Σημαντική συνάντηση για τα αεροδρόμια των Κυκλάδων | Απών ο δήμαρχος Πάρου Χρ. Βλαχογιάννης και ο «πολυλογάς» Απ. Αλιπράντης του Εμπορικού Συλλόγου
78 ΘΕΣΕΙΣ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ Η ΣΥΡΟΣ που από την αρχή κινεί τα νήματα
Άρθρο από την εφημερίδα «Τα Νέα Πάρου – Αντιπάρου» της 14|12|13
ΑΠΟ ΤΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ Κυκλάδων έγινε γνωστό με σχετική ανακοίνωση ότι πραγματοποιήθηκε στις 11 Δεκεμβρίου έκτακτη συνάντηση μεταξύ του Διοικητή της ΥΠΑ (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας), Δημητρίου Κούκη, του Υποδιοικητή της ΥΠΑ, Γρηγορίου Νανίδη καθώς και τεχνικού κλιμακίου της ΥΠΑ, του Διευθυντή Διοίκησης και Υπηρεσιών Εδάφους της Aegean, Ιωσήφ Μαστοραντωνάκη, του Υπεύθυνου Πτητικών Θεμάτων της Olympic Air, Αθανασίου Μάρκου, του Αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων, Γεώργιου Πουσσαίου, Δημάρχου Σύρου – Ερμούπολης, Γιάννη Δεκαβάλλα και του Προέδρου του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, Γιάννη Ρούσσου, ως επόμενο βήμα στις πρόσφατες συναντήσεις που είχαν προηγηθεί τον Οκτώβριο που μας πέρασε. Θυμίζουμε ότι οι συναντήσεις εκείνες είχαν γίνει ενόψει της συγχώνευσης Aegean και Olympic Air…
Σε εκείνες τις πρώτες συναντήσεις είχε παραστεί ο δήμαρχος Πάρου Χρ. Βλαχογιάννης ο πιλότος του αεροπλάνου υγείας της Πάρου και πρώην δημοτικός σύμβουλος της «Πάρος ΑΞΙΑ» Ευ. Ακάλεστος, καθώς και ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πάρου Απ. Αλιπράντης. Υπενθυμίζουμε ότι τότε, ο Απ. Αλιπράντης είχε γυρίσει στην Πάρο και είχε θριαμβολογήσει για το πόσα καλά θα προκύψουν για την Πάρο από τις συνομιλίες που είχαν κάνει ο ίδιος και ο δήμαρχος Πάρου Χρ. Βλαχογιάννης. Τότε, στη συνάντηση είχαν πάει όλοι οι δήμαρχοι από την Ελλάδα που ανήκουν στους αεροπορικούς προορισμούς που επιδοτούνται από το κράτος για να εκτελούνται δρομολόγια, αφού τα αεροδρόμια είναι προβληματικά για διάφορους λόγους.
Μετά τις φιγούρες,
απόντες …
Τώρα, που οι επαφές εξειδικεύονται και αφορούν στις Κυκλάδες, ένα μόλις μήνα μετά τις θριαμβολογίες, κανείς από τους εκπροσώπους της Πάρου δεν βρέθηκε στις συναντήσεις.
Η ηγεσία της Σύρου, εμφανίστηκε με όλες τις «δυνάμεις» (Δήμος, Εμπόριο) και όπως προκύπτει από τις ανακοινώσεις, η Σύρος οδεύει ολοταχώς προς ενίσχυση της σύνδεσης της από αέρος, χωρίς μάλιστα κανένα ιδιαίτερο κόστος. Με έναν ασφαλτοτάπητα, πρόκειται να αποκτήσει τη δυναμικότητα μεταφοράς που θα έχει το νέο αεροδρόμιο της Πάρου (αεροπλάνα 68 έως 78 θέσεων), όποτε τελειώσει, και ενώ θα έχουν δαπανηθεί δεκάδες εκατομμύρια ευρώ και ατέλειωτα χρόνια υπομονής.
Αδιάφοροι και ασυνεπείς οι εκπρόσωποι της Πάρου, απουσίαζαν από μία απολύτως εξειδικευμένη συνάντηση σε επίπεδο κορυφής για το θέμα που αφορούσε τα αεροδρόμια των Κυκλάδων. Σημειώνουμε ότι η Πάρος έχει το μεγαλύτερο πρόβλημα στο αεροδρόμιο της από τη Σύρο και τη Νάξο, δηλαδή τους άλλους δύο προορισμούς που κυνηγούν μετά μανίας τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τουριστικά τη Μύκονο και τη Σαντορίνη.
Τα στοιχεία
Η ανακοίνωση του Επιμελητηρίου Κυκλάδων το οποίο στη συνάντηση εκπροσώπησε ο πρόεδρος του, επιχειρηματίας Σύρου Γ. Ρούσσος αναφέρει: «Από πλευράς των εκπροσώπων της αυτοδιοίκησης και του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, τέθηκε επιτακτικά η ανάγκη της βελτίωσης των υποδομών των αεροδρομίων του Νομού, υποδομές οι οποίες δημιουργούν έλλειμμα ανταγωνιστικότητας σε σχέση με άλλες περιοχές, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στις γραμμές δημοσίου συμφέροντος. Στη συνέχεια παρουσιάστηκε από τον κ. Μάρκου πλήρες και τεκμηριωμένο σχέδιο της Olympic Air για τη συνέχιση των απαιτούμενων ενεργειών στα αεροδρόμια Μήλου, Νάξου, Πάρου και Σύρου, στα οποία εκτελούνται δρομολόγια δημόσιας υπηρεσίας με στόχο είτε την αύξηση θέσεων στα αεροπλάνα Dash 8 (37 θέσεων) ή την υποδοχή μεγαλύτερης χωρητικότητας αεροσκαφών Q400 (78 θέσεων)».
Αφού συζητήθηκαν τα γενικά, μετά η συζήτηση ασφαλώς αναπτύχτηκε με άμεση λύση για τη Σύρο, αφού οι βασικοί παρευρεθέντες εκπροσωπούσαν την πρωτεύουσα των Κυκλάδων. Η ανακοίνωση αναφέρει:
«[…] αλλαγή της σύμβασης μεταξύ Δημοσίου και Οlympic Air ώστε να δηλωθεί ως εναλλακτικό μέσο το αεροσκάφος Q400 (78 θέσεων). Μόλις ολοκληρωθούν οι νομικές διαδικασίες, το προκύπτων αποτέλεσμα θα είναι η άμεση δρομολόγηση του Q400 στο αεροδρόμιο της Σύρου, με αρχικά λιγότερους επιβάτες μέχρις ότου ολοκληρωθούν οι εργασίες βελτίωσης για να αυξηθούν οι θέσεις. Για τη Σύρο ζητήθηκε επιπλέον η ασφαλτόστρωση του υπάρχοντος αεροδιάδρομου μέχρι τα 1200 μέτρα.
Τελικός στόχος των παραπάνω ενεργειών είναι το Q400 να μπορεί να προσγειώνεται σε όλα τα αεροδρόμια δημόσιας υπηρεσίας του Νομού. Το μέγεθος των παρεμβάσεων που απαιτείται καθώς και οι ιδιαιτερότητες του κάθε αεροδρομίου θα καθορίσουν τη χρονική σειρά δρομολόγησης του συγκεκριμένου αεροσκάφους στα εκάστοτε αεροδρόμια […]».
Η Σύρος λοιπόν, θα είναι η πρώτη που θα ωφεληθεί άμεσα από τις συνομιλίες και τις παρεμβάσεις που συμφωνούνται σε αυτές. Όλοι οι άλλοι, θα ακολουθήσουν κάποτε …
Έτσι, βουλιάζει η Πάρος, οπισθοχωρεί και ηττάται. Γιατί οι νυν εκπρόσωποι της είναι για μία εμφάνιση. Με τους πολλούς. Χωρίς επιμονή και διάρκεια. Χωρίς σχέδιο και στόχους.
Απάντηση