4 μήνες μόνο η υποχρεωτική δρομολόγηση στα ταχύπλοα

Απόφαση «ρουσφέτι»
του υπουργού ναυτιλίας, στους ακτοπλόους

 

highspeed 2
Την προηγούμενη εβδομάδα εισήχθη για συζήτηση στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας που ευαγγελιζόταν ο υπουργός Κ. Μουσουρούλης από καιρό. Το νομοσχέδιο περιέχει πολλές οπισθοχωρήσεις για τα νησιά όσο αφορά τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις, αλλά και άλλα «σχέδια» της κυβέρνησης για τις λιμενικές εγκαταστάσεις των νησιών κλπ. Το ερχόμενο διάστημα αναμένεται να δοθούν στη δημοσιότητα οι εξελίξεις γι’ αυτό το θέμα. Όμως ακόμη πριν από τη συζήτηση του πολυνομοσχεδίου, το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συνδέσεων (ΣΑΣ) στις 15|3 και ο ίδιος ο υπουργός ικανοποίησαν το πάγιο αίτημα των ακτοπλόων να μην έχουν πια υποχρεωτική δρομολόγηση 7 μηνών τα ταχύπλοα σκάφη της ακτοπλοΐας, αλλά μόνο τετράμηνη.
Την ανατροπή που πλήττει απευθείας τη δυνατότητα επέκτασης της τουριστικής σεζόν, αλλά και την παροχή εναλλακτικών μορφών συγκοινωνίας στους επιβάτες, κατήγγειλε με ανακοίνωση του ο βουλευτής Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Συρμαλένιος με την ανακοίνωση που ακολουθεί:
diafimisi_entipa_mikro_teliko  «Πριν καν κατατεθεί στη Βουλή το νέο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας, ο υπουργός σπεύδει να εφαρμόσει κατά γράμμα τις επιταγές των εφοπλιστών. Ο νόμος 2932 σαφώς προβλέπει τη δρομολόγηση των ταχυπλόων για επτά μήνες υποχρεωτικά. Οι ακτοπλόοι όλα αυτά τα χρόνια ζητούσαν τη μείωση του χρόνου υποχρεωτικής δρομολόγησης των ταχυπλόων στους 3-4 μήνες, αίτημα που ο νυν υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης το έκανε δεκτό σήμερα, σε μια εποχή που οι νησιώτες έχουν υποβιβαστεί σε πολίτες τελευταίας κατηγορίας, με μειωμένες ακτοπλοϊκές συνδέσεις και με όλες τις δημόσιες υπηρεσίες να κλείνουν και μεταφέρονται σε άλλα νησιά ή στον Πειραιά και στην Αθήνα. Μόλις λήγει λοιπόν το τετράμηνο υποχρεωτικής δρομολόγησης, οι εφοπλιστές θα αποσύρουν τα ταχύπλοα και με δεδομένες τις περικοπές και των συμβατικών πλοίων, θα αφήνουν τον κόσμο των νησιών στην απομόνωση της μιας σύνδεσης την εβδομάδα, επιστρέφοντας ολοταχώς στη δεκαετία του 1950.

Η απόφαση του Σ.Α.Σ. δεν είναι μόνο κοινωνικά απαράδεκτη, αλλά οδηγεί και σε περικοπές θέσεων εργασίας στα πλοία. Επίσης, δεν συνάδει με τις εξαγγελίες του υπουργείου Τουρισμού για διεύρυνση της τουριστικής περιόδου, η οποία δε είναι δυνατό να επιτευχθεί όταν οι εφοπλιστές συρρικνώνουν στην ουσία την τουριστική περίοδο σε ένα τρίμηνο».

«Ο υπουργός Ναυτιλίας με αυτή την απόφασή του μας έδειξε σαφώς ποια ακτοπλοΐα θέλει να προωθήσει στο πολυνομοσχέδιο που θα καταθέσει στη Βουλή. Θα μας βρει αντίθετους σε αυτές του τις επιδιώξεις, όπως και το σύνολο του νησιωτικού κόσμου».

Advertisements