Απεργία – εξετάσεις

Το σχόλιο της ημέρας 14|05|13
Του Κώστα Δραγάτη

20130514-131734.jpg

Το «καυτό» ζήτημα των ημερών μοιάζει να είναι η απεργία των καθηγητών, επειδή συνδέεται με τη συμμετοχή μαθητών στις Πανελλαδικές εξετάσεις. Ο παράλογος τρόπος με τον οποίο η χώρα μας έχει δημιουργήσει το σύστημα εισαγωγής νέων στην ακαδημαϊκή κοινότητα αναγκαστικά εμπλέκει όλη την οικογένεια των μαθητών στις εξετάσεις και μάλιστα με βαθιά οικονομικά χαρακτηριστικά που αφορούν την νόμιμη οικονομία της εκπαίδευσης, αλλά και μία τεράστια και καθεστωτικοποημένη παραοικονομία που δρα παράλληλα. Με λίγα λόγια το θέμα είναι μεγάλο, γιατί εμπλέκονται πάρα πολλοί.

Η ουσία …

… και σε αυτό το θέμα είναι πολιτική και αυτονοήτως ηθικού περιεχομένου. Τα χαρακτηριστικά της διαφθοράς, της υποκρισίας και του ατομισμού, εμποδίζουν την κοινωνία να αντιμετωπίσει τα προβλήματα και να τα λύσει. Οι περισσότεροι γονείς μεγαλωμένοι σε μία οικονομία διαφθοράς και μη παιδείας, έχουν βαθιά πεποίθηση ότι στην χώρα μας ο καθένας κοιτάζει την πάρτη του και το ότι οι αγωνιστές για το κοινό συμφέρον οδηγούνται ή στην αυτοκαταστροφή, είτε στην εκποίηση των κοινών αγώνων για την εξασφάλιση της πάρτης τους.

Έτσι, θέλουν να γίνουν οι εξετάσεις εδώ και τώρα, είτε γιατί το δικό τους παιδί νομίζουν ότι θα έχει εξασφαλισμένο μέλλον, είτε γιατί έχουν κανονίσει να το στείλουν μετά σε ένα συγγενή στο εξωτερικό, είτε για κάποιον άλλο λόγο που τους κάνει να νομίζουν ότι το δικό τους παιδί θα έχει κάποια ξεχωριστή τύχη. «Κοίτα την πάρτη σου», «όλοι αυτό κάνουν», είναι οι φράσεις με τις οποίες μεγάλωσε η γενιά που σήμερα παραδίδεται σχεδόν αμαχητί στην άλωση της χώρας, γιατί δεν έμαθε να εργάζεται για το κοινό όφελος.

Γιατί το σύστημα τη διαφθείρε τα προηγούμενα χρόνια προσφέροντας λίγο κρατικό χρήμα (διορισμοί, μίζες, πολεοδομίες κλπ) με αντάλαγμα την παράδοση της κοινωνικής συνείδησης της πλειοψηφίας των πολιτών. Αν υπήρχε ακόμα, δεν θα υπήρχαν τόσοι εξωνημένοι πολιτικοί τα τελευταία χρόνια, δεν θα είχαμε δεχθεί μνημόνια και τρόικες. Γι’ αυτό το σύστημα επένδυσε και επενδύει στην διάχυση της μικροδιαφθοράς στις κοινωνίες.

Αυτό είναι το πραγματικό πρόβλημα. Υποκρινόμαστε ότι δεν το καταλαβαίνουμε, όπως οι συγκυβερώντες που μας έφεραν ως εδώ, τώρα μας λένε ότι θα μας βγάλουν από εδώ υποκρινόμενοι τους «σωτήρες». Απλά καταστρέφουν ολοκληρωτικά την παιδεία (όπως έκαναν στην μικρομεσαία οικονομία) και τους εργαζόμενους σε αυτή, γιατί είναι μέρος του σχεδίου τους ώστε να εξασφαλίσουν ότι για πολλά χρόνια δεν θα τολμήσουν οι απλοί πολίτες να σηκώσουν κεφάλι, όπως στη Βουλγαρία και σε άλλα μέρη του κόσμου. Θέλουν να αποφοιτούν ημιμαθείς (κάτι που γίνεται ήδη εδώ και χρόνια) και απελπισμένοι (κάτι που γίνεται τα τελευταία 5 – 7 χρόνια).
Θέλουν να ξεχωρίζουν από την τάξη των μικρομεσαίων μόνο οι διάνοιες, τις οποίες εύκολα θα εξαγοράζουν, ώστε να μην διαθέτουν το μυαλό τους για το συμφέρον της τάξης τους, αφού θα είναι μεμονωμένες περιπτώσεις ανίκανες να αντισταθούν στα δέλεαρ του συστήματος για το οποίο τελικά θα εργάζονται. Και αυτό γίνεται ήδη, όχι όμως στο βαθμό που επιθυμεί το σύστημα.

Συμπέρασμα

Κάθε μικρομεσαία οικογένεια στην Ελλάδα, μετά από όλα αυτά που έχει δει να γίνονται τα τελευταία τρία χρόνια, οφείλει να υποστηρίξει το συμφέρον της τάξης της και των παιδιών της. Οφείλει να σταθεί δίπλα στην απεργία των εκπαιδευτικών και να την κάνει ευκαιρία να πέσει η συγκυβέρνηση το συντομότερο δυνατόν. Όχι για να έρθει στο πράγματα ο οποιοσδήποτε «σωτήρας» τύπου ΣΥΡΙΖΑ κλπ, αλλά μέχρι να διώξει όλους όσους δεν θα υποστηρίζουν τα συμφέροντα τους με συνέπεια λόγων και πράξεων για μία ανθρώπινη κοινωνία. Με βάση την κοινωνική δικαιοσύνη και το ανθρώπινο μέτρο. Δηλαδή, μία κοινωνία βασισμένη στην αληθινή παιδεία και τη δημοκρατία για όλους.

Κ. Ν. ΔΡΑΓΑΤΗΣ

20130514-131851.jpg