Πεζοδρόμιο Περιφεριακού δρόμου Παροικιάς

Ένα αμφιλεγόμενο έργο

patelis_aggelos

Άρθρο του Άγγελου Πατέλη* από την εφημερίδα «Τα Νέα Πάρου – Αντιπάρου» της 06|04|13 
Με
ικανοποίηση υποδέχτηκαν αρχικά οι συµπολίτες  µας τη κατασκευή του πεζοδροµίου από το αλσύλλιο της Εκατονταπυλιανής  έως το Γυµνάσιο, όµως πολύ σύντοµα διεφάνη ότι το υπό κατασκευή  έργο δεν ήταν ανάλογο των προσδοκιών τους. Κατ’αρχήν είχε υπολογιστεί το πλάτος του πεζοδροµίου στο ένα(1) µέτρο, όµως από τη πρώτη ηµέρα των εργασιών διαπιστώθηκε ότι ήταν πολύ  στενό, έτσι παρά την ολοήµερη εργασία του κοπτικού µηχανήµατος της ασφάλτου,  την επόµενη µέρα ξεκίνησαν πάλι νέες εργασίες κοπής της ασφάλτου προκειµένου το πλάτος του πεζοδροµίου να φτάσει τελικώς στο 1.20 µέτρα.

Πάλι όµως σε κάποιους φαντάζει…

…στενό (και πράγµατι έτσι είναι) και µάλιστα επικαλούνται ότι, αφ’ενός όταν συναντώνται δυο άνθρωποι µε δυσκολία θα προσπερνούν χωρίς να χρειαστεί να κατέβει ο ένας  από το πεζοδρόµιο, αφ’ετέρου ότι το 1.20µ. πλάτος δεν αποθαρρύνει τους οδηγούς από του να σταθµεύουν τα οχήµατά τους στήν άκρη του δρόµου, αφού προς το παρόν δεν υπάρχουν πινακίδες που να απαγορεύουν τη στάθµευση. Όµως και στα δυο άκρα του το  πεζοδρόµιο, από όποια πλευρά και αν το δούµε συγκεντρώνει αρνητικά σχόλια για το τρόπο που καταλήγει, όχι πάντως για τις ράµπες των αµαξιδίων των ΑΜΕΑ που ασφαλώς είναι απαραίτητες, αν και είναι αµφίβολο αν  µπορεί να ανεβεί το ειδικό αµαξίδιο από την πλευρά προς το αλσύλλιο.

Χαρακτηριστικό επίσης είναι το γεγονός ότι λίγες ηµέρες πριν την ολοκλήρωση των εργασιών, µέλος της Δηµοτικής Κοινότητας Παροικιάς (της παράταξης της πλειοψηφίας) απευθυνόµενος προς τους εργαζόµενους στο έργο, έκανε έντονες παρατηρήσεις προφανώς για κάποιο σηµείο του πεζοδροµίου που είναι φανερό ότι υπάρχει κατασκευαστικό λάθος. Στο σηµείο αυτό πρέπει να πω ότι οι εργαζόµενοι στο έργο δούλεψαν πράγµατι µε διάθεση και ότι για τις όποιες ατέλειές του, δεν µπορεί να φέρουν ευθύνη αφού όπως είναι γνωστό οι εργαζόµενοι εκτελούν εντολές.

Δεν ξέρω αν θα αποκατασταθούν οι ατέλειες που προανέφερα ή ποιός θα επιβαρυνθεί τελικά το κόστος αποκατάστασης ή ακόµη και το κόστος της επέκτασης από 1µ. σε 1.20µ., αυτό όµως που ξέρω πολύ καλά και αυτό που έχω αποκοµίσει από την εµπειρία των δύο και πλέον χρόνων που υπηρετώ το τόπο µας και τους συµπολίτες µας από τη θέση του δηµοτικού συµβούλου, είναι το εξής: δεν είναι δυνατόν να γίνονται δηµοτικά έργα µε τέτοιου είδους πρόχειρη λογική, δεν επιτρέπεται να ξοδεύεται ούτε ένα ευρώ άσκοπα από τα χρήµατα των δηµοτών µας. Και µε την ευκαιρία ας κάνω και ένα ρητορικό ερώτηµα· το όλο σκεπτικό γύρω από τη κατασκευή του πεζοδροµίου σε όλο το µήκος του δρόµου, που ασφαλώς  είναι απαραίτητο να κατασκευαστεί, µήπως θα έπρεπε να είχε συζητηθεί στη δηµοτική επιτροπή διαβούλευσης;

Αυτό πάντως  που έχει σηµασία  κατά τη δική µου άποψη, είναι ότι αυτό το αρχικό κοµµάτι του πεζοδροµίου πρέπει να γίνει αφορµή, ώστε στο µέλλον το υπόλοιπο έργο να γίνει µε σωστές προδιαγραφές και χωρίς κατασκευαστικά λάθη. Γιατί δε νοείται ο κύριος εµπορικός δρόµος της Παροικιάς να παραµένει χωρίς πεζοδρόµιο, δεδοµένης µάλιστα και της επικινδυνότητας που παρουσιάζει λόγω του µεγάλου αριθµού οχηµάτων που τονδιατρέχουν καθηµερινά, ούτε να αποκτήσει εν τέλει ένα στενό και προβληµατικό πεζοδρόµιο και µόνον εις βάρος του οδοστρώµατος.

Προσπάθησα να διατυπώσω τις σκέψεις µου σύµφωνα µε τα σχόλια που άκουσα από συµπολίτες µας, αλλά και σύµφωνα µε αυτά που ο ίδιος διαπίστωσα. Τώρα αν η διοίκηση του Δήµου Πάρου επαίρεται έτσι όπως συνηθίζει και για το συγκεκριµένο µικρό έργο, µάλλον δεν έχει καλή γνώση του τελικού αποτελέσµατος. Ελπίζω για το υπόλοιπο του έργου να αποκτήσει καλύτερη γνώση προκειµένου να υπάρξει το επιθυµητό αποτέλεσµα, κάτι που ενδιαφέρει όλους, τόσο για την ασφάλειά µας όσο και για την αξιοπρέπειά µας.

*Δημοτικός Σύμβουλος Πάρου
ΠΆΡΟΣ ΑΞΙΑ