσία παραμένει στα χέρια αυτών, η κατάσταση θα πηγαίνει απ’ το κακό στο χειρότερο. Η ίδια η ζωή, άλλωστε, το επιβεβαιώνει περίτρανα σε καθημερινή βάση.
Κ.Ο.Β.ΠΑΡΟΥ ΤΟΥ ΚΚΕ».
Απάντηση