ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2013

Μη δολοφονείτε την ομορφιά της γνώσης!…

20130624-093706.jpg

Άρθρο του Χαράλαμπος Μαλινδρέτος από την εφημερίδα «Τα Νέα Πάρου – Αντιπάρου της 08|06|13

Το επικοινωνιακό θέατρο του παραλόγου, πριν τις Πανελλήνιες εξετάσεις, µε πρωταγωνιστές το Υπουργείο Παιδείας και τον Πρωθυπουργό και από την άλλη τους «σοφούς» συνδικαλιστές των καθηγητών, τέλειωσε παράλογα , όπως ακριβώς άρχισε. Και ήρθαν οι εξετάσεις για να καταλάβουµε όλοι µας – καθηγητές, γονείς, µαθητές – τι ακριβώς εννοούσε η πολιτεία όταν «συµπονούσε» και «προστάτευε» την ψυχική ηρεµία των παιδιών µας, στο νέο ξεκίνηµα της ζωής τους !…
Δυστυχώς …
τα πράγµατα δεν πήγαν καλά… Το υπουργείο διόρισε, µε τον πλέον διαβλητό τρόπο, την Επιτροπή εξετάσεων, ορίζοντας µέλος της, άνθρωπο που εµπλέκεται στις εξετάσεις, συνεργαζόµενο µε φροντιστές και συµµετέχοντας ενεργά στην προετοιµασία υποψήφιων µαθητών. Συνάµα ύποπτη και η ανάρτηση παροµοίου θέµατος της Φυσικής στο διαδίκτυο, πριν τις εξετάσεις, µε αυτό που έπεσε…
Η απάντηση της Επιτροπής εξίσου διαβλητή: «Δεν υπάρχει θέµα ηθικής τάξεως, ούτε δεοντολογίας!…», πράγµα που, οργισµένος, τόνισε στη Βουλή και ο πρώην Υπουργός Παιδείας Απόστολος Κακλαµάνης. Από την άλλη, ο καθ΄ ύλην αρµόδιος υφυπουργός Παιδείας πετάει το µπαλάκι στην απόλυτη διαχείριση της Επιτροπής εξετάσεων, που ο ίδιος… διόρισε!. Δείγµα ανευθυνότητας και αναλγησίας των καιρών µας!
Αγαπητοί µου συµπατριώτες
Επιτρέψτε µου να ασχοληθώ µε το αντικείµενό µου, που είναι τα Μαθηµατικά. Το θέµα Δ3 στις εξετάσεις των Μαθηµατικών Εσπερινών Λυκείων (20-5-2013) ήταν λάθος. Οι µηχανισµοί ελέγχου δεν λειτούργησαν ανεπίτρεπτα και έτσι το λάθος θα το πληρώσουν οι υποψήφιοι. Και µια σηµαντική παρατήρηση: «Ο αριθµός των µαθητών που εξετάστηκαν στο λάθος θέµα, είναι µόλις… 500 και τα µόρια που πιάνει µόλις… 8/100…» Τα παραπάνω είναι η απάντηση του Υπουργείου που δείχνει παντελή έλλειψη ευαισθησίας από την πλευρά της πολιτείας.
Από την άλλη, τα άστοχα και χωρίς καµιά σκοπιµότητα, πανδύσκολα θέµατα στα Μαθηµατικά Γενικής Παιδείας, αδίκησαν τους υποψήφιους, που έκαναν… το λάθος να τα επιλέξουν, σε αντίθεση µε τους συνυποψήφιους τους που επέλεξαν άλλο µάθηµα, όπου έπεσαν σαφώς ευκολότερα θέµατα… Αυτή είναι και η γνώµη της Ελληνικής Μαθηµατικής Εταιρείας που επισηµαίνει, σε ανακοίνωσή της, ότι δεν βοηθάει την αξιοπιστία των εξετάσεων η προσπάθεια να λέγεται ότι το λάθος είναι… σωστό! Παράλληλα πρέπει να δοθούν κατάλληλες οδηγίες στους βαθµολογητές ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι συνέπειες του λάθους για τους υποψήφιους. Και αν αυτό δεν γίνει, πιστεύω ότι οι καθηγητές-βαθµολογητές δεν θα «παίξουν» µε την αγωνία των υποψήφιων, πράγµα που γνωρίζω, από πρώτο χέρι, σαν βαθµολογητής τα παλαιότερα χρόνια.
Κύριοι καθηγητές της Επιτροπής εξετάσεων πρέπει να γνωρίζετε –αν το γνωρίζετε- ότι στα θέµατα πρέπει να υπάρχουν ερωτήµατα που να µπορούν να διαχειριστούν και µέτριοι µαθητές, τα θέµατα να είναι διαβαθµισµένα και να µη προορίζονται µόνο για «ταλέντα» µαθητές και να καλύπτονται, κατά το δυνατόν, από το σχολικό βιβλίο. Τίποτα από τα παραπάνω δεν τηρήθηκε στις εξετάσεις των Μαθηµατικών στις φετινές Πανελλήνιες.
Τα ερωτήµατα, που εγείρονται πολλά και σοβαρά:
Με ποια κριτήρια επιλέγονται τα µέλη της Κεντρικής Επιτροπής εξετάσεων;
Ποιοι αναλαµβάνουν την ευθύνη της παραβίασης της συνταγµατικής αρχής της ισοτιµίας µεταξύ των υποψηφίων;
Ποιο είναι το µήνυµα προς την ελληνική κοινωνία όταν τίθενται θέµατα εκτός πνεύµατος εξεταστέας ύλης και βαθµός δυσκολίας, βλακωδώς, εκφεύγει από τα λογικώς αναµενόµενα και σίγουρα από το επίπεδο τους σχολικού βιβλίου;
Οι οδηγίες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου δεν ισχύουν για τα µέλη της Επιτροπής εξετάσεων, όταν βάζουν θέµατα;
Κάτω από αυτούς τους όρους, µαθητές, που αδυνατούν να παρακολουθήσουν φροντιστήριο, όταν στο σχολικό πρόγραµµα υπάρχουν ελάχιστες ώρες διδασκαλίας του µαθήµατος και µε βοήθηµα το σχολικό βιβλίο, είναι σχεδόν αδύνατο να προσεγγίσουν ακόµη και τη βαθµολογική βάση. Και αυτό είναι εγκληµατικό, κύριοι της Επιτροπής εξετάσεων, όταν εσείς αδυνατείτε, όπως φάνηκε, να δώσετε καν σωστά θέµατα. Ντροπή!..
Ποιοι είναι τέλος οι «επίορκοι» του δηµόσιου τοµέα, που πρέπει, όχι µόνο η Παιδεία, αλλά και το σύνολο της κοινωνίας να αποβάλουν από το Δηµόσιο;
Αγαπητοί µου συµπατριώτες, γονείς και µαθητές.
Το µεγαλύτερο έγκληµα, που διαπράχθηκε στις φετινές Πανελλήνιες εξετάσεις είναι αλλού: Και αυτό συνίσταται στην αποθάρρυνση των µαθητών από την οµορφιά και αληθινό νόηµα των Μαθηµατικών. Με βλακώδη τεχνάσµατα, ανούσιες πολύπλοκες πράξεις προσπάθησαν οι κύριοι των εξετάσεων να βάλουν τρικλοποδιά στην ύψιστη αξία των Μαθηµατικών. Και αυτή είναι η ενασχόληση του ανθρώπου, από τα µαθητικά κιόλας θρανία, µε τα Μαθηµατικά µπορεί να γίνει θεός µεταξύ των ανθρώπων, πνεύµα και ήρωας, ώστε να σκέπτεται και να φροντίζει σοβαρά για τους ανθρώπους. Τα Μαθηµατικά είναι µια «θεϊκή αναγκαιότητα», άσχετη µε τις πρακτικές εφαρµογές στην ανθρώπινη ζωή, ένα «θεϊκό παιχνίδι» που κάνει τον άνθρωπο «συµπαίκτη» µε το θεό: (Πλάτωνας Νόµοι 818)
Θα ήταν λάθος να πιστέψει κανείς ότι ο σκοπός των Μαθηµατικών είναι µόνο ωφελιµιστικός. Διότι, όπως παρατηρεί ο µεγάλος Russel, ο άνθρωπος δεν επιθυµεί απλά το ζην, αλλά και την τέχνη του ζην και σ΄ αυτή την ανάγκη του, τα Μαθηµατικά βοηθούν, αφού εκτός από επιστήµη είναι και τέχνη.
Αυτήν λοιπόν την ανάγκη των παιδιών µας να «παίξουν» και να αγαπήσουν τα Μαθηµατικά, ικανοποιώντας θεϊκή ανάγκη καταρρακώσατε και εξευτελίσατε κύριοι της Επιτροπής εξετάσεων. Πιστέψατε βλακωδώς ότι η στείρα αξιολόγηση µε τρικλοποδιές και άχρηστους γρίφους θα προετοιµάσει τα παιδιά µας για την εισαγωγή τους στα Πανεπιστήµια όπου «αεί ο Θεός ο µέγας γεωµετρεί»!.. Την απάντηση δεν σας δίνω εγώ, σας τη δίνει ο µεγάλος Αϊνστάιν: Η ουσία και η οµορφιά των Μαθηµατικών δεν βρίσκεται στη λύση µιας δύσκολης άσκησης, που έφτιαξαν κάποια διαστροφικά ανθρώπινα µυαλά, αλλά στην ενατένιση της φύσης τη µέρα και του έναστρου ουρανού τη νύχτα, που οι ασκήσεις µας κρύβουν!…
Προσπαθήστε λοιπόν, αν µπορείτε, να καταλάβετε αυτές τις µεγάλες αλήθειες και µετά θα είστε και σε θέση να προτείνετε θέµατα για να αξιολογήσετε την ταλαιπωρηµένη νεολαία µας…

ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ Γ. ΜΑΛΙΝΔΡΕΤΟΣ