Όταν ο Βλαχογιάννης μιλά για αρχές και αξίες, η Πάρος δικαιούται να γελά
Με αφορμή επιστολή του απερχόμενου δημάρχου
στον Αγγ. Πατέλη
ΠΑΡΑΘΕΤΟΥΜΕ επιστολή που δημοσίευσε εχθές (13|5) ο απερχόμενος δήμαρχος Χρ. Βλαχογιάννης με σκοπό να κάνει μάθημα πολιτικής ηθικής στον Άγγελο Πατέλη. Στη συνέχεια, αποκαθιστούμε τα ψέματα που αναφέρει στην επιστολή του για μία σειρά από θέματα, που μάλλον ο Αγγ. Πατέλης δεν θα θελήσει να θίξει.
Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ Χρ. Βλαχογιάννη
«Άγγελε Πατέλη,
Στο φινάλε (1) αυτής της προεκλογικής περιόδου, αναγκάζομαι να διαθέσω λίγο από τον πολύ περιορισμένο χρόνο που διαθέτω, για να απαντήσω στην ανοιχτή επιστολή που μου απηύθυνες εχθές.
Καταρχήν, θέλω βεβαίως να εκφράσω την απορία μου, γιατί απαντάς εσύ σε ένα δελτίο τύπου που απευθύνεται στον επικεφαλής της παράταξής σου, εκτός κι αν σου έχει εκχωρηθεί το «αντ΄ αυτού» (2). Στην περίπτωση όμως που έχει συμβεί αυτό, τότε θα μπορούσες να λάβεις μέρος εσύ στο debate, αντί του κου Κωβαίου, ο οποίος για ευνόητους λόγους αρνείται.
Με την συμμετοχή σου, θα γίνονταν μια ενδιαφέρουσα συζήτηση και θα δίναμε την ευκαιρία στους συμπολίτες μας να κρίνουν, να εγκρίνουν και να διαμορφώσουν πληρέστερη γνώμη για τις ιδέες και τα πιστεύω του καθένα μας ξεχωριστά, αλλά και για τους στόχους και το πρόγραμμα του συνδυασμού που εκπροσωπούμε.
Σε ότι αφορά τα ερωτήματά σου, τονίζω τα εξής:
1) Αποτελούσε χρέος δικό σου, πριν ενταχθείς στον συνδυασμό που πλέον ανήκεις, να διερευνήσεις το πολιτικό ποιόν των συνυποψήφιων σου. Δυστυχώς όμως, εντάχθηκες την τελευταία στιγμή για λόγους σκοπιμότητας και ζητάς τώρα από εμένα να μάθεις αυτό που έπρεπε εσύ να ψάξεις. Εν πάση περίπτωση σ’ αυτό το νησί ζεις και θα έπρεπε να ξέρεις ποιος φιλοξένησε τον κο Μιχαλολιάκο και ποιοι διακηρύσσουν τις αρχές και τις ιδέες της Χρυσής Αυγής (3).
2) Δημόσιος διάλογος γίνεται σε κάθε συνεδρίαση του Δημοτικού συμβουλίου ,όπου ελεύθερα ο κάθε συμπολίτης μας καταθέτει την άποψή του, χωρίς να υπάρχει διαφορετική αντιμετώπιση δημοτικού συμβούλου – πολίτη.
Στο γραφείο του δημάρχου, η πόρτα ήταν, είναι και θα παραμείνει ανοιχτή για να υποδεχτεί τον κάθε πολίτη προκειμένου να συζητήσει με το δήμαρχο οποιοδήποτε πρόβλημα- θέμα τον απασχολεί.
Οι λαϊκές συνελεύσεις κατά την άποψή μου δεν είναι η μοναδική μορφή διαλόγου. Εξάλλου φαντάζομαι να γνωρίζεις ότι στο δήμο έχει συγκροτηθεί επιτροπή διαβούλευσης που αποτελείται από 50 άτομα και ενώ οι συνεδριάσεις γίνονται περίπου μια φορά το τρίμηνο, με δυσκολία συμπληρώνεται απαρτία (4).
3) Κάτι αναφέρεις και για δημόσιες σχέσεις. Ξέρω καλά που υστερώ (5), δεν είμαι δημοσιοσχεσίτης, αντιθέτως άλλοι διακρίνονται σε αυτό τον τομέα. Το κακό για σένα είναι ότι επανειλημμένως στο δημοτικό συμβούλιο είχες σχολιάσει αρνητικά την παρουσία στα πανηγύρια, στις γιορτές και στις εκδηλώσεις, του επικεφαλής του συνδυασμού που σήμερα υποστηρίζεις. Το «Αντιδήμαρχος των πανηγυριών» που με ιδιαίτερη έμφαση τόνισες στο δημοτικό συμβούλιο, το έχεις εντελώς ξεχάσει; Η μνήμη σου έχει ασθενήσει τόσο πολύ;
4) Όσον αφορά τον κύκλο μου, που εσύ πιστεύεις ότι κλείνει, θα σου επισημάνω το εξής:
Ο δικός μου κύκλος ενασχόλησης με τα κοινά άνοιξε το 1990 και ακολουθεί σταθερή πορεία, χωρίς να παρεκκλίνει από αρχές και αξίες που πίστευα και πιστεύω (6). Σε διαβεβαιώνω ότι την ίδια πορεία θα ακολουθήσει έως ότου έρθει η σωστή ώρα να κλείσει.
Επιβάλλεται όμως να κάνεις την αυτοκριτική σου και να αξιολογήσεις την δική σου πορεία, που σε κάθε δημοτική περίοδο ανοίγεις και κλείνεις έναν κύκλο παρουσίας.
Έτσι έκανες με την «ενότητα για το μέλλον» όταν ήμασταν συνυποψήφιοι, στην συνέχεια βρέθηκες στην «Πάρος Αξία», για να καταλήξεις σήμερα στην «Πάρος τώρα στην Πράξη». Ακόμα, στα αυτιά μου ηχεί η δήλωσή σου στην αίθουσα του Αρχιλόχου, πριν λίγο καιρό, ότι θα εκπροσωπείς τον συνδυασμό «Πάρος αξία» μέχρι την λήξη αυτής ης περιόδου (31/08/2014).
Αλήθεια στην επόμενη συνεδρίαση του συντονιστικού ποιόν συνδυασμό άραγε θα εκπροσωπείς (7);
5) Όσον αφορά το αν έχω να σου αναφέρω τίποτα, σε παραπέμπω στο φυλλάδιο – πρόγραμμα του συνδυασμού μας. Συνοπτικά σου αναφέρω τα εξής:
Έχουν ολοκληρωθεί 22 έργα, 18 μελέτες ενώ 8 έργα βρίσκονται σε εξέλιξη. Δηλαδή, σε 44 μήνες θητεία, ως δημοτική αρχή, γίνεται ένα έργο το μήνα…(8)
Άγγελε Πατέλη σου εύχομαι, καλή συνέχεια …»
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
Επειδή ο δημόσιος διάλογος σε προεκλογική περίοδο έχει μεγαλύτερη βαρύτητα από ό,τι σε άλλες περιόδους, διαβάσαμε μία «μαγκιόρικη» επιστολή του απερχόμενου δημάρχου Χρ. Βλαχογιάννη και αποφασίσαμε να επισημάνουμε κάποια σημεία, γιατί και το ψέμα έχει τα όρια του.
Ο υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος Άγγελος Πατέλης ο οποίος θέτει υποψηφιότητα με το συνδυασμό του Μ. Κωβαίου έστειλε μία επιστολή τις τελευταίες ημέρες στον Χρ. Βλαχογιάννη για να του θέσει κάποια ερωτήματα. Ο απερχόμενος δήμαρχος θέλησε να του απαντήσει, και όπως φαίνεται, να του κάνει μάθημα πολιτικής ηθικής.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποιος θέλησε να κάνει μάθημα πολιτικής ηθικής;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ο Χρ. Βλαχογιάννης!
Αναλαμβάνουμε να γράψουμε μία σειρά από παρατηρήσεις επί αυτής της επιστολής, όχι για λογαριασμό του κ. Πατέλη, ο οποίος προφανώς θα δώσει τις δικές του απαντήσεις, αλλά επειδή θίγει ζητήματα με ψέματα τα οποία εμείς γνωρίζουμε πολύ καλά.
Στο κείμενο της επιστολής Βλαχογιάννη έχουμε αριθμήσει μερικά σημεία επί των οποίων δίνουμε τις απαντήσεις στη συνέχεια:
(1) = Στον προφορικό λόγο, μπορεί κάποιος να χρησιμοποιεί εκφράσεις που ονομάζουμε «του συρμού». Δεν μας προξενεί κατάπληξη που ο απερχόμενος δήμαρχος σε επίσημη, δημοσιοποιούμενη επιστολή του, υιοθετεί και υπογράφει τέτοια έκφραση («Στο φινάλε») ως εναρκτήρια.
Είναι προφανώς εκνευρισμένος γιατί το «σύστημα» εξουσίας που έστησε καταρρέει με αιτία από τα «μέσα» του και τον «καταπίνει». Δεν πειράζει, θα του περάσει με τον καιρό.
(2) = Το κείμενο της επιστολής Βλαχογιάννη, για όποιον γνωρίζει τα κείμενα που διακινούνται στην πολιτική, είναι σαφές ότι δεν το έχει γράψει ο ίδιος. Περιέχει εκείνα που θέλει να πει, αλλά οι διατυπώσεις δεν είναι δικές του. Έχει πλάκα λοιπόν, να κατηγορεί ο Βλαχογιάννης τον Πατέλη ότι λειτουργεί ως «αντ’ αυτού» του Μάρκου, τη στιγμή που ο ίδιος δεν μπορεί να συντάξει ένα κείμενο που τον αφορά προσωπικά και έτσι, το αναθέτει σε άλλους, και εκείνος μόνο το υπογράφει.
(3) = Αυτό και αν είναι χωρατό! Ο Βλαχογιάννης να κατηγορεί τον κάθε Πατέλη και τον κάθε Κωβαίο για σχέσεις με Χρυσαυγήτες!!!
Μα ο Χρ. Βλαχογιάννης ήταν αυτός που προσπαθούσε να βρει αίθουσα για να κάνει την εκδήλωσή της η Χρυσή Αυγή στην αλήστου μνήμης επίσκεψή της στην Πάρο πριν δύο χρόνια.
Ο Χρ. Βλαχογιάννης έχει στο γραφείο του τον πιο καλό φίλο του Μιχαλολιάκου ο οποίος οργάνωσε την επίσκεψη της Χρυσής Αυγής στην Πάρο από την πλευρά της δημοσιότητας. Ήταν ο μόνος που του επετράπη να βρίσκεται σε όλες τις συσκέψεις που έγιναν στην Πάρο με τους Χρυσαυγήτες και εκείνος που αποφάσιζε ποιοι Παριανοί θα μπουν στην αίθουσα της εκδήλωσης. Όποιος έχει απορίες, ας ρωτήσει τον Τ. Σκαραμαγκά (Παριανός Τύπος) που έφτασε τη σχετική βραδιά έξω από την ταβέρνα στην οποία έγινε η εκδήλωση και είδε με τα μάτια του κάποια πράγματα, και άκουσε κάποια άλλα…
Πρόκειται για τον άνθρωπο που ακόμη και σήμερα, εκτός από τη δημοσιότητα του Χρ. Βλαχογιάννη, προωθεί και τη δημοσιότητα κάθε εκδήλωσης και κάθε υποψήφιου της Χρυσής Αυγής σε Πάρο και Κυκλάδες.
Επίσης, έχει σημασία να τονίσουμε ότι το συγκεκριμένο πρόσωπο δουλεύει για τη Χρυσή Αυγή μόνο από την εποχή που απέκτησε τη «συνεργασία» ΚΑΙ με τον Χρ. Βλαχογιάννη. Τα προηγούμενα χρόνια δεν είχε δώσει κανένα απολύτως δικαίωμα. Και όποιος έχει κάτι άλλο να πει γι’ αυτό, ας φέρει αποδείξεις.
Επιπλέον, ενημερώνουμε τον Χρ. Βλαχογιάννη ότι το μεγάλο πρόβλημα στην Ελλάδα δεν είναι ότι κάποιοι συμπολίτες μας ψήφισαν Χρυσή Αυγή στο πλαίσιο μίας περιόδου ακραίας κρίσης. Το πρόβλημα είναι ο φασισμός με τον οποίο λειτούργησαν τα τελευταία χρόνια και που λειτουργούν ακόμη εκπρόσωποι κάθε εξουσίας από τα δήθεν δημοκρατικά κόμματα, της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Αυτή είναι η αιτία που εξεγείρει τα πιο κακά ένστικτα των πολιτών οι οποίοι κατέληξαν στη Χρυσή Αυγή.
Μεγαλύτερος εκπρόσωπος αυτού του είδους στην Πάρο είναι ο Χρ. Βλαχογιάννης, ο πιο μνημονιακός δήμαρχος της χώρας. Θυμίζουμε ότι έχει το μοναδικό προνόμιο να έχει κατασκευάσει ανύπαρκτο πολίτη σε δημόσια έγγραφα που έχει υπογράψει ο ίδιος, τον οποίο εμφάνιζε να κατηγορεί δημοσιογράφο που του ασκούσε κριτική.
Καθαρό φασιστικό δείγμα πολιτικής συμπεριφοράς. (σ.σ: Ονομάζεται «Μαύρη Προπαγάνδα», την είχε εφαρμόσει ο Μανιαδάκης επί χούντας Μεταξά, κατασκευάζοντας τον ψεύτικο «Ριζοσπάστη»)
Ας ενημερώσει λοιπόν κάποιος τον απερχόμενο δήμαρχο ότι το πρόβλημα δεν είναι η Χρυσή Αυγή, αλλά ο «χρυσαυγητισμός» που έχει υιοθετήσει ο ίδιος στην Πάρο.
(4) = Άλλοι στη θέση του απερχόμενου δημάρχου θα είχαν παραιτηθεί από τη σκέψη να θέσουν υποψηφιότητα εκ νέου, αν παρατηρούσαν ότι οι πολίτες δεν επιθυμούν με τίποτε να έρχονται σε επαφή και σε διάλογο μαζί του. Άλλοι πάλι θα επεδίωκαν με νύχια και με δόντια να πάνε προς τους πολίτες για να διατηρήσουν την επαφή μαζί τους. Εκείνος όμως δεν το έκανε. Επικρίνει τον Αγγ. Πατέλη για τις λαϊκές συνελεύσεις που προτείνει, αλλά ο ίδιος κατά τη θητεία του αφέθηκε στον αντιδημοφιλή αντιδήμαρχο Κουτσουράκη και τις επιτροπές διαβούλευσης του «Καλλικράτη» που δεν έχουν λειτουργήσει ΠΟΥΘΕΝΑ στην Ελλάδα. Ωστόσο, ο ίδιος δεν έχει αισθανθεί την ανάγκη να συμμετέχουν ενεργά οι πολίτες στις λειτουργίες του Δήμου ποτέ επί των ημερών του. Πηγαίνει στους πολίτες μόνο στις εκλογές.
Αυτό δεν το κάνει τυχαία. Ο Χρ. Βλαχογιάννης αυτό που θέλει είναι η καρέκλα. Δεν τον ενδιαφέρει η δημοκρατική διαδικασία που είναι απαραίτητη για να αξίζει να κάθεται στην καρέκλα.
(5) = Ο Χρήστος Βλαχογιάννης όχι απλώς κάνει δημόσιες σχέσεις, αλλά η πολιτική ζωή του στην Πάρο και η κατάληξη του στο κορυφαίο αξίωμα του δημάρχου είναι αποτέλεσμα σχέσεων (δημόσιων και ιδιωτικών) και όχι προσφοράς στα δημόσια ή ικανότητας. Συνηθίζει να λέει και να ξαναλέει ότι δεν κάνει δημόσιες σχέσεις και ότι υστερεί. Είναι το απόλυτο ψέμα. Παριστάνει τον απλοϊκό για να το «παίζει» θύμα. Αποζητά τη συμπάθεια από τους πολίτες, ακόμη και τη λύπησή τους και όχι τον σεβασμό τους.
Η αλήθεια είναι ότι σε κάθε στόχο που βάζει από τότε που ασχολείται με τα κοινά ο Χρ. Βλαχογιάννης, πρώτα φροντίζει να γίνεται «φίλος» με εκείνους που αποφασίζουν για τη θέση που θέλει να κατακτήσει και στη συνέχεια θέτει το αίτημα για να αναλάβει τη συγκεκριμένη θέση. Το ίδιο έκανε στην Μάρπησσα πριν δύο δεκαετίες, το ίδιο έκανε στη συνέχεια για να εκλεγεί στο δημοτικό συμβούλιο του ενιαίου δήμου με την στήριξη του Γ. Ραγκούση, το ίδιο έκανε για να αναλάβει με ανάθεση τη θέση του δημάρχου ως φίλος του Γ. Ραγκούση, το ίδιο έκανε για να κατασκευάσει το επαίσχυντο «κομπρεμί» με τους Κοντό και Κωβαίο το 2007 για να μην έχει αντιπολίτευση. Το ίδιο έκανε με τον Ροκονίδα για να μην έχει αντιπολίτευση από τα αριστερά από το 2007 έως και σήμερα.
Επίσης, σε κάθε γιορτή και κάθε πανηγύρι παρίσταται στον ίδιο ακριβώς βαθμό με τον Κωβαίο, κολακεύει τους πάντες για τα πάντα και άμα αρχίσουν τα όργανα, σηκώνεται και ρίχνει και ένα ζεϊμπέκικο σε κοινή θέα για να το παίξει αυθόρμητος και «λαϊκό παιδί».
Μα αν ήταν λαϊκό παιδί, θα φρόντιζε να κάνει λαϊκές συνελεύσεις ως δήμαρχος και να συζητά με τους πολίτες σε κάθε γειτονιά του νησιού. Δεν θα επέλεγε την εύκολη πλευρά των δημοσίων σχέσεων με τους χορούς, τα πανηγύρια και τα ατομικά ρουσφέτια.
Η αλήθεια λοιπόν για τον απερχόμενο δήμαρχο Χρ. Βλαχογιάννη είναι ότι στήριξε την καριέρα του στις δημόσιες και ιδιωτικές σχέσεις. Ό, τι κέρδισε, το κέρδισε από αυτές και μόνο από αυτές. Ούτε από την προσφορά του, ούτε από τις ικανότητες του. Η μόνη ικανότητα του ήταν να κάνει δημόσιες και ιδιωτικές σχέσεις. Απλώς, έχει επιλέξει τον λαϊκισμό, την ίντριγκα, τη συκοφαντία, δηλαδή το φτηνό είδος δημοσίων σχέσεων για να κάνει καριέρα. Αυτό όμως είναι δικό του πρόβλημα.
Όχι όμως να λέει δημόσια, και να το «παίζει θύμα» ότι τάχα δεν κάνει δημόσιες σχέσεις! Κάνει και παρακάνει, και μάλιστα, τις πιο φτηνές που υπάρχουν!!!!
(6), (7) και (8) = Έχει μεγάλη πλάκα να λέει ο Χρ. Βλαχογιάννης ότι υπήρξε «σταθερός» στην πολιτική του καριέρα. Του τονίζουμε ότι σταθερός δεν είναι αυτός που παραμένει κάτω από μία ταμπέλα που μετακινείται κάθε ημέρα που περνά σαν το εκκρεμές, αλλά αυτός που, όπου και αν αναγκασθεί να μετακινηθεί, παραμένει να υποστηρίζει τις ίδιες αρχές και αξίες.
Για να το κάνουμε «φραγκοδίφραγκα», σταθερός δεν είναι αυτός που φωνάζει ότι είναι ΠΑΣΟΚ ακόμη, κατά την εποχή που το ΠΑΣΟΚ εκφράζει και υλοποιεί την πιο αντιδραστική, μνημονιακή, νεοφιλελεύθερη, καπιταλιστική και φασιστική πολιτική.
Σταθερός είναι αυτός που αναζητά τις αρχές της διακήρυξης της 3ης του Σεπτέμβρη, όπου και να χρειαστεί να ενταχθεί για να συνεχίσει τις πολιτικές του μάχες.
Από το ΠΑΣΟΚ κάποιοι πήραν θέσεις χαριστικά, κέρδισαν λεφτά, διπλούς μισθούς, ρουσφέτια για τα παιδιά τους κλπ.
Κάποιοι άλλοι δεν ζήτησαν τίποτε, εκτός από το να κερδίσει κάτι η κοινωνία μέσω ενός κινήματος.
Ο Χρ. Βλαχογιάννης ΔΕΝ ΑΝΗΚΕ ΠΟΤΕ στο δεύτερο είδος.
Κατόπιν των ανωτέρω, το θέμα δεν είναι που θα καταλήξει ο Άγγελος Πατέλης αναζητώντας το καλύτερο ΑΝΙΔΙΟΤΕΛΩΣ με τις λάθος και τις σωστές κάθε φορά επιλογές του. Όλοι γνωρίζουμε στην Παροικιά ότι δεν έχει ζητήσει τίποτε για τον εαυτό του, μέχρι στιγμής τουλάχιστον.
Το θέμα είναι που θα βρεθεί ο Χρ. Βλαχογιάννης μετά τις εκλογές και μετά από λίγο καιρό, που θα βρίσκεται εκτός εξουσίας …
Εμείς γνωρίζουμε. Ο ίδιος με τη συμπεριφορά του και τον τρόπο που επέλεξε να πολιτευτεί, θα βρεθεί στα αζήτητα της τοπικής ιστορίας της Πάρου. Στο μέλλον, δεν θα θυμάται κανένας (πλην των ασχολούμενων) τίποτε για την περίοδο που υπήρξε δήμαρχος στο νησί μας.
Αυτή η απαξιωτική κατάληξη είναι «επίτευγμα» των ατομικών του επιλογών. Των αριβισμών του, των φασισμών του, των οπορτουνισμών του.-
ΥΓ: Κλαίμε στα γέλια, όταν ακούμε για τα «έργα» Βλαχογιάννη. Ας του πει κάποιος ότι υπάρχει πολιτικά ακόμη, επειδή υπήρξαν οι προκάτοχοι του. Αλήθεια, στα «έργα» του έχει συμπεριλάβει τα «μπετουδάκια» που ρίχνει τώρα για ατομικά ρουσφέτια, προκειμένου να πάρει ψήφους;
Απάντηση