Το ρεύμα είναι ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ; | Οι ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ στο Κέντρο Υγείας; | Ή η ΑΜΕΛΕΙΑ των ανθρώπων;

IMG_0265

Ρεπορτάζ από την εφημερίδα «Τα Νέα Πάρου – Αντιπάρου» της 06|07|13

Τις παραπάνω απορίες θα κληθούν να απαντήσουν σύντοµα οι αρµόδιες αρχές που ενεπλάκησαν σε ένα ακόµη επεισόδιο που αφορά τον τοµέα των υπηρεσιών της Πάρου οι οποίες αποδεκατίζονται από την πλευρά του ανθρώπινου δυναµικού, σίγουρα ως προς την αριθµητική επάρκεια, ενώ ερωτήµατα εγείρονται και για την ποιότητα τους σε επίπεδο ασφάλειας πια.
Το θέμα …

Αλλοδαπή τουρίστρια που βρισκόταν µε φίλη της στην Πάρο και συγκεκριµένα στη Νάουσα στο τέλος του προηγούµενου µήνα (30|5) αντιλήφθηκε ότι κάτι δεν πηγαίνει καλά µε το ηλεκτρικό ρεύµα. Παρατηρησε από τα ανοικτά παράθυρα του σπιτιού της που βρίσκεται στον πρώτο όροφο παραδοσιακού οικήµατος στον οικισµό της Νάουσας, ότι συνεργείο του ΔΕΔΔΗΕ (σ.σ: ο οργανισµός του δηµοσίου που έχει την ευθύνη των δικτύων της ΔΕΗ, όπως την ξέραµε παλαιότερα) πραγµατοποιούσε εργασίες στην κολώνα που βρίσκεται ακριβώς απέναντι από το σπίτι της. Αυτή η κολώνα, εκτός του ότι είναι αντιαισθητική, είναι και υπερφορτωµένη µε καλώδια, αφού από αυτή ρευµατοδοτούνται πάρα πολλά ακίνητα στην συγκεκριµένη, πυκνοδοµηµένη περιοχή που βρίσκεται στην βορειοανατολική πλευρά του οικισµού της Νάουσας.

Σύµφωνα µε τις περιγραφές των οικείων της µίας εκ των δύο τουριστριών, τις προηγούµενες ηµέρες από την 30η Μαΐου, οι δύο κυρίες που διέµεναν στο σπίτι δεν είχαν κανένα πρόβληµα µε το ρεύµα τους. Η µία από τις δύο τουρίστριες µε σπαστά Ελληνικά προσπάθησε να ενηµερώσει τους τεχνικούς ότι ενδεχοµένως από τις εργασίες που εκτελούσαν, είχε προκληθεί επίπτωση στην καλή λειτουργία του ρεύµατος στο σπίτι της. Από το συνεργείο του ΔΕΔΔΗΕ (Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανοµής Ηλεκτρικής Ενέργειας), υπήρξε αντίδραση. Τεχνικοί πήγαν στο σπίτι των δύο τουριστριών και µετά από ένα έλεγχο, φέρονται να τους είπαν ότι δεν διαπίστωσαν πρόβληµα από τις εργασίες που είχαν κάνει και ότι δεν εµφάνιζε προβλήµατα ρεύµατος το σπίτι. Παρόλα αυτά, είπαν ότι θα επέστρεφαν την επόµενη ηµέρα για να φτιάξουν ό,τι τυχόν βλάβη είχε προκύψει. Βεβαίως, το ζήτηµα της ορθής συνεννόησης µεταξύ των ανθρώπων του συνεργείου και των αλλοδαπών τουριστριών είναι θολό, αφού οι τεχνικοί µάλλον δεν µιλούσαν ξένες γλώσσες και συνεννοήθηκαν (αν συνεννοήθηκαν) µε τα ελάχιστα ελληνικά της µίας επισκέπτριας και ενοίκου του σπιτιού.

Η µία από τις δύο τουρίστριες την επόµενη ηµέρα το µεσηµέρι, πήγε να κάνει µπάνιο στην µπανιέρα του σπιτιού. Φέρεται να τινάχθηκε από ηλεκτροπληξία και έπεσε στη µπανιέρα. Εκεί την βρήκε αναίσθητη η φίλη της λίγα λεπτά αργότερα. Όπως ισχυρίστηκε εκείνη που βρήκε την τραυµατισµένη, είχε γίνει µωβ το χρώµα του δέρµατος της άτυχης, ενώ δεν είχε τις αισθήσεις της. Η κυρία που βρήκε την φίλη της σε αυτή την κατάσταση, της πρόσφερε τις πρώτες βοήθειες, µέχρι που η τραυµατισµένη ανέκτησε σε έναν ελάχιστο βαθµό τις αισθήσεις της.

Η μεταφορά

Σύµφωνα µε απολύτως διασταυρωµένες πληροφορίες, το περιστατικό έγινε νωρίς το µεσηµέρι. Το Κέντρο Υγείας Πάρου ειδοποιήθηκε για κατεπείγουσα ανάγκη µεταφοράς. Όµως, εκείνη την ηµέρα, εξαιτίας των γνωστών ελλείψεων προσωπικού δεν υπήρχε βάρδια οδηγών – διασωστών και έτσι, δεν υπήρχε η δυνατότητα µεταφοράς της τραυµατισµένης στο Κέντρο Υγείας, στην Παροικιά. Οι δύο ευλόγως αγχωµένες παθούσες άκουσαν ότι µε δική τους ευθύνη (!) θα πρέπει να µεταβούν στην Παροικιά για να έχουν την δέουσα περίθαλψη. Εξαιτίας του ότι η τραυµατισµένη δήλωνε αφόρητους πόνους στο σώµα της οι οποίοι δεν της επέτρεπαν να σταθεί όρθια ή να περπατήσει, εξετάστηκε για λίγα λεπτά το ενδεχόµενο να µπορεί να µεταβεί κάποιος γιατρός στο σηµείο του περιστατικού για να εξετάσει τη δυνατότητα µετακίνησης. Η προοπτική µίας τέτοιας περίπτωσης αποκλείσθηκε.

Κλήθηκε ένα ταξί για να µεταφερθεί η τραυµατίας στην Παροικιά. Ο οδηγός στην αρχή εξέφρασε την ανησυχία του ότι δεν θα µπορούσε να αναλάβει την µεταφορά, αφού δεν ήταν σίγουρος αν θα έκανε κάτι µε το οποίο θα επιδεινωνόταν η κατάσταση της υγείας της. Τελικά, χωρίς εναλλακτική και µετά από εκκλήσεις, ξεκίνησε η µεταφορά στο Κέντρο Υγείας Πάρου. Παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες στην τραυµατία, αλλά διαπιστώθηκε επιπρόσθετα σοβαρό κάταγµα στον 12ο θωρακικό σπόνδυλο. Σύµφωνα µε µαρτυρίες από την πλευρά του περιβάλλοντος της αλλοδαπής, στο Κ.Υ οι συνθήκες ήταν δυσάρεστες, αφού δεν υπήρχε προσωπικό για να βγάλει από το ταξί την τραυµατία, ενώ υπήρχαν µόνο δύο άτοµα για να διαχειριστούν όλα τα περιστατικά που ανέµεναν την εξυπηρέτησή τους.

Οι οικείοι της άτυχης τουρίστριας που τη συνόδευαν στην Πάρο, αλλά και εκείνοι που επικοινώνησαν από το εξωτερικό ανησυχώντας, καθώς και γιατροί µε τους οποίους µίλησαν, έκριναν ότι ήταν αναγκαία η έκτακτη µεταφορά της σε κεντρικό νοσοκοµείο της Αθήνας. Από ιδιωτική εταιρεία ιατρικών αεροδιακοµιδών έφτασε στο αεροδρόµιο Πάρου αργά το απόγευµα ειδικό αεροσκάφος που την παρέλαβε (σ.σ: από το ΕΚΑΒ Πάρου που είχε ανθρώπους για βραδινή βάρδια) για να την µεταφέρει στην Αθήνα. Εκεί είχε και άλλες ταλαιπωρίες, αφού για κάποιους λόγους δεν µπορούσε να εισαχθεί εύκολα σε κεντρικό νοσοκοµείο. Τελικά, γιατρός από ασφαλιστική εταιρεία την χώρας της έφτασε στην Αθήνα για να την συνοδεύσει κλινήρη στην πατρίδα της. Εισήχθη σε νοσοκοµείο, όπου χειρουργήθηκε αµέσως µε στόχο την αποκατάσταση του τραύµατος της. Αυτή την περίοδο αναρρώνει ακόµα στην πατρίδα της.

Μετά …   

Το συνεργείο της ΔΕΔΔΗΕ έφτασε στη Νάουσα µετά το περιστατικό. Εκεί άλλαξε κάποιο εξάρτηµα του δικτύου που αφορά τον τοµέα ευθύνης του. Δηλαδή, έξω από το σπίτι. Σύµφωνα µε πληροφορίες, ιδιώτης ηλεκτρολόγος ο οποίος κατέφθασε περίπου την ίδια ώρα, αφενός είδε τις αλλαγές του υλικού, αφετέρου, από έλεγχο που έκανε στο δίκτυο στο εσωτερικό του σπιτιού, διαπίστωσε ότι δεν υπήρχε πρόβληµα λειτουργίας του ρεύµατος. Αυτό το στοιχείο προκάλεσε την υπόνοια στους οικείους των δύο τουριστριών ότι το εξάρτηµα που τοποθέτησε το συνεργείο του ΔΕΔΔΗΕ ήταν το πρόβληµα που προξένησε το πολύ σοβαρό ατύχηµα της τουρίστριας.

Επειδή το θέµα δεν αποκλείεται σύντοµα να πάρει διαστάσεις, που δεν πήρε όταν συνέβη, επικοινωνήσαµε µε τον ΔΕΔΔΗΕ για να µας δώσει την άποψη της για τα γεγονότα. Ακολουθεί το σχετικό κείµενο: «Στις 30 Μαΐου 2013, στη Νάουσα Πάρου τεχνικό συνεργείο του ΔΕΔΔΗΕ που εκτελούσε απλή εργασία επανασύνδεσης υφιστάµενου πελάτη, ενηµερώθηκε από ένοικο γειτονικού ακινήτου για την περιστασιακή εµφάνιση ηλεκτρικής τάσης στον εξοπλισµό του µπάνιου του. Το συνεργείο διέκοψε τις προγραµµατισµένες εργασίες του και έλεγξε λεπτοµερώς όσα είχαν αναφερθεί, αλλά δεν διαπίστωσε τουλάχιστον κατά τη διάρκεια του επιτόπιου ελέγχου την εµφάνιση του δηλωθέντος προβλήµατος. Ας σηµειωθεί ότι η απλή εργασία επανηλεκτροδότησης υφιστάµενου πελάτη δεν απαιτεί επέµβαση επί του δικτύου τέτοια που να µπορεί να προκαλέσει βλάβη σε αυτό ή σε άλλους καταναλωτές.

Επίσης αισθητή τάση στον εξοπλισµό των ακινήτων εµφανίζεται συνήθως λόγω προβληµάτων των εσωτερικών εγκαταστάσεων ή και των ηλεκτρικών συσκευών. Ενδεχόµενη αστοχία υλικού του δικτύου διανοµής – που δε διαπιστώθηκε στην προκειµένη περίπτωση – επιφέρει παρόµοια τάση µόνο αν η γείωση του ακινήτου δεν έχει τα προβλεπόµενα ποιοτικά χαρακτηριστικά σύµφωνα µε το ισχύον πρότυπο ΕΛΟΤ HD 384. Διευκρινίζουµε ότι η παρακολούθηση της κατάστασης των γειώσεων των ιδιωτικών ακινήτων εκφεύγει των αρµοδιοτήτων µας.

Παρ’ όλα αυτά, για να αποκλεισθεί κάθε πιθανό ενδεχόµενο συµµετοχής του δικτύου Διανοµής στην επανεµφάνιση του προβλήµατος, το συνεργείο ενηµέρωσε τους ενοίκους για την πρόθεση του να επανέλθει την επόµενη µέρα µε τα αναγκαία υλικά – που εκείνη τη στιγµή δε διέθετε – ούτως, ώστε να αξιοποιήσει κάθε διαθέσιµο τεχνικό µέσο για να αποκλεισθεί πλέον οποιαδήποτε υπόνοια συνέργειας του δικτύου στο περιστασιακά εµφανιζόµενο πρόβληµα. Ταυτόχρονα, συνέστησε για λόγους προληπτικούς τη µη χρησιµοποίηση του µπάνιου και τον έλεγχο της εγκατάστασης από ιδιώτη ηλεκτρολόγο εγκαταστάτη. Την επόµενη µέρα το συνεργείο προχώρησε σε πρόσθετη, προληπτική παρέµβαση στο καλώδιο παροχής του ακινήτου για τους λόγους που προαναφέραµε.

Εκφράζουµε την λύπη µας για το ιδιαίτερα δυσάρεστο ατύχηµα της επισκέπτριας του νησιού της Πάρου, διευκρινίζουµε ότι δεν είµαστε σε θέση να γνωρίζουµε τα ακριβή αίτια του αλλά θα πρέπει να επισηµανθεί ότι το τεχνικό συνεργείο µας επέδειξε άµεσο ενδιαφέρον και ενήργησε µε υπευθυνότητα για να αποκλείσει κάθε πιθανό ενδεχόµενο συµµετοχής του δικτύου Διανοµής στην επανάληψη παρόµοιας δυσλειτουργίας.

Τέλος θα συνιστούσαµε σε οποιονδήποτε καταναλωτή αντιµετωπίζει ανάλογο πρόβληµα να απευθύνεται σε αδειούχο ηλεκτρολόγο εγκαταστάτη για τον έλεγχο της όλης εγκατάστασης του µε ιδιαίτερη έµφαση στην προβλεπόµενη λειτουργικότητα της γείωσης της».
Τις διευκρινήσεις υπογράφει ο Διευθυντής Περιοχής Σύρου του ΔΕΔΔΗΕ, κ. Μ. Ν. Κωβαίος.

20130705-164211.jpg