Έκτακτο Δημοτικό Συμβούλιο Δήμου Πάρου | Ακτοπλοϊκό – Κρίση στους Δήμους
Ρεπορτάζ από την εφημερίδα «Τα Νέα Πάρου – Αντιπάρου» της 1|12|12
Με «έκτακτες» τοποθετήσεις
Ενοψει των δυσµενών εξελίξεων στο θέµα της ποιότητας στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των νησιών µας (βλέπε προηγούμενο ρεπορτάζ) το ζήτηµα συζητήθηκε και στην Πάρο σε έκτακτο δηµοτικό συµβούλιο που πραγµατοποιήθηκε την Πέµπτη 30|11 στην αίθουσα του δηµοτικού συµβουλίου Πάρου.
Η διοίκηση του Δήµου εκφράστηκε…
…για το θέµα διά του δηµάρχου Χρ. Βλαχογιάννη ο οποίος είπε: Προετοιµάζονται αλλαγές επί τα χείρω στην ακτοπλοΐα στα νησιά µας και εµάς δεν µας ρωτάει κανένας. Ειδικά για την γραµµή της Παροναξίας είναι γνωστό ότι παραµένει η πλέον επικερδής για την εταιρεία που κάνει τα δροµολόγια και εντούτοις, σχεδιάζονται δροµολόγια που θα καθυστερούν για να φτάσουν στο προορισµό τους, θα είναι πιο αραιά και ίσως θα στοιχίζουν ακριβότερα. Δεν είναι σωστό αυτό. Αν θα γίνονται δροµολόγια που θα διαρκούν περισσότερες ώρες για να καίνε λιγότερα καύσιµα τα πλοία, τότε να στοιχίζουν λιγότερο τα εισιτήρια.
Γρ. Πρωτολλάτη (Πάρος ΑΞΙΑ): Συµφωνώ µε όσα είπε ο Δήµαρχος. Όµως νοµίζω ότι σε συνεννόηση µε τους υπόλοιπους Δήµους των νησιών πρέπει να γίνουµε περισσότερο διεκδικητικοί για να εφαρµοστεί η νησιωτικότητα, επιτέλους, την οποία προβλέπει και το Σύνταγµα. Επίσης, η Γρ. Πρωτολάτη ανέφερε µία σειρά από προτάσεις για το ζήτηµα, οι οποίες εν πολλοίς, ήταν αυτές που περιέχονταν στο ψήφισµα που εισηγήθηκε η διοίκηση της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου στο αντίστοιχο κρίσιµο συµβούλιο (βλέπε σελίδες 4 – 5).
Μ. Ισιγώνης (Κίνηση Ενεργών Πολιτών): Η υποβάθµιση των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών δεν είναι τίποτε άλλο από τα επακόλουθα της µνηµονιακής πολιτικής που ασκείται από τα κόµµατα της συγκυβέρνησης. Όπως υποβαθµίζεται η υγεία, η παιδεία, καταργείται η ΔΟΥ το ΙΚΑ κλπ, το ίδιο γίνεται µε τα καράβια. Χρειάζεται συνεπώς, άλλη πολιτική.
Κ. Ροκονίδας (Λαϊκή Συσπείρωση): Όλο τα λέµε και τα ξαναλέµε, αλλά κανένας δεν λέει που οφείλονται τα προβλήµατα και ποιος ευθύνεται γι’ αυτά που καλούµαστε να αντιµετωπίσουµε σήµερα. Η καπιταλιστική πολιτική είχε την ευλογία των κυβερνήσεων που κυβέρνησαν όλα τα τελευταία χρόνια οι οποίες εξέθρεψαν τη συµπεριφορά των ακτοπλοϊκών εταιρειών. Δεν κατάλαβα: είχαµε συµµετοχή στα κέρδη τους για να έχουµε συµµετοχή σήµερα στις εµφανιζόµενες ζηµιές τους; Ξεχάσαµε ότι κάποιοι κυβερνώντες εκµεταλλεύονταν επικοινωνιακά ακόµη και τη νηολόγηση πλοίων στις γραµµές µας;
Δεν είναι αλήθεια ότι και εδώ από το Δήµο Πάρου κάποιοι πήγαιναν σε εγκαίνια πλοίων και κόµπαζαν ότι ήταν αποτέλεσµα των δικών τους ενεργειών η σύνδεση των νέων πλοίων µε τη κερδοφόρο γραµµή του νησιού µας. Κάποιοι δεν έκαναν ό,τι ήθελαν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες; Ακόµη και σήµερα η µονοπωλιακή εταιρεία στην οποία αναφερθήκατε κ. Δήµαρχε, προβάλλεται στην ιστοσελίδα του Δήµου Πάρου µε λογότυπο πιο µεγάλο από το λογότυπο του Δήµου µας…
Για να καταλήξουµε που; Για να πας ένα ταξίδι στον Πειραιά και να γυρίσεις, χρειάζεσαι 4 µεροκάµατα σύµφωνα µε το νέο βασικό µισθό. Επιτρέπεται αυτή η κατάσταση; Τέσσερα µεροκάµατα για ένα ταξίδι; Να µη γίνει κανένα αίτηµα δεκτό της Blue Star. Ξέρουν τι ζητάνε γι’ αυτό και πιέζουν. Ζητούν δέκα, για να τους δίνει το υπουργείο τα πέντε που είχαν συµφωνήσει από την αρχή και να φαίνεται ότι πήραν και λίγα. Φτάνει πια!
Γ. Ραγκούσης (Σύµβουλος Πάρος ΑΞΙΑ): Άκουσα τον κ. Ροκονίδα να συγκρίνει τα δροµολόγια του ΟΣΕ στην ηπειρωτική Ελλάδα, µε τα δροµολόγια των πλοίων στο σκέλος των τιµών. Θα του υπενθυµίσω ότι τα πλοία ανήκουν σε ιδιωτικές εταιρείες και δεν µπορούν να παρακολουθούν την πολιτική των εταιρειών του δηµοσίου στα τιµολόγια τους. (σ.σ: Βεβαίως, ο Γ. Ραγκούσης στην τοποθέτησή του αγνόησε την έννοια «µεταφορικό ισοδύναµο» που δέχονται όλα τα κόµµατα ως δικαίωµα των πολιτών προς εφαρµογή, στις γραµµές δηµοσίου συµφέροντος, ανεξαρτήτως αν εκτελούνται σε γη ή σε νερό και το είδος της ιδιοκτησίας)
Γ. Μπαφίτης (Πάρος ΑΞΙΑ): Θα ήθελα από κάποιους εδώ µέσα να προσγειωθούν στην πραγµατικότητα. Η χώρα χρωστάει 380 δις και τα έξοδα για να λειτουργήσουν οι εταιρείες της ακτοπλοΐας είναι πολλά. Λίγη λογική λοιπόν. Στην αίθουσα όλοι έµειναν κατάπληκτοι µε την τοποθέτηση του κ. Μπαφίτη υπέρ των ακτοπλόων. Τελικά, συµφωνήθηκε να διαµορφωθεί ένα ψήφισµα και γι’ αυτό το θέµα, όπως και για όλα τα µεγάλα προβλήµατα «υποβάθµισης» που ζει το νησί µας τα τελευταία τρία χρόνια. Τι θα κερδίσουµε µε αυτό το νέο ψήφισµα του δηµοτικού συµβουλίου, δεν διευκρινίστηκε. Πάντως, εκδόθηκε.
Τι είχε ζητήσει η Blue Star
Η γνωστή εταιρεία που εξυπηρετεί τη γραµµή µας, για το Δεκέµβριο (και ίσως για ολόκληρο το Χειµώνα) φέρεται να είχε ζητήσει από τις αρµόδιες υπηρεσίες του Κράτους να τής εγκριθεί όλα τα πρωινά δροµολόγια από την Πάρο για Πειραιά και από Πειραιά προς την Πάρο να ταξιδεύουν µέσω Σύρου. Αυτό σηµαίνει 6 ώρες ταξίδι. Επίσης, είχε ζητήσει να τής εγκριθεί το απογευµατινό δροµολόγιο από Πάρο για Πειραιά να αποπλέει, αντί για 19:15 όπως γίνεται µέχρι σήµερα, 23:45. Τελικά, γνωστοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του δηµοτικού συµβουλίου ότι το πρωινό δροµολόγιο δεν θα αλλάξει, αλλά το βραδινό δροµολόγιο θα εκτελείται από τις ερχόµενες ηµέρες νύχτα.
Κάποιοι στην Πάρο και στις Κυκλάδες διέρρευσαν ότι η εταιρεία υπαναχώρησε για τα πρωινά δροµολόγια µέσω Σύρου, εξαιτίας των αντιδράσεων από τους φορείς των Κυκλάδων. Βεβαίως, µέχρι σήµερα οι φορείς των Κυκλάδων µόνο ψηφίσµατα εκδίδουν. Ψηφίσµατα τα οποία οι εταιρείες του είδους και του ύφους της Blue Star τα αρχειοθετούν στα ράφια τους µε µεγάλη ευκολία. Αντίθετα, το νυχτερινό δροµολόγιο που θα διαρκεί 6 ώρες (στην καρέκλα ή στο πάτωµα για τους περισσότερους) ήταν κάτι που σχεδιαζόταν από το Καλοκαίρι. Και το πέτυχαν.
Για την υποβάθμιση των Δήμων
Αποκαλυπτικός ήταν ο δήµαρχος Πάρου στο δεύτερο κατεπείγον θέµα που συζητήθηκε στην έκτακτη συνεδρίαση του δηµοτικού συµβουλίου. Συζητήθηκε η υποβάθµιση των Δήµων από την ασκούµενη πολιτική της συγκυβέρνησης. Το δηµοτικό συµβούλιο κλήθηκε να πάρει θέση εξαιτίας του ότι από την 01|01|13 οι Δήµοι στην Ελλάδα αναλαµβάνουν πάρα πολλές αρµοδιότητες από άλλες υπηρεσίες του δηµοσίου, χωρίς όµως να υπάρχουν υπάλληλοι να τις χρεωθούν και ενώ τα κονδύλια που δικαιούνται οι Δήµοι έχουν περικοπεί κατά 60%. Μάλιστα, το θέµα έπρεπε να συζητηθεί γιατί το Σαβατοκύριακο που θα ακολουθούσε (1 -2|12) θα πραγµατοποιούνταν έκτακτες συνεδριάσεις των δηµάρχων σε όλη την Ελλάδα για να αποφασίσουν τις αντιδράσεις τους στις ασκούµενες πολιτικές.
Είπε λοιπόν, ο πλέον µνηµονιακός δήµαρχος της χώρας Χρ. Βλαχογιάννης (σ.σ: µε αποδείξεις, βλέπε υπόθεση ΔΕΥΑΠ): Το τρίτο µνηµόνιο που ψηφίσθηκε στις 7 Νοεµβρίου αποτελεί την ταφόπλακα της τοπικής αυτοδιοίκησης και των Δήµων. Δεν έχουµε χρήµατα, δεν έχουµε προσωπικό για τις νέες αρµοδιότητες, περιέκοψαν και τις αποδοχές των αιρετών και αναρωτιέµαι που πάµε; Επίσης, είµαι αντίθετος µε το να τοποθετηθούν επίτροποι για να µας λένε τι θα κάνουµε, αφού εµείς ψηφιζόµαστε από τον λαό. Για τη διαφάνεια στη διαχείριση των οικονοµικών υπάρχουν ήδη θεσµοθετηµένες αρχές που κάνουν καλά τη δουλειά τους, όπως οι επίτροποι του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Βεβαίως, όλοι χαµογελούσαν στην αίθουσα του δηµοτικού συµβουλίου, αφού ο Χρ. Βλαχογιάννης µέχρι σήµερα ήταν φανατικός υπέρ των µνηµονίων τα οποία εφάρµοσε µε πολιτικές στο Δήµο Πάρου (σ.σ: Το πρόβληµα µε την «ασθένεια» του, το αναλύουµε στο άρθρο της εφηµερίδας στη σελίδα 3) .
Η επικεφαλής της µειοψηφίας Γρ. Πρωτολάτη έκανε µία τοποθέτηση επί του θέµατος η οποία άφησε «παγωµένο» ένα µέρος των πολιτών που παρακολουθούσαν. Είπε ξανά, ότι συµφωνεί µε ένα µέρος από αυτά που έλεγε ο δήµαρχος, όµως έκανε και µία τοποθέτηση υπέρ του «νέου µοντέλου διοίκησης» που πρέπει να εφαρµοστεί και στους Δήµους. Για παράδειγµα ανέφερε την περίφηµη «διαθεσιµότητα». Είπε ότι δεν πρόκειται για απολύσεις, αλλά για µετακινήσεις υπαλλήλων εκεί που υπάρχουν ανάγκες, υπεραµυνόµενη της πολιτικής που ασκεί η µνηµονιακή συγκυβέρνηση και δει το σκέλος της ΔΗΜΑΡ του υπουργού Μανιτάκη ο οποίος υπέγραψε το περίφηµο µέτρο.
Βεβαίως, ο καθένας ξέρει ότι στη διαθεσιµότητα µπαίνουν για ένα χρόνο υπάλληλοι στους οποίους, αφού δεν βρεθεί θέση, φεύγουν για πάντα. Επίσης, αν βρεθεί θέση στου διαόλου τη µάνα από τον τόπο κατοικίας του υπαλλήλου, η διοίκηση αδιαφορεί και του δίνει ως εναλλακτική και πάλι, την απόλυση. Επιπλέον, όλως τυχαίως, στη διαθεσιµότητα µπαίνουν άνθρωποι που απέχουν ένα ή δύο χρόνια από τη συµπλήρωση δικαιώµατος πρόωρης συνταξιοδότησης, που σηµαίνει ότι θα τους φέρουν σε αγανάκτηση και θα αποχωρήσουν µε µειωµένη σύνταξη.
Και µην ξεχνάµε: ότι στη «διαθεσιµότητα» παίρνεις το 75% του ήδη περικεκοµµένου µισθού και κάθεσαι σπίτι σου. Άρα, και δεν προσφέρεις στον οργανισµό που σε είχε ανάγκη και αποµονώνεσαι από την εργασιακή συνήθεια (µε το δέλεαρ της τεµπελιάς) και µετά από ένα χρόνο απλά φεύγεις. Έτσι, δηµιουργείται «ζηµιά» στην κοινωνία η οποία πληρώνει την ανεργία µε ύφεση. Όλα αυτά φάνηκαν ότι ανήκουν στο «νέο µοντέλο διοίκησης» στην κ. Πρωτολάτη η οποία µας είχε συνηθίσει σε άλλα µέχρι σήµερα.
Οι κ.κ Ισιγώνης και Ροκονίδας ήταν αρνητικοί στην υποβάθµιση της τοπικής αυτοδιοίκησης µε τον πρώτο να κάνει ειδική αναφορά στην καταστροφή που επέφερε ο νόµος «Καλλικράτης».
Στο δηµοτικό συµβούλιο πήρε το λόγο και υπάλληλος του Δήµου Πάρου η οποία τόνισε ότι από την 1|1|13 δεν θα µπορεί ο Δήµος να ασκήσει βασικές υποχρεώσεις του, αφού δεν υπάρχουν διαθέσιµοι υπάλληλοι.
Τελικά, το δηµοτικό συµβούλιο αποφάσισε να µεταφερθούν οι παρατηρήσεις όλων των πλευρών στις συνελεύσεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Διαφώνησαν κάποιοι µεταξύ τους µε το να κλείσουν µε απεργία οι Δήµοι (Η κ. Πρωτολάτη µε τον κ. Ροκονίδα) και συµφώνησαν να παραιτηθούν οι δήµαρχοι της χώρας, αν χρειαστεί.





Απάντηση