Ο Ν. Συρμαλένιος για την κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας και τις ειδικότητες στα ΕΠΑΛ

dimotiki_astynomia
Ο Βουλευτής Κυκλάδων, Νικόλαος Συρμαλένιος, κατάθεσε αναφορά στη Βουλή έγγραφο της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Νοτίου Αιγαίου, και συγκεκριμένα του Τοπικού Παραρτήματος Κυκλάδων της 12.07.2013 σχετικά με την κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας. Αναφέρεται συγκεκριμένα ότι «Το Τοπικό Παράρτημα Κυκλάδων της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Νοτίου Αιγαίου, διαφωνεί με την κυβερνητική απόφαση, περί κατάργησης της Δημοτικής Αστυνομίας και του θεσμού των νησιωτικών φυλάκων, καθώς επίσης με οποιαδήποτε απόφαση της Κυβέρνησης, η οποία αφορά την κατάργηση υπηρεσιών και Νομικών Προσώπων της Αυτοδιοίκησης και απόλυσης του προσωπικού τους». Επίσης, ο βουλευτής Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ …


… με ανακοίνωσή του καυτηρίασε το ζήτημα των παρεμβάσεων της κυβέρνησης και στον τομέα της εκπαίδευσης και συγκεκριμένα με την κατάργηση των ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ. Ακολουθεί το σχετικό κείμενο:

Sirmalenios_N«Το ξήλωμα της Τεχνικό – Επαγγελματικής Εκπαίδευσης άρχισε-και είναι μόνο η αρχή.
Δεν θα σταματήσουν αν δεν τους σταματήσουμε»

Μετά τον «ξαφνικό θάνατο» της ΕΡΤ, η πρακτική της αιφνιδιαστικής κατάργησης δημοσίων υπηρεσιών και ακαριαίων απολύσεων στο όνομα της μνημονιακής εξυγίανσης συνεχίζεται με τους σχολικούς φύλακες και τους Τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ. Τα Επαγγελματικά Λύκεια Νάξου, Θήρας, Σύρου, Αμοργού, Μήλου και Τήνου και οι Επαγγελματικές Σχολές Εμπορείου Σαντορίνης, Νάξου, Κορθίου Άνδρου, Πάρου και Σύρου συρρικνώνονται κατά πολύ, ενώ κάποια κινδυνεύουν να κλείσουν αφήνοντας μαθητές και μαθήτριες χωρίς τις αντίστοιχες εκπαιδευτικές επιλογές και τους εκπαιδευτικούς άνεργους. Η κυβερνητική προπαγάνδα χρησιμοποιεί σαθρά επιχειρήματα γεμάτα αντιφάσεις: ενδεικτικά, ισχυρίζεται το Υπουργείο ότι η κατάργηση Τομέων και Ειδικοτήτων που έχουν τεράστια ζήτηση συμβάλλει στην «αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος» και  ότι οι εν λόγω τομείς και ειδικότητες «εξυπηρετούν τους εκπαιδευτικούς» και όχι τους μαθητές και τις οικογένειες τους. Για παράδειγμα, στο ΕΠΑΛ Θήρας για 3 χρόνια τώρα υπάρχουν οργανικά κενά σε νοσηλευτή, γεωπόνο, οχημάτων και ηλεκτρολόγο. Δεν «φτιάχνουν» οι καθηγητές τα τμήματα ανάλογα με την ειδικότητά τους, όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο. Αντίθετα, οι μαθητές και οι τοπικές κοινωνίες ζητούν ειδικότητες και το Υπουργείο κωφεύει…

Ποια είναι η αλήθεια για τους καταργούμενους φορείς όμως;
Έχουν τους περισσότερους μαθητές και μαθήτριες

Εμφάνιζαν τις περισσότερες ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς αλλά και στα λειτουργικά κενά κατά το προηγούμενο σχολικό έτος. Με αυτήν τη λύση απολύουν αυτούς που έχουν εξασφαλισμένο ωράριο. Στη συνέχεια τους υπόλοιπους θα τους απολύσουν ως υπεράριθμους. Είναι από τους πλέον ανερχόμενους και «υγιείς» τομείς με πολύ καλή αξιοποίηση υποδομών και αυξητική τάση εγγραφών. Είναι φανερό πλέον ότι επιχειρείται η αποχώρηση του κράτους από την εκπαίδευση αργά και σταθερά: σύμφωνα με το νεοφιλελεύθερο πρόταγμα,  η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση πρέπει να είναι φθηνή, ευέλικτη και  παρεχόμενη από ιδιώτες. Η έλευση μεταγυμνασιακών ιδιωτικών ΙΕΚ θα αντικαταστήσει τις καταργούμενες ειδικότητες  των δημοσίων ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ. Αυτά για τους κατοίκους της ηπειρωτικής  χώρας. Για τους νησιώτες μαθητές, το αποτέλεσμα θα είναι είτε να εγκαταλείψουν τα σχολεία είτε να μεταναστεύσουν σε κάποιο αστικό κέντρο…

Οι καταργήσεις Τομέων και Ειδικοτήτων αφορούν όλους μας, όχι μόνο τους εκπαιδευτικούς. Η προώθηση δραστικών αλλαγών χωρίς τις απαραίτητες μελέτες, οι αναδιαρθρώσεις στον ευαίσθητο χώρο της παιδείας που στερούνται επιστημονικής βάσης και κοινωνικού προσήμου μόνο οπισθοδρόμηση μπορούν να σημάνουν για το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας. Ειδικά για τις Κυκλάδες, η περαιτέρω μείωση της παροχής του δημόσιου αγαθού της εκπαίδευσης έρχεται, μετά την διάλυση της υγείας, την κατάργηση δημοσίων υπηρεσιών (Ι.Κ.Α, Δ.Ο.Υ, ΣΕΠΕ, κτλ),  να υποβαθμίσει και άλλο τη ζωή στα νησιά μας.

Ως ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ, το σχολείο που οραματιζόμαστε και θα υλοποιήσουμε,  το ενιαίο σχολείο θεωρίας και πράξης, βασίζεται σε μια ολοκληρωμένη επιστημονική προσέγγιση στο σχεδιασμό, είναι ανοιχτό στην κοινωνία και στον πλουραλισμό, αίρει και δεν αναπαράγει τον ταξικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Αυτό το σχολείο δεν μπορεί παρά να στηρίζεται απολύτως στο κύρος, την αξιοπρέπεια και την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού ως δημόσιου λειτουργού».

20130715-232539.jpg

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: