Η αλήθεια για την χθεσινή «παράβαση» Σαμαρά για τις τιμές των καταλυμάτων

«Πρακτόρευση» συμφερόντων;

Andreadis, Samaras, Kefalogiani

ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ | Του Κ. Ν. Δραγάτη …
Η ΓΕΛΟΙΟΤΗΤΑ και το «χοντρό» οικονομικό παιχνίδι συμφερόντων με «τροχονόμο» τη συγκυβέρνηση των μνημονίων συνεχίζεται και στον τουρισμό. Τελευταία παράσταση που αφορά τα νησιά μας και όλους τους τουριστικούς προορισμούς, ήταν το επιτηδευμένο επικοινωνιακό παιχνίδι κερδοσκοπίας που έπαιξε χτες (12|06) ο ίδιος ο Πρωθυπουργός.

ΟΙ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΗΣ ΣΚΕΥΩΡΙΑΣ
Από το πρωί της Πέμπτης 12|6 διέρρευσε από τα γνωστά χαλκεία του μεγάρου Μαξίμου η πληροφορία ότι ο Πρωθυπουργός Αντ. Σαμαράς αντιλήφθηκε (;) ότι κάποιοι ξενοδόχοι σε προορισμούς, όπως η Σαντορίνη, αύξησαν τις τιμές εκμεταλλευόμενοι την αύξηση του τουριστικού ρεύματος που διαφαίνεται και γι’ αυτό το καλοκαίρι προς την Ελλάδα.

Μάλιστα, διατυπώθηκε το πρωτοφανές σε παγκόσμιο επίπεδο, επικεφαλής νεοφιλελεύθερης ακροδεξιάς κυβέρνησης να λέει ότι έκανε παρέμβαση για να «παραχθεί το φαινόμενο αισχροκέρδειας» των ξενοδόχων.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Που την έκανε αυτή την τόσο «μεγάλη παρέμβαση» ο κ. Σαμαράς;
– Μήπως στο υπουργείο πολιτισμού/τουρισμού για να κινήσει τους μηχανισμούς ελέγχων στις τιμές;
– Μήπως στο υπουργείο ανάπτυξης για ζητήματα ανταγωνισμού;
– Μήπως στην Ελληνική Αστυνομία για ελέγχους μέσω της τουριστικής αστυνομίας;
– Μήπως στο υπουργείο οικονομικών για να ελεγχθούν οι «παραβάτες» για αισχροκέρδεια δια των ΔΟΥ ή του ΣΔΟΕ;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Όχι, ο κ. Σαμαράς δεν έκανε παρέμβαση σε κανένα από τους παραπάνω αρμόδιους οργανισμούς οι οποίοι βρίσκονται υπό την «υψηλή» του εποπτεία.
Η «σφοδρή» του παρέμβαση για να δασώσει – δήθεν – το κύρος της Ελλάδας και της – δήθεν – ανάπτυξης στον τομέα του τουρισμού, ήταν στον συνδικαλιστή, ακραίο νεοφιλελεύθερο νεοδημοκράτη πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Τουρισμού Ελλάδας (ΣΕΤΕ) κ. Ανδρεάδη.

ΑΠΟΡΙΕΣ
Και τι να κάνει ο πρόεδρος ενός συνδικαλιστικού φορέα προς τους συναδέλφους του, ακόμη και αν ισχύει η επιτηδευμένη κατηγορία;
Ας υποθέσουμε ότι 10 επιχειρήσεις στη Σαντορίνη έχουν όντως ανεβάσει τις τιμές στα τελευταία δωμάτια που τους έχουν μείνει ελεύθερα, δεδομένου ότι το νησί κινείται ήδη σε τιμές κάλυψης στο ύψος του 90%. Ποιος μπορεί να τους κατηγορήσει, όταν υπάρχει τεράστια ζήτηση;
Οι νεοφιλελεύθεροι, δεν είναι υπέρ της ελεύθερης διαμόρφωσης των τιμών από την προσφορά και τη ζήτηση; Στη «ζούγκλα» που ονομάζουν «αγορά», βασικός κανόνας είναι ότι, όταν αναβαίνει η ζήτηση για ένα προϊόν, ανεβαίνει και η τιμή της προσφοράς του.

Και αν ακόμη παρατηρείται το φαινόμενο της αύξησης των τιμών, είναι δυνατόν ο ίδιος ο Πρωθυπουργός να «στήνει» στα μέσα ενημέρωσης αυτήν την ανούσια παράσταση; Μιλώντας μάλιστα δια των γνωστών «παπαγάλων» των ΜΜΕ για πρακτικές «πλιάτσικου», «αρπαχτής», που στρέφεται κατά της «εθνικής προσπάθειας» και άλλα παρόμοια φληναφήματα;
Επαναλαμβάνουμε, αν τίθενται θέματα παρανομίας, γιατί δεν ζήτησε τον έλεγχο από τους υπουργούς του;
Γιατί δεν ανέλαβε την όλη διαχείριση η αρμόδια υπουργός τουρισμού άραγε;

Η ΑΛΗΘΕΙΑ
Τα τελευταία 4 χρόνια που έχει επιβληθεί η ολιγαρχία των εγκαθέτων της Γερμανικής πολιτικής στην χώρα μας δια του ψευδοχρέους, γίνεται ένα τεράστιο παιχνίδι διαπλοκής και κατάχρησης κοινωνικού πλούτου από συγκεκριμένα συμφέροντα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, οι μεγάλοι ιδιοκτήτες ξενοδοχείων έχουν ζητήσει από τη συγκυβέρνηση μειοδοσίας – και έχουν λάβει – τη δυνατότητα κατάργησης των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, έχουν εξασφαλίσει κρατικές επιδοτήσεις για την ασφάλιση των όποιων εργαζόμενων και κατάφεραν και κάποιες ειδικές φοροαπαλλαγές. Όλα αυτά έγιναν στο όνομα της περαιτέρω ανάπτυξης της «ατμομηχανής της οικονομίας» μας, υποτίθεται. Βεβαίως, δεν ήταν τίποτε περισσότερο από μία ανταλλαγή με σκοπό την κερδοσκοπία ελάχιστων, έναντι παράδοσης της τουριστικής οικονομίας της χώρας στα μεγάλα γραφεία διακίνησης τουριστών του εξωτερικού, τα οποία εκμεταλλεύτηκαν τη ραγδαία υποτίμηση των υπηρεσιών τουρισμού λόγω της τεχνητής κρίσης.

Η συγκυβέρνηση «φιλοτέχνησε» με τη νομοθεσία που δημιούργησε εκείνο το πλαίσιο που της ζητήθηκε για να είναι «ευτυχισμένοι» οι παράγοντες της οικονομίας που τη νοιάζουν: Αφενός για τα μεγάλα συμφέροντα πρακτορείων από τις χώρες των δανειστών μας (π.χ. TUI), αφετέρου για μία χούφτα ντόπιους μεγαλοξενοδόχους. Αυτός είναι ο λόγος που, καίτοι αυξάνεται ο αριθμός επισκεπτών και ο τζίρος του τουρισμού από πέρυσι, οι τοπικές οικονομίες και η αγορά της χώρας δεν καρπώνεται όφελος για την κοινωνία.

Όμως στη Σαντορίνη ή στην Πάρο και σε πολλά άλλα τουριστικά μέρη της χώρας που έχουν βάλει στο μάτι τα ξένα πολυεθνικά συμφέροντα του τουρισμού, οι περισσότερες των μονάδων δεν ανήκουν στους μεγαλοξενοδόχους. Ανήκουν σε μικρομεσαίους ή και μικρούς Έλληνες – ντόπιους – επιχειρηματίες.
Αυτούς λοιπόν είχε στόχο η παρέμβαση Σαμαρά εχθές (12|6).

Κατά την εκτίμηση μας η παρέμβαση Σαμαρά έγινε διότι προφανώς αντιμετώπισε «πίεση» εκ μέρους της τρόικα ότι ξενοδόχοι και ιδιοκτήτες ενοικιαζόμενων δωματίων δεν ξεπουλάνε φέτος τα δωμάτια στις μονάδες τους, ώστε να αγοράζουν οι ίδιοι τη σεζόν τους τσάμπα και να την μεταπωλούν φτηνά στους ευρωπαίους πελάτες τους, με εσωτερικό υπερκέρδος για πάρτι τους στην τελική τιμή. Ο Σαμαράς και σε αυτή την περίπτωση λειτούργησε ως το «μακρύ χέρι» συμφερόντων.

Η παρέμβαση έγινε από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό διότι η TUI (ή εταιρείες σαν αυτή) δεν θα μιλούσαν με κανέναν χαμηλότερου επιπέδου, σε μία χώρα για την οποία πιστεύουν ότι αποτελεί πια αποικία των δικών τους χωρών και κυβερνήσεων.
Η επιχείρηση έγινε με προσπάθεια απαξίωσης όποιων ανεβάζουν τις τιμές, γιατί απλούστατα, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΑΡΑΝΟΜΙΑ. Το MEGA, ο ΑΝΤ1 κλπ εχτές στα δελτία τους διάβαζαν ίδια κείμενα μιλώντας για: «αρπαχτές» που κάνουν κακό στον τουρισμό και για «πρακτικές» που μας οδήγησαν στην κρίση και οι οποίες υπονομεύουν την προσπάθεια ανάπτυξης της χώρας...
Και εμείς που νομίζαμε ότι η χώρα εισήλθε στην κρίση ψευδοχρέους από υπερτιμολογήσεις έργων και μίζες …

ΝΑ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ:
Ο κάθε άνθρωπος που ασχολείται με τον τουρισμό στον τόπο μας, πρέπει να γνωρίζει το εξής: Ο Σαμαράς, πόσο μάλλον, η παραθερίζουσα στο υπουργείο Όλγα Κεφαλογιάννη, δεν έχουν κάνει απολύτως τίποτε για να αυξηθεί η προσέλευση τουριστών στην πατρίδα μας η οποία παρατηρείται από πέρσι. Αυτό που έχουν κάνει είναι να καταστρέψουν την εσωτερική οικονομία της πατρίδας, και έτσι, να παγώσουν τη ζήτηση τα προηγούμενα χρόνια.
Επειδή «πάγωσε» η ζήτηση, όλος ο τουριστικός τομέας της ξενοδοχείας και των ενοικιάσεων τουριστικού εξοπλισμού (αυτοκίνητα κλπ) αναγκάστηκε να μειώσει τις τιμές παραχώρησης των υπηρεσιών σε μεγάλους διεθνείς μεταπωλητές, προκειμένου να έχουν μία ελάχιστη κίνηση για να συντηρούν τις επιχειρήσεις τους. Πρόκειται για το φαινόμενο που στην οικονομία ονομάζεται «εσωτερική υποτίμηση».
Αν η κυβέρνηση επιθυμούσε να γίνει ανάπτυξη εις όφελος της χώρας και των Ελλήνων μικροεπιχειρηματιών, αυτό που θα έπρεπε να κάνει θα ήταν να χαμηλώσει πολύ τη φορολογία και να δώσει κίνητρα για επενδύσεις (δημόσιες και ιδιωτικές) σε μεγάλα και μικρά έργα αναβάθμισης του εθνικού τουριστικού προϊόντος. Δεν το έκανε όμως. Απλά, διότι θέλει οι μικροεπιχειρήσεις Ελλήνων να πουληθούν είτε σε μεγάλους Έλληνες επιχειρηματίες του χώρου, είτε σε ενδιαφερόμενους από το εξωτερικό, είτε απλώς να κλείσουν. Έτσι, να καταλήξει η «ναυαρχίδα» της οικονομίας μας σε ξένα χέρια, και αυτή, όπως άλλοι τομείς του εθνικού πλούτου.

ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΛΟΣ…
Ας υποθέσουμε ότι η εκτίμηση μας για την «παρέμβαση» Σαμαρά που παρουσιάζουμε στο παρόν ρεπορτάζ είναι λανθασμένη. Μας προξένησε εντύπωση πως και ο Σαμαράς δεν σκέφτηκε ότι, αν υπάρχει αύξηση τιμών στο τουριστικό προϊόν, τότε αυτή οφείλεται σε ένα ελάχιστο ποσοστό στην όποια αύξηση των τιμών δωματίου. Είναι γνωστό ότι υπάρχουν και άλλοι συντελεστές, όπως η τιμή των εισιτηρίων στα πλοία ή στα αεροπλάνα (του ελληνικού μονοπωλίου), καθώς και οι τιμές στα προϊόντα της βιομηχανίας (σουπερμάρκετ κλπ).
Αλήθεια, γιατί για αυτούς τους τομείς δεν έκανε «παρέμβαση» για τις τιμές, που δεν έχουν πέσει ποτέ κατά τη διάρκεια της κρίσης, ο «σωτήρας» Πρωθυπουργός μας;

entipa_mauro_290514

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: