Καταγγέλλει το «Συντονιστικό», αλλά για Δήμο και Βελέντζειο κουβέντα!!!

Εξοπλίζεται ο Αναχρονισμός

Και νέο καΐκι για τις μεταφορές ασθενών τύπου 1950 στη Σύρο

cf88ceb1cf81ceb1ceb4ceb9cebacebf009-cebccf80cebfcebbceba1
Ρεπορτάζ από την εφημερίδα «Τα Νέα Πάρου – Αντιπάρου» της 16|03|13
Ανακοινωση δηµοσιοποίησε στις 12|03|13 το «Συντονιστικό» που ασχολείται µε την επίλυση των προβληµάτων του Κέντρου Υγείας. Αφορµή στάθηκε η καταγραφή και νέου πλοιαρίου το οποίο ξεκίνησε από το Σάββατο 9|3 να πραγµατοποιεί δροµολόγια µε έκτακτα περιστατικά ασθενών από το Κέντρο Υγείας Πάρου µε σκοπό την µεταφορά τους στη Σύρο.
Ακολουθεί η ανακοίνωση:

diafimisi_entipa_mikro_teliko Το «Συνονιστικό» για το νέο καΐκι

«Παρά την αναλυτική και µε συγκεκριµένα οικονοµικά στοιχεία παρουσίαση στον υπουργό (σ.σ. Α. Λυκουρέντζο), ότι το κόστος των πλωτών διακοµιδών µε σκάφη ιδιωτικών συµφερόντων κρίνεται άκρως επιβαρυντική για τον κρατικό προϋπολογισµό,  για τα ασφαλιστικά ταµεία αλλά και για τον ίδιο τον ασθενή, µέχρι σήµερα δεν έχει υπάρξει καµιά αντίδραση εκ µέρους του υπουργείου, παρά τις εναλλακτικές και οικονοµικά συµφέρουσες προτάσεις που του κατατέθηκαν.

ΑΝΤ’ ΑΥΤΟΥ χθες είχαµε και τις πρώτες διακοµιδές, από Πάρο για Σύρο, µε το σκάφος «ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΕΞΠΡΕΣ» ιδιωτικών συµφερόντων µε έδρα την Αντίπαρο. Μετά το σκάφος «ΚΥΡΙΑΡΧΟΣ» µε έδρα την Νάξο, νάτο και το άλλο στην γειτονική µας Αντίπαρο. Απευθυνόµαστε προς κάθε αρµόδιο φορέα και για άλλη µια φορά ρωτάµε:

Ποιος είναι εκείνος ο κρατικός φορέας που έχει δώσει την άδεια στα σκάφη «ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΕΞΠΡΕΣ» της Αντιπάρου και «ΚΥΡΙΑΡΧΟ» της Νάξου για να πραγµατοποιούν πλωτές διακοµιδές;
Ποιος αρµόδιος κρατικός οργανισµός ήλεγξε τα παραπάνω σκάφη εάν είναι εξοπλισµένα µε το απαραίτητο ιατροτεχνολογικό εξοπλισµό που θα εξασφαλίζει στον ασθενή την ασφαλή µεταφορά του στο νοσοκοµείο της Σύρου; Γιατί µετά τη µεγαλειώδη πορεία των Παριανών και των Αντιπαριωτών στην Αθήνα και την προβολή της από το σύνολο σχεδόν των ΜΜΕ, στα επόµενα δύο έκτακτα περιστατικά που έχρηζαν διακοµιδής κατέφθασαν τα πλωτά µέσα του Λιµενικού της Νάξου και της Σύρου, και δεν έγινε το ίδιο και µε τα χθεσινά περιστατικά;
Μήπως όµως έγινε λόγω του απόηχου της τεράστιας δηµοσιότητας του θέµατος και µετά από λίγες µέρες επανερχόµαστε πάλι στην ίδια κατάσταση;

Κάποιοι αρµόδιοι πρέπει να απαντήσουν άµεσα, επίσηµα και χωρίς χρονοτριβή.

Η συνεχιζόµενη απαξίωση του ΕΚΑΒ, η µη ανάπτυξή του σε πανελλαδική κλίµακα, σε συνδυασµό και µε τις τροµακτικές ελλείψεις βασικών υποδοµών στην Πρωτοβάθµια Φροντίδα Υγείας δίνουν τη δυνατότητα, µε πρωταγωνιστές και τις τοπικές αυτοδιοικήσεις ελέω Καλλικράτη, να ανοίγονται νέοι δρόµοι εµπορευµατοποίησης και στον τοµέα των διακοµιδών. Δίνουν τη δυνατότητα σε κάποιους να επενδύσουν επιχειρηµατικά σε τοµείς που παρουσιάζουν κερδοφορία.

Ο Παριανός λαός µε τους αγώνες του θα διεκδικήσει µέχρι τέλους την ικανοποίηση των αιτηµάτων του: την δηµιουργία και ανάπτυξη ενός σύγχρονου, κρατικού φορέα διακοµιδών επειγόντων περιστατικών από αέρα και θάλασσα για τη µεταφορά τους στο περιφερειακό ή τα κεντρικά νοσοκοµεία.

Ζητάµε, µετά από τη σύµφωνη γνώµη του Βελέντζειου Ιδρύµατος, το υγειονοµικό αεροσκάφος να ενταχθεί στο φορέα µε έδρα το νησί µας. Να προµηθεύεται δωρεάν και αδασµολόγητο καύσιµο. Διεκδικούµε το δικαίωµά µας σε ένα δηµόσιο, δωρεάν, και ενιαίο σύστηµα Υγείας και Πρόνοιας».
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΦΟΡΕΩΝ ΠΑΡΟΥ – ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ

Ποιο είναι το νέο καΐκι

Σύµφωνα µε πληροφορίες του ρεπορτάζ, το νέο καΐκι µεταφοράς ασθενών τύπου 1950 από Πάρο για Σύρο, έχει αποκτήσει πλευσιµότητα τους τελευταίους 2 µήνες. Ελέγχθηκε από τον Ελληνικό νηογνώµονα. Ελέγχθηκε και από υπηρεσίες τους ΕΚΑΒ στη Σύρο ότι διαθέτει τον κατάλληλο εξοπλισµό για να πραγµατοποιεί ταξίδια για έκτακτα περιστατικά ασθενών τα οποία οι γιατροί κρίνουν ότι έχουν την ανάγκη για µεταφορά στο νοσοκοµείο της Σύρου.

Από το Σάββατο 9|3 µέχρι την Τρίτη 12|3 το νέο καΐκι µε το όνοµα «ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΕΞΠΡΕΣ» είχε πραγµατοποιήσει τρεις µεταφορές από την Πάρο στη Σύρο. Σύµφωνα µε τα παλαιά τιµολόγια πληρωµής που γνωρίζαµε για τη µεταφορά ασθενών µε το γνωστό καΐκι της Νάξου, οι µεταφορές αυτές θα κοστίσουν στο Ελληνικό δηµόσιο από 7.500 έως 10.500 ευρώ όλα µαζί. Αντιλαµβάνεται ο καθένας ότι και τα δύο ποσά είναι υπέρογκα, δεδοµένου ότι, αν είχαν γίνει µε το αεροπλάνο υγείας της Πάρου στην Αθήνα (όχι τη Σύρο), δηλαδή για πιο µακρινή διαδροµή που η κατάληξη της θα ήταν ο ασθενής να φτάσει σε µεγαλύτερο νοσοκοµείο της Αθήνας, η διαδροµή θα κόστιζε 3.000 ευρώ, τα οποία µάλιστα δεν θα πλήρωνε το ελληνικό δηµόσιο εις ολόκληρον, δεδοµένου ότι µέχρι πρότινος ένα µέρους του κόστους λειτουργίας του αεροπλάνου καλυπτόταν από τα χρήµατα του «Βελεντζείου Ιδρύµατος» Πάρου.

Το νέο σκάφος ανήκει στην εταιρεία που κατέχει την Κοινοπραξία Γραµµών Αντιπάρου και φαίνεται ότι ναυπηγήθηκε µόνο και µόνο για να διεκδικήσει την µεγάλη οικονοµική πίτα από τις µεταφορές ασθενών από το Κέντρο Υγείας της Πάρου προς τη Σύρο. Οι επιχειρηµατίες της Αντιπάρου που στόχευσαν σε αυτό το µεταφορικό έργο θα πετύχουν προς το παρόν να µεταφέρουν κατ’ αποκλειστικότητα τα περιστατικά της Πάρου, ενώ θα µπορέσουν να έχουν βάσιµες ελπίδες για περιστατικά από την Ίο, τη Σέριφο, τη Σίφνο, δεδοµένου ότι τα οικεία λιµεναρχεία θα το δηλώνουν πιο κοντινό διαθέσιµο σκάφος, από αυτό της Νάξου.

Εξηγούμαστε…

Για να θεωρείται κάποιο καΐκι ικανό να µεταφέρει έκτακτα περιστατικά ασθενών απαιτούνται ελάχιστα βασικά χαρακτηριστικά. Δηλαδή, να διαθέτει κάποιον στεγαζόµενο χώρο, να υπάρχει επίπεδο που να µπορεί να λογιστεί ως µέσο ανάπαυσης του ασθενούς κατά το ταξίδι, να υπάρχει µπουκάλα µε οξυγόνο, ζώνες και σωστικά µέσα που ούτως ή άλλως είναι υποχρεωτικά για κάθε είδους σκάφος. Επίσης, πρέπει να έχει δικαιώµατα πλευστότητας το βράδυ που σηµαίνει κατάλληλα όργανα, τα οποία όµως διαθέτουν ακόµα και τα πιο µικρά ερασιτεχνικά ψαράδικα πια.

Το καΐκι που έχει τις παραπάνω προϋποθέσεις κάνει µία επίσκεψη σε µονάδα ΕΚΑΒ και ζητά την επιθεώρηση του, προκειµένου να πάρει µία απλή βεβαίωση κατοχής υλικών πρώτων βοηθειών. Με αυτά τα εφόδια, ο ιδιοκτήτης ενός τέτοιου είδους σκάφους πηγαίνει και τα δηλώνει στο οικείο λιµεναρχείο.

Αφού γίνουν τα παραπάνω, κάθε φορά που το ΕΚΑΒ θα δηλώνει αδυναµία εξυπηρέτησης περιστατικού µε µέσα που ελέγχει η κεντρική του υπηρεσία (δηλαδή: ελικόπτερα, επιβατηγά αεροσκάφη και πλοία των τακτικών γραµµών και στρατιωτικά µέσα) τότε, θα ζητά τη συνδροµή του Κεντρικού Θαλάµου Επιχειρήσεων του Λιµενικού που βρίσκεται στο Υπουργείο Ναυτιλίας. Ο θάλαµος υποχρεούται να µιλήσει µε τα λιµεναρχεία που λειτουργούν κοντά στο περιστατικό και να επιλέξει όποιο κατάλληλο µέσο πλεύσης υπάρχει διαθέσιµο πιο κοντά στο αναφερόµενο έκτακτο περιστατικό υγείας.

Γι’ αυτό λέµε ότι το νέο καΐκι της Αντιπάρου θα αναλαµβάνει όλα τα αναφερόµενα ως έκτακτα περιστατικά µεταφοράς. Επειδή είναι πιο κοντά από αυτό της Νάξου.

Το «Συντονιστικό»

Κατά τη γνώµη µας είναι απολύτως σωστό το «Συντονιστικό να εκδίδει ανακοίνωση καταγγελίας για το γεγονός ότι ενισχύονται τα πλωτά µέσα µεταφοράς ασθενών, δεδοµένου ότι και κοστίζουν δραµατικά περισσότερο στο Κράτος και δεν συµβάλλουν στο να έρθουν επιτέλους µόνιµοι γιατροί στο Κέντρο Υγείας Πάρου για να καλύπτουν επιτόπου το µεγαλύτερο µέρος των περιστατικών.

Όµως, µία έρευνα που κάναµε µας προκάλεσε δυσανασχέτηση και απορίες. Το ζήτηµα του νέου καϊκιού µεταφοράς ασθενών το κατήγγειλε το µέλος του «Συντονιστικού» για την υγεία Σ. Χουλιάρας που συµβαίνει να είναι ο γραµµατέας της Κοµµατικής Οργάνωσης Βάσης του ΚΚΕ Πάρου και µέλος της παράταξης της µειοψηφίας του Δηµοτικού Συµβουλίου Πάρου. Την καταγγελία του την διατύπωσε κατά τη διάρκεια συνεδρίασης του «Συντονιστικού» που πραγµατοποιήθηκε στις 11|3 στην αίθουσα του δηµοτικού συµβουλίου Πάρου (βλ.: σχετικό ρεπορτάζ που ακολουθεί).

Μάλιστα, ο Σ. Χουλιάρας είχε και έτοιµο σχέδιο ανακοίνωσης το οποίο ζήτησε να εγκρίνει το σώµα πριν δηµοσιοποιηθεί. Τα µέλη των φορέων ενέκριναν την καταγγελία και τη δηµοσιοποίησή της. Πρόκειται για την ανακοίνωση που παραθέτουµε στην αρχή αυτού του ρεπορτάζ.

Όμως…

Πως είναι δυνατόν να καταγγέλλει τόσο εύκολα το «Συντονιστικό» την ενίσχυση του σπάταλου και αναχρονιστικού συστήµατος µεταφοράς ασθενών, όταν στη συνεδρίασή του µετέχει ο δήµαρχος Πάρου Χρ. Βλαχογιάννης;
Θυµίζουµε ότι ο Χρ. Βλαχογιάννης είναι ο επικεφαλής της δηµοτικής αρχής, αλλά και ο αντιπρόεδρος του «Βελεντζείου Ιδρύµατος». Πρόκειται για τους δύο φορείς που ευθύνονται για την ύπαρξη και λειτουργία του αεροπλάνου υγείας Πάρου.

ΚΑΙ ΡΩΤΑΜΕ: Ποιος δεν έχει κάνει τίποτε για να πετά και να σώζει ζωές Παριανών και Αντιπαριανών το αεροπλάνο υγείας Πάρου;
Αν πετούσε το αεροπλάνο κανονικά, θα πλήρωνε το Ελληνικό Δηµόσιο τα χιλιάρικα ευρώ που κοστίζουν τα καϊκια;
Συνεπώς, κατά τη συνεδρίαση του «Συντονιστικού» τη Δευτέρα 11|3 όλοι σκέφτηκαν να καταγγείλουν την εµφάνιση και νέου ιδιωτικού καϊκιού µεταφοράς ασθενών. ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΕΚΑΝΑΝ!
Κανείς δεν σκέφτηκε να ζητήσει λογαριασµό από τον παρευρισκόµενο υπεύθυνο για τη µη λειτουργία του αεροπλάνου υγείας Πάρου;
Μετά από τόσα χρόνια που παρατηρούµε το φαινόµενο, άραγε, µήπως τελικά έχουν και άλλοι συµφέροντα να µην πετά το αεροπλάνο υγείας Πάρου και να χρησιµοποιούνται τα πολυδάπανα καΐκια για τη µεταφορά ασθενών;
Μπορούν να µας βοηθήσουν στην απάντηση αυτού του ερωτήµατος µέλη του ΕΚΑΒ, του Λιµενικού, του ιατρικού προσωπικού Κ.Υ Πάρου, τοπικών αρχών Πάρου – Αντιπάρου;
Θα επανέλθουµε…

ΚΩΣΤΑΣ Ν. ΔΡΑΓΑΤΗΣ