Διάλογοι και πρόταση για το νέο αεροδρόμιο Πάρου

 

Καταγραφή

 

Άρθρο του Κ. Δραγάτη από την εφημερίδα «Τα Νέα Πάρου – Αντιπάρου» της 16|11|13
Μετά τα ψέματα ετών που αποκάλυψε η εφημερίδα μας
Την εβδομάδα που πέρασε είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε διάλογο με μία σειρά συμπολιτών μας για την υπόθεση του νέου αεροδρομίου Πάρου, όπως αυτή πρέπει να διαμορφωθεί, μετά τα όσα αποκάλυψε με δημόσια έγγραφα η εφημερίδα μας στο προηγούμενο φύλλο της. Για το «παιχνίδι» που έπαιζαν εις βάρος μας τις τελευταίες δεκαετίες οι γνωστοί τοπικοί πολιτικοί και τα γνωστά κόμματα της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ που κυβέρνησαν τη χώρα κατά τη διάρκεια αυτών των ετών. …

Ένας εξ αυτών που εμφανίστηκαν στον διάλογο ήταν ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πάρου, Απ. Αλιπράντης. Δήλωσε ότι τα ήξερε όλα (δεν αναφέρθηκε, γιατί δεν μας τα αποκάλυπτε εδώ και 30 χρόνια που εκκρεμεί το έργο). Αυτό που του έλλειπε, ήταν να μάθει ποιοι θέλουν το έργο και ποιοι δεν το θέλουν, εκλαμβάνοντας τον εαυτό του ως τον μόνο ίσως, άντε και κάποιοι από την παράταξη της δημοτικής αρχής Χρ. Βλαχογιάννη, που είναι βέβαιο ότι το θέλουν. Είναι οι «γνήσιοι» υπέρμαχοι του νέου αεροδρομίου.
Επειδή στο τέλος της παρέμβασης του, ζήτησε προτάσεις για την υπόθεση και «καθαρές κουβέντες», του παραθέσαμε μεταξύ άλλων τα παρακάτω:

Αποστολή στον Αποστόλη
Άκου Αποστόλη μου τη δική μας άποψη και πρόταση …

1) Κανένας από αυτούς που μας κορόιδεψαν μέχρι σήμερα για την υπόθεση, δεν θα είναι λογικό να αναλάβει ευθύνες να μας οδηγήσει στην τελική λύση του μεγάλου προβλήματος. Αν είναι ταπεινός κάποιος από αυτούς, μπορεί να συμμετέχει ως απλός πολίτης με όλα του τα δικαιώματα στις εξελίξεις. Όμως δεν δικαιούται να αναλάβει εκ νέου σημαντικές αρμοδιότητες. Αυτό κράτα το για το Μάιο (δημοτικές εκλογές).

2) Απαιτείται άμεσα συνεδρίαση δημοτικού συμβουλίου και εκπροσώπων της κοινωνίας της Πάρου. Τα μέλη αυτής της συνεδρίασης, αφού θα έχουν αξιολογήσει τα αδιάσειστα στοιχεία που προέκυψαν από τις απαντήσεις των αρμόδιων υπουργείων προς την ασκούσα κοινοβουλευτικό έλεγχο βουλευτή Ρ. Μακρή (επειδή είναι τα πλέον επικαιροποιημένα), θα συζητήσουν και θα καταστρώσουν μία στρατηγική η οποία θα κατατείνει στην όσο το δυνατόν ταχύτερη απόκτηση ενός απολύτως επαρκούς αεροδρομίου Πάρου με άρτιες μελέτες κατασκευής και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Εμείς οι Παριανοί, με βάση την επιστημονική και πολιτική πείρα, θα πρέπει να θέσουμε τον χρόνο εντός του οποίου επιθυμούμε να αποκτήσουμε ένα άρτιο και επαρκές νέο αεροδρόμιο. Το δικό μας «στοίχημα» θα κυνηγήσουμε να επιβάλουμε.

3) Οι άξονες αυτής της στρατηγικής πρέπει να είναι οι εξής …
α) δημιουργία ομάδας «πολιτικών επαφών» για την διαμόρφωση πολιτικών συμμαχιών εκτός Πάρου επί του θέματος. Παραστάσεις στα αρμόδια υπουργεία και τις αρμόδιες γραμματείες, καθώς και τα πολιτικά κόμματα, τομεάρχες και τοπικούς βουλευτές – πολιτευτές, για την «χαρτογράφηση» της υφιστάμενης κατάστασης και των προθέσεων.

β) Δημιουργία «κατάστασης εκπροσώπησης» του Δήμου Πάρου σε όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες και αρχές, όπου και να βρίσκονται αυτές, ώστε να υπάρχει από εδώ και στο εξής κοινοποίηση όλων των εγγράφων γύρω από το νέο αεροδρόμιο, προς το Δήμο Πάρου. Πρέπει να γίνουν παραστάσεις και να αποκτηθούν ατομικές επαφές μεταξύ εκπροσώπων της Πάρου και στελεχών (διοικητικών και πολιτικών) κάθε υπηρεσίας, οργανισμού και υπουργείου που έχει σχέση με την κατασκευή του νέου αεροδρομίου.
Πρέπει να γνωρίσουμε και τον τελευταίο κλητήρα που εμπλέκεται στο θέμα.
Γι’ αυτό το «σύνδεσμο» πρέπει να επιλεγεί ένας «χρεωμένος» με την υπόθεση μηχανικός του Δήμου, ένας ενεργός πολίτης κοινής αποδοχής εμπειρίας και κύρους, και ένας πολιτικός της εκάστοτε δημοτικής αρχής που μπορεί να είναι ο εκάστοτε δήμαρχος.
Οι δύο πρώτοι δεν θα αλλάξουν ποτέ (εκτός αν αρρωστήσουν, παρεκτραπούν ή αποτύχουν δραματικά). Ο τελευταίος, ούτως ή άλλως, θα αλλάζει όποτε προβλέπει η δημοκρατία.
Αυτοί (ή ένας από αυτούς), θα βρίσκονται για το θέμα στην Αθήνα κάθε 15 ημέρες. Αν δεν υπάρχει λόγος, θα πρέπει να τον δημιουργούν.  Θα πρέπει να επιστολογραφούν κάθε εβδομάδα υποβάλλοντας πιέσεις διά ερωτημάτων σε όλα τα αρμόδια γραφεία των Αθηνών με το σύστημα του ρολογιού. Δηλαδή, κάθε μήνα, κάθε μία από τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες θα πρέπει να λαμβάνει ένα νέο έγγραφο πίεσης (με λογική θεματολογία που θα παρατίθεται κατά αλληλουχία) από την δική μας ομάδα.

γ) Δημιουργία πλαισίου συμμαχίας εντός της Πάρου και της Αντιπάρου. Πρέπει να καταγραφούν όλοι οι «παράγοντες» που σχετίζονται με την Πάρο, οι οποίοι διαθέτουν προσβάσεις στην κεντρική πολιτική και επιχειρηματική σκηνή λόγω αντίστοιχης ιδιότητας, που κατόπιν βολιδοσκόπησης και ενημέρωσης, θα δηλώσουν ότι επιθυμούν να βοηθήσουν στην υπόθεση. Είναι ήδη λίγο έως πολύ γνωστοί. Αυτούς θα τους αντιπαραβάλουμε, κάθε φορά που θα εμφανίζεται «εμπόδιο», είτε εξέλιξης του έργου από εξωθεσμικές παρεμβάσεις, είτε από αδιαφορία κεντρικού πολιτικού παράγοντα. Η ενημέρωσή τους θα είναι τακτική, αλλά όχι πολύ συχνή, ώστε να είναι ενοχλητική ή απλά ασήμαντη. Έγγραφη, για λόγους τιμής (με σφραγίδες, τυπικό κλπ) και ηλεκτρονική για το πρακτικό αποτέλεσμα.

δ) Δημιουργία μελέτης και άμεση εφαρμογή σήμανσης και μεσοπρόθεσμα κατασκευή οδικών έργων διασύνδεσης μεταξύ όλων των σημείων της Πάρου και του χώρου κατασκευής του αεροδρομίου. Οι σημάνσεις θα αναφέρουν «προς χώρο κατασκευής νέου αεροδρομίου Πάρου» ενώ θα πρέπει στο κέντρο κάθε χωριού να υπάρχει μικρή πινακίδα με μακέτα του υπό κατασκευή έργου.
Αν δεν δείξουμε εμείς ότι αναμένουμε σύντομα το έργο με πράξεις, δεν θα το πιστέψουμε ποτέ ότι μπορούμε να το πετύχουμε, δεν θα μας το χαρίσουν σύντομα οι άλλοι. Οι δρόμοι, ούτως ή άλλως θα πρέπει να διαμορφωθούν. Ας το ξεκινήσουμε σιγά – σιγά, αντί να τρέχουμε κάποτε στο μέλλον (δεν μιλάμε για τα κεντρικά οδικά έργα που προβλέπει η ίδια η μελέτη κατασκευής του νέου αεροδρομίου).
Έναρξη από το προσεχές καλοκαίρι και κάθε καλοκαίρι συμβολικών πολιτιστικών ή αθλητικών εκδηλώσεων, μία δύο το χρόνο, στους χώρους το υπάρχοντος και του νέου αεροδρομίου, ώστε να εφαρμόζεται πολιτική δημιουργίας συνείδησης όλων των πολιτών και επισκεπτών για τους στόχους του νησιού μας γι’ αυτούς τους δύο χώρους, μέσω ευχάριστων εκδηλώσεων στις οποίες, με την κατάλληλη προετοιμασία – σκηνοθεσία, τα μηνύματα διοχετεύονται ευκολότερα και εντυπώνονται βαθύτερα.

ε) Δημιουργία δημοτικού, διαφανούς και αδιάβλητου πλαισίου – κατοχυρωμένου με πολιτική πράξη – που να αξιώνει την διάχυση σε όλη την Πάρο και την Αντίπαρο των παραγώγων από την οικονομία κατασκευής του έργου, σε όλες τις φάσεις του μέχρι το τέλος. Σήμερα, έχουν φροντίσει οι «σωτήρες» για τους κολλητούς τους μόνο. Αυτό παράγει αντιπαλότητες και όχι αγάπη  για το έργο, αποκαρδιώνει τους πολίτες για την πολιτική και ζημιώνει την τοπική οικονομία. Και γι’ αυτό το θέμα θα πρέπει να ορισθεί με πολιτική απόφαση μεικτή, μικρή επιτροπή από πολιτικούς και πολίτες.

στ) Δημιουργία ομάδας συντακτών σε ΜΜΕ της Αθήνας τους οποίους θα τροφοδοτούμε σε τακτικά διαστήματα με πληροφορίες για το έργο, ενώ θα προωθούμε και τις πιέσεις μας.
Για να γίνει αυτό πρέπει να ξεκινήσει μία διαδικασία να «περάσουν» από την Πάρο και το έργο μία σειρά δημοσιογράφοι που ειδικεύονται στο ρεπορτάζ αρμόδιων υπουργείων. Συγκεκριμένοι, όχι ο κάθε «Κινέζος» και ο κάθε «Ρώσος», όπως γίνεται από Περιφέρεια και Δήμο στον τομέα του τουρισμού για τις εντυπώσεις.

ζ) Άμεση έναρξη μελέτης, εδώ στην Πάρο, για το πώς θα αξιοποιηθεί το υπάρχον αεροδρόμιο, όταν θα κατασκευαστεί το καινούριο. Αν εμείς δεν ορίσουμε από τώρα, το «δημιουργικό και παραγωγικό τέλος» του νυν αεροδρομίου, πως θα πιστέψουν οι άλλοι ότι θέλουμε να λειτουργήσει το καινούριο;
Πως θα πιστέψουν οι επισκέπτες από το εξωτερικό και οι αρμόδιες υπηρεσίες στην Ευρώπη, ότι είμαστε «σοβαροί» αρκετά, ώστε να αξίζει να χρηματοδοτηθεί και να τελειώσει ένα πλήρες νέο αεροδρόμιο; Για τους ξένους ειδικά, είναι αδιανόητο να γίνεται και η παραμικρή εργασία για ένα νέο έργο, αν δεν έχει προβλεφτεί τι θα γίνει το ίδιο που εγκαταλείπεται.

η) Άμεση έναρξη μελέτης διερεύνησης του τρόπου ανάπτυξης όλων των οικονομιών του τόπου (δυνάμενων και εν ενεργεία), λαμβάνοντας ως δεδομένο το εξής: τι δίκτυα και υποδομές οικονομίας πρέπει να αναπτυχθούν, ώστε να είναι έτοιμα και να λειτουργήσουν άμεσα, όταν θα υπάρχει το νέο αεροδρόμιο.
Για παράδειγμα, η τουριστική πολιτική μας θα πρέπει κάθε χρόνο από φέτος και για πάντα, να λαμβάνει υπόψη της τις χώρες (και τα εσωτερικά σημεία τους) στις οποίες θα μπορούν να πετούν τα μεγέθη των αεροσκαφών που θα αποκτήσουμε μετά την δεύτερη, στα 1800 μέτρα, κατασκευαστική επέκταση του μέλλοντος νέου αεροδρομίου.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Από τώρα;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ναι, από τώρα και σε όλους τους τομείς. Εμπόριο, μεταφορές, θαλάσσιες διασυνδέσεις, στο εσωτερικό της Πάρου, μεταξύ Πάρου και Αντιπάρου, με τα γύρω νησιά, με την Αθήνα. Με τον κόσμο.
ΕΠΙΜΥΘΙΟ:
Θες πιο καθαρές κουβέντες Αποστόλη;

Κώστας Ν. Δραγάτης

Υ.Γ: Κάθε καλοπροαίρετη διόρθωση ή προσθήκη εκ των προτέρων δεκτή.
Η κριτική τύπου «δεν γίνονται αυτά», είναι δικαιολογία για τους ψεύτες που κατέστησαν την Πάρο, Αίγινα του κεντρικού Αιγαίου.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: