Χωρίς ενδοκυκλαδικό δρομολόγιο οι Κυκλάδες | Το υπουργείο καλύπτει;

ΤΙ  ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ  ΜΕ  ΤΟ  AQUA JEWEL;

endokikladiki_foto

ΓΙΑ ΑΛΛΗ μια φορά τον τελευταίο καιρό η ΝΕL LINES που κατ΄ αποκλειστικότητα καλύπτει ένα μεγάλο μέρος της ενδοκυκλαδικής θαλάσσιας συγκοινωνίας άφησε εκτεθειμένους τους κατοίκους των Κυκλάδων. Στις έκτακτες, που τείνουν να γίνουν τακτικές πια ακυρώσεις δρομολογίων της, προστέθηκε άλλη μία το τετραήμερο 24 έως 27 Ιανουαρίου 2014, κατά το οποίο δεν πραγματοποιήθηκε κανένα προγραμματισμένο δρομολόγιο του πλοίου της εταιρείας, Aqua Jewel, με όλες τις ακυρώσεις να αποδίδονται στις έντονες καιρικές συνθήκες. Ιδού η ανακοίνωση της εταιρείας την Παρασκευή:
«24/1/2014
Ανεκτέλεστο δρομολόγιο Ε/Γ-Ο/Γ AQUA JEWEL
Σας ενημερώνουμε ότι σήμερα Παρασκευή 24/01/14, το πλοίο της εταιρείας μας Ε/Γ-Ο/Γ AQUA JEWEL παραμένει στο λιμένα Λαυρίου λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούν στις περιοχές πλόων του.
Ως εκ τούτου το δρομολόγιο του πλοίου από Λαύριο προς Κέα – Κύθνο – Σύρο – Πάρο – Νάξο – Ίο – Σίκινο – Φολέγανδρο – Κίμωλο – Μήλο και η επιστροφή του αύριο Σάββατο 25/01/14, θα μείνει ανεκτέλεστο».

Όσο για το πότε θα επανερχόταν στην γραμμή το πλοίο κανένα πρακτορείο δεν ήξερε τί να απαντήσει το Σάββατο στις ερωτήσεις των επιβατών, παραπέμποντας στην εταιρεία. Από αύριο σε αύριο είχαν τους ενδιαφερόμενους. Τελικά την Κυριακή πια μάθαμε ότι και το επόμενο διήμερο  το δρομολόγιο θα παρέμενε ανεκτέλεστο:

26/1/2014
«Ανεκτέλεστο δρομολόγιο Ε/Γ-Ο/Γ AQUA JEWEL 26/01/2014
Σας ενημερώνουμε ότι σήμερα Κυριακή 26/01/14, το πλοίο της εταιρείας μας Ε/Γ-Ο/Γ AQUA JEWEL παραμένει στο λιμένα Λαυρίου λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούν στις περιοχές πλόων του.
Ως εκ τούτου το δρομολόγιο του πλοίου από Λαύριο προς Κέα – Κύθνο – Σύρο – Πάρο – Νάξο – Ίο – Σίκινο – Φολέγανδρο – Θηρασιά – Θήρα – Ανάφη και η επιστροφή του αύριο Δευτέρα 27/01/14, θα μείνει ανεκτέλεστο».
Και στις 28/01/2014 που η θάλασσα ήταν ήσυχη, το δρομολόγιο έμεινε ανεκτέλεστο με τη δικαιολογία του καιρού!!!

Το περίεργο όμως είναι ότι κανένα απαγορευτικό απόπλου δεν εκδόθηκε το τετραήμερο στην περιοχή του Αιγαίου και τα υπόλοιπα δρομολόγια των άλλων εταιρειών έγιναν κανονικά. Η ένταση του ανέμου την Παρασκευή και το Σάββατο έφτασε ως και τα 7 και τοπικά μόνο τα 8 μποφόρ, ενώ την Τρίτη 28/01 η θάλασσα ήταν σχεδόν «λάδι». Σημειωτέον ότι τα πλοία της ΝΕL παρότι μικρά έχουν επανειλημμένα ταξιδέψει και με 8 μποφόρ!

Ερωτήματα

Ακόμα όμως κι αν καλοπροαίρετα πιστέψουμε την εταιρεία για την Παρασκευή και το Σάββατο, καμία δικαιολογία καιρού δε στέκει για την Κυριακή και Δευτέρα 26-27/01 με τους άνεμους  εμφανώς μειωμένους  εκτός βέβαια αν εννοούν τις καταιγίδες! Παρ’ όλα αυτά η αιτιολογία της εταιρείας και για την  Κυριακή – Δευτέρα ήταν πάλι οι καιρικές συνθήκες! Δυστυχώς, δεν είχαν φροντίσει να ενημερώσουν αναλόγως και εγκαίρως τα πρακτορεία, που μην μπορώντας να κοροϊδεύουν άλλο τους επιβάτες, παραδέχονταν ότι άλλοι λόγοι μη ανακοινώσιμοι  κρύβονται πίσω από τις ακυρώσεις των δρομολογίων και όχι οι καιρικές συνθήκες. Όποιος και αν είναι ο πραγματικός λόγος των ακυρώσεων πάντως, αυτό που έχει τη μεγαλύτερη σημασία είναι ότι για άλλη μια φορά τα τελευταία χρόνια οι Κυκλαδίτες έμειναν τελευταία στιγμή στα «κρύα του λουτρού» καθηλωμένοι και ανήμποροι να ταξιδέψουν για τέσσερις ολόκληρες μέρες.

Κι αυτό γιατί το έτερο πλοίο της ΝΕL που καλύπτει τη γραμμή, Aqua Spirit, βρίσκεται από τα μέσα Ιανουαρίου ως και το τέλος Φεβρουαρίου για συντήρηση στο Λαύριο. Η εταιρεία όμως συχνά δεν τηρεί ούτε τους ανακοινωμένους χρόνους καθυστερώντας τις επιστροφές των πλοίων όπως συνέβη πέρυσι με το Aqua Jewel. Ουδείς βέβαια λόγος για αντικατάσταση των πλοίων ώστε να εξυπηρετηθούν τα δρομολόγια έστω κατά ένα μέρος. Αυτό συμβαίνει μόνο το Καλοκαίρι που υπάρχουν τουριστικά κέρδη, για τους ντόπιους το Χειμώνα καμιά έγνοια.

Με άλλα λόγια η ταλαιπωρία που υφίστανται κάθε χρόνο τους χειμερινούς ειδικά μήνες οι κάτοικοι των Κυκλάδων είναι απερίγραπτη. Πολλές φορές συγκεκριμένες συνδέσεις κεντρικών κοντινών νησιών όπως αυτή μεταξύ Πάρου και Σύρου ή Νάξου-Σύρου γίνονται μόνο δύο ή τρεις μέρες τη βδομάδα και όχι αυθημερόν βέβαια και η κατάσταση στα μικρότερα και πιο απομακρυσμένα νησιά είναι ακόμα χειρότερη.

Κανένας όμως έλεγχος και παρέμβαση δεν φαίνεται να γίνεται από το κράτος, με τα νησιά να βρίσκονται στο έλεος του μονοπωλίου, έρμαια των διαθέσεων ή των προβλημάτων των ναυτιλιακών εταιρειών, που σε μια γραμμή άγονη άρα κρατικά επιδοτούμενη υποτίθεται ότι πρέπει να τηρούν συγκεκριμένες και συμφωνημένες δεσμεύσεις.

20131115-161657.jpg

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: