Η ΠΑΡΟΣ ΕΔΡΑ ΤΟΥ ΠΤΩΧΟΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Τα Στοιχεία αφίξεων Λιμεναρχείου Πάρου για τη σεζόν

  • Στα ίδια και χειρότερα η Πάρος εφέτος
  • Ενώ όλοι οι γείτονες τρίβουν τα χέρια τους (Νάξος – Μύκονος – Σαντορίνη) 

protoselido
Ρεπορτάζ του Κ. Δραγάτη από την εφημερίδα «Τα Νέα Πάρου – Αντιπάρου» της 7|9|13

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ για τις αφίξεις επισκεπτών και οχημάτων της τουριστικής σεζόν 2013 παρουσιάζονται και σοκάρουν, όσους ενδιαφέρονται για το μέλλον αυτού του τόπου. Σε ένα καλοκαίρι που οι τουριστικοί προορισμοί της Ελλάδας υποδέχτηκαν μεγάλη αύξηση επισκεπτών εξαιτίας της ραγδαίας εσωτερικής υποτίμησης στις τιμές της ελληνικής τουριστικής αγοράς από τα μνημόνια, η Πάρος υπέστη ακόμη και υποχώρηση στον αριθμό επισκεπτών τον κορυφαίο μήνα, δηλαδή τον Αύγουστο! Θα πρέπει να κατανοήσουμε ότι η σύγκριση γίνεται με την περσινή χρονιά η οποία ήταν από τις χειρότερες, αν όχι η χειρότερη των τελευταίων ετών
Ελάχιστοι ξένοι
για τους τυχερούς

Εκείνοι οι επαγγελματίες που είχαν μία καλύτερη τύχη είναι οι ελάχιστοι που εργάζονται σταθερά και από χρόνια με ξένο τουρισμό. Εκείνοι οι επαγγελματίες που μέχρι πρότινος τους κορόιδευαν διότι δεν έπαιρναν τα χρήματα των γενναιόδωρων Ελλήνων τουριστών και έπαιρναν τα «μετρημένα» των αλλοδαπών, αυτή την χρονιά δικαιώθηκαν, διότι εισέπραξαν ικανοποιητικές απολαβές, ενώ είχαν ροή καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν. Αντίθετα, εκείνοι οι επιχειρηματίες που εργάζονται επί χρόνια με Έλληνες, διότι το νησί μας δεν έκανε τίποτε όλα αυτά τα χρόνια για να διατηρήσει την ισορροπία μεικτού σχήματος πελατείας, υπέφεραν. Οι εισπράξεις μειώθηκαν δραματικά, διότι οι Έλληνες που ήρθαν στην Πάρο γιατί την αγαπούν, δεν μπορούσαν να κάτσουν πολλές ημέρες και ξόδευαν «δραματικά» λιγότερα χρήματα.
Οι πολιτικές των μνημονίων τους έχουν καταστήσει … ΠΤΩΧΟΤΟΥΡΙΣΤΕΣ.
Η Πάρος πια, ειδικεύεται στον ΠΤΩΧΟΤΟΥΡΙΣΜΟ.


Η Αντίπαρος

Θα πρέπει να τονισθεί, πως τα αποτελέσματα αφίξεων που παρατίθενται αφορούν και τους επισκέπτες της Αντιπάρου. Δεδομένου όμως ότι η Αντίπαρος πέρσι διήνυσε την τέταρτη χρονιά προόδου της τουριστικής της απόδοσης, ο μη διαχωρισμός των επισκεπτών στα νούμερα που εκτίθενται με βάση τα επίσημα στοιχεία του Λιμεναρχείου Πάρου που παρουσιάζουμε, λειτουργεί υπέρ της συγκάλυψης της ακόμη χειρότερης εικόνας της Πάρου. Την επιτυχή λειτουργία του τουριστικού τομέα της Αντιπάρου τη γνωρίζουμε από τα στοιχεία που έχουμε από τις φορολογικές αποδόσεις των περισσότερων επιχειρήσεων.

Τα στοιχεία:

Ιανουάριος 2012
Επιβάτες: 7.996, Ι.Χ: 728, Φ/Γ: 305, Δ/Κ: 217

Ιανουάριος 2013
Επιβάτες: 7.752, Ι.Χ: 491, Φ/Γ: 285, Δ/Κ: 98

Φεβρουάριος 2012
Επιβάτες: 7.887, Ι.Χ: 777, Φ/Γ: 347, Δ/Κ: 189

Φεβρουάριος: 2013
Επιβάτες: 7.012, Ι.Χ: 563, Φ/Γ: 298, Δ/Κ: 169

Μάρτιος 2012
Επιβάτης: 9.750, Ι.Χ: 951, Φ/Γ: 491, Δ/Κ: 352

Μάρτιος 2013
Επιβάτες: 11.370, Ι.Χ: 1080, Φ/Γ: 375, Δ/Κ: 336

Απρίλιος 2012
Επιβάτες: 22.847, Ι.Χ: 2.738, Φ/Γ: 475, Δ/Κ: 651

Απρίλιος 2013
Επιβάτες: 20.373, Ι.Χ: 2.661, Φ/Γ: 518, Δ/Κ: 551

Μάιος 2012
Επιβάτες: 23.360, Ι.Χ: 1.978, Φ/Γ: 549, Δ/Κ: 649

Μάιος 2013
Επιβάτες: 29.516, Ι.Χ: 1.955, Φ/Γ: 488, Δ/Κ: 848

Ιούνιος 2012
Επιβάτες: 44.320, Ι.Χ: 3.143, Φ/Γ: 1.645, Δ/Κ: 1.207

Ιούνιος 2013
Επιβάτες: 45.028, Ι.Χ: 3.382, Φ/Γ: 659, Δ/Κ: 1.062

Ιούλιος 2012
Επιβάτες: 78.331, Ι.Χ: 7.886, Φ/Γ: 853, Δ/Κ: 2.329

Ιούλιος 2013
Επιβάτες: 83.265, Ι.Χ: 6.476, Φ/Γ: 714, Δ/Κ: 1.762

Αύγουστος 2012
Επιβάτες: 100.539, Ι.Χ: 8215, Φ/Γ: 729, Δ/Κ: 2.747

Αύγουστος 2013
Επιβάτες: 97.978, Ι.Χ: 7.918, Φ/Γ: 640, Δ/Κ: 2.729

Πρώτα Συμπεράσματα

1) Το τρομακτικό στοιχείο δραματικής πτώσης του οικονομικού επιπέδου του τουρίστα που επισκέπτεται το νησί μας είναι η ακόμη μεγαλύτερη πτώση φορτηγών που σημειώθηκε κατά τη φετινή σεζόν σε σχέση με πέρσι. Πέρσι σημειώθηκε η μεγαλύτερη πτώση άφιξης οχημάτων μεταφοράς εμπορευμάτων όλων των τελευταίων ετών. Εφέτος σημειώθηκε ακόμη μεγαλύτερη.
2) Είναι η πρώτη χρονιά εφέτος που μειώθηκε έστω και η άφιξη δικύκλων. Αυτό σημαίνει ότι οι τουρίστες που επισκέπτονται το νησί μας δεν είναι πλέον ούτε της δυνατότητας να πληρώσουν για μηχανή, αντί αυτοκινήτου.
3) Οι αφίξεις Ι.Χ αυτοκινήτων συνεχίζουν πτωτικά που σημαίνει ότι διαρρέει η πελατεία οικογένειας και «άνετων» οικονομικά πελατών, αφού το εισιτήριο μεταφοράς «πήγαινε – έλα» είναι πανάκριβο και από τα στοιχεία φαίνεται ότι μπορούν να το πληρώνουν όλο και λιγότερο κάθε χρονιά. Αυτό παρά του ότι τον Ιούνιο σημειώθηκε μία ελαφρά ανάκαμψη.
4) Δυστυχώς, είμαστε αναγκασμένοι και εφέτος να μετράμε τις τάσεις της τουριστικής οικονομίας του νησιού μας μόνο από τους δείκτες αφίξεων του Λιμεναρχείου Πάρου. Τα τελευταία 17 προς 18 χρόνια που δημοσιογραφούμε σε Πάρο και Αντίπαρο, είμαστε υποχρεωμένοι να μετράμε το μέγεθος της τουριστικής μας οικονομίας μόνο με αυτή τη βάση.

Οι Παριανοί επιχειρηματίες βρίσκονται σε πιο δύσκολη θέση από εμάς. Αυτοί μετρούν τα μεγέθη της τουριστικής οικονομίας, ειδικά της Πάρου, με βάση μόνο τα καράβια, τα τελευταία 40 χρόνια που υπάρχει τουριστική οικονομία στο νησί μας…

ΔΥΣΤΥΧΩΣ η πρόστυχη συμπεριφορά του ελληνικού κράτους, να εισπράττει μόνο τους φόρους από Πάρο και Αντίπαρο τόσα χρόνια και να μην έχει βοηθήσει να κατασκευαστεί ένα αεροδρόμιο εφάμιλλο – έστω κατά τα ελάχιστα – Σαντορίνης και Μυκόνου, καθώς και η αποτυχία των τοπικών πολιτικών να αποκτήσει ο τόπος κατά τα χρόνια της ακμής του ένα πλήρες, κανονικό και σε λειτουργία αεροδρόμιο, τώρα μας στοιχίζει πάρα πολύ ακριβά. Μας κατεβάζει πολλά «σκαλιά» στη σειρά της τουριστικής αγοράς προ- ορισμών, εκτός του ότι μας στερεί την δυνατότητα να διασωθούμε από την κρίση που υφίστανται τα αστικά κέντρα από την καταστροφική πολιτική των μνημονίων. Σκαλιά που είχαμε με πόνο, κόπο και επενδύσεις οικογενειακών αποταμιεύσεων γενεών κατακτήσει τα προηγούμενα χρόνια, παρά τα όποια λάθη.

ΟΜΩΣ οι τοπικές πολιτικές ηγεσίες ευθύνονται για την αποτυχία να κατασκευαστεί ένα επαρκές λιμάνι τα τελευταία χρόνια, προκειμένου να έχουμε προσδοκίες από την αλματώδη αύξηση του τουρισμού κρουαζιέρας, οικονομία από την οποία είμαστε αποκλεισμένοι. Σε μία εποχή που οι ανταγωνιστικοί προορισμοί στη Μεσόγειο φλέγονται από πολιτικές και πολεμικές αναταραχές.

Το έγκλημα

ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ δέκα χρόνια ωστόσο, συντελέστηκε ένα έγκλημα εις βάρος των Παριανών πολιτών. Μόνο μία δημοτική αρχή είχε τη συνδυαστική δυνατότητα να βρεθεί και με την τοπική εξουσία στα χέρια της και με πρόσβαση στην κρατική εξουσία και μάλιστα στο ανώτατο επίπεδο. Πρόκειται για τη δεκαετία που διαχειρίζεται το νησί η παράταξη των Γιάννη Ραγκούση και Χρήστου Βλαχογιάννη. Οι Παριανοί πολίτες «επένδυσαν» τα πρώτα χρόνια αυτής της δημοτικής αρχής όλη την υποστήριξή τους, τις ψήφους τους και τις δυνάμεις τους γιατί είχαν δείγματα υλοποίησης κάποιων έργων. Και καλά έκαναν. Όμως, όταν οι βασικοί εκπρόσωποι αυτής της ομάδας εξουσίας βρέθηκαν στο ζενίθ της δύναμης τους, αποδείχθηκε ότι με περισσή προχειρότητα και κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή κατάφεραν τη δρομολόγηση μόνο ενός τμήματος του έργου από ένα ολόκληρο αεροδρόμιο. Μετά από τριάντα χρόνια διεκδικήσεων, υπογράφηκαν μόνο οι υποδομές του διαδρόμου. Η γνωστή «λακκούβα». Ενός διαδρόμου που χρηματοδοτείται από τον προϋπολογισμό του Ελληνικού Πτωχευμένου Κράτους, αργόσυρτα.

Δεν έκαναν ΤΙΠΟΤΕ για να εντάξουν το έργο στο ανοικτό ΕΣΠΑ, όσο ήταν υπουργός ο Γ. Ραγκούσης, για να διασφαλιστεί η ομαλή και σύντομη υλοποίηση του. Και όλα αυτά για ένα αεροδρόμιο για πτήσεις μόνο από το εσωτερικό. Όχι τσάρτερ. Και αυτό, όποτε γίνει. Τώρα, παρακαλάνε να έχει καλά ο θεός τον Χατζηδάκη (υπουργό της ΝΔ που δεν είναι Παριανός) και όποιον άλλον προκύψει μετά από αυτόν, για να βρει τρόπο να δίνει κάθε χρόνο μερικά χρήματα για το έργο, να υπογράψει τις αποφάσεις για τα υπόλοιπα τμήματα του έργου (τα οποία ξέχασε να υπογράψει ο «δικός μας» Γ. Ραγκούσης), και να βρει νέα λεφτά να τα χρηματοδοτήσει. Δηλαδή εύχονται να κάνουν οι άλλοι, ό,τι δεν έκαναν οι ίδιοι.

Το χειρότερο είναι ότι λένε ψέματα ακόμα, ότι τάχα πέτυχαν τα πάντα, ενώ θα μπορούσαν να πουν το πιο απλό: «Δυστυχώς, πήραμε μόνο ό,τι προλάβαμε γιατί την κορυφαία περίοδο της παντοδυναμίας μας, κοιτάζαμε μόνο την καριέρα μας!». Τώρα, οι Παριανοί πληρώνουν το λογαριασμό και μάλιστα, μέσα σε συνθήκες οικονομικής κρίσης.

Κ.Ν.ΔΡΑΓΑΤΗΣ

20130903-112357.jpg