506.000 ευρώ «µέσα» η ΚΔΕΠΑΠ!


Ρεπορτάζ από την εφημερίδα «Τα Νέα Πάρου – Αντιπάρου» της 15|9|12

Το φως τους δήλωσαν ότι «έχασαν» οι δηµοτικοί σύµβουλοι Πάρου στη συνεδρίαση του δηµοτικού συµβουλίου στις 10/9/2012, µε τον οικονοµικό απολογισµό της ΚΔΕΠΑΠ του 2011. Ούτε λίγο, ούτε πολύ, η ΚΔΕΠΑΠ από θετικό πρόσηµο 465.000 ευρώ που είχε το 2010, βρέθηκε µε πάνω από µισό εκατοµµύριο ευρώ ζηµιά την περσινή χρονιά. Οι ερωτήσεις στην πρόεδρο κ. Άννα Κάγκανη στη συνέχεια της συνεδρίασης άρχισαν να πέφτουν σωρηδόν και οι απαντήσεις οι οποίες έδωσε σαφώς και δεν ενθουσίασαν.

Στην ερώτηση της επικεφαλής της αντιπολίτευσης του Δήµου Πάρου κ. Γρ. Πρωτολάτη «πόσοι είναι οι εργαζόµενοι στην ΚΔΕΠΑΠ», η απάντηση ξένισε, αφού…

…όπως είπε η κ. Κάγκανη «η ΚΔΕΠΑΠ έχει 49 εργαζόµενους και ακόµα 9 που πληρώνονται µε απόδειξη παροχής υπηρεσιών». Σε νέα ερώτηση της κ. Πρωτολάτη για το ύψος της µισθοδοσίας της υπαλλήλου στο «Σπίτι της Λογοτεχνίας» στις Λεύκες, που αγγίζει τα 24.293 ευρώ τον χρόνο, η κ. Κάγκανη απάντησε ότι «τρεις µήνες το καλοκαίρι εργάζεται διπλή βάρδια και µέσα στο παραπάνω ποσό υπολογίζονται και οι εργοδοτικές εισφορές». Για τις 21.736 µισθό του καθηγητή της Φιλαρµονικής, η πρόεδρος της ΚΔΕΠΑΠ είπε ότι το 2011 του πλήρωναν και τις µετακινήσεις του από τον Πειραιά! Επίσης, για τον κωδικό µε τις 293.000 ευρώ απάντησε ότι αφορά µετακινήσεις προσωπικού, δασκάλου, καθηγητών κλπ.

Τέλος, σε ό,τι αφορά την ερώτηση της κ. Γρ. Πρωτολάτη για το αν έχει εφαρµοστεί το ενιαίο µισθολόγιο στην ΚΔΕΠΑΠ έγινε γνωστό ότι αυτό θα εφαρµοστεί από τον Νοέµβριο, αφού το λογισµικό πρόγραµµα για τη µισθοδοσία αγοράστηκε τον Ιούλιο, αλλά τότε, λόγω φόρτου εργασίας δεν µπορούσαν να ασχοληθούν µε την εφαρµογή του. Έτσι, το πρόγραµµα θα εφαρµοστεί από το Νοέµβριο, όπου θα γίνουν αναδροµικά οι κρατήσεις.

Στην τοποθέτησή της η κ. Γρ. Πρωτολάτη µεταξύ άλλων είπε:
«Η παράταξή µας θεωρεί ως απαράδεκτο και πέρα κάθε λογική τον παρουσιαζόµενο απολογισµό της ΚΔΕΠΑΠ  για το 2011. Και αυτό γιατί είναι αδιανόητο στις δύσκολες εποχές που περνάει η χώρα µας και οι πολίτες της, µια Δηµοτική επιχείρηση να εµφανίζει το 2010 πλεόνασµα 465.984 ευρώ και µέσα σε ένα χρόνο να παρουσιάζει έλλειµµα 506.530 ευρώ από µια αλόγιστη και χωρίς µέτρο πολιτική. Το πιο τραγικό όµως είναι το γεγονός ότι µε δεδοµένο το σταµάτηµα των  χρηµατοδοτήσεων από την Κεντρική Διοίκηση προς τους Δήµους λόγω των οικονοµικών προβληµάτων που αντιµετωπίζει η χώρα µας, το έλλειµµα αυτό θα κληθούν να το πληρώσουν οι πολίτες της Πάρου και ΟΧΙ αυτοί που το δηµιούργησαν.
Αξίζει να σηµειωθεί ότι το ποσό των 506.530 ευρώ δεν οφείλεται στις κοινωνικές δαπάνες της ΚΔΕΠΑΠ («Βοήθεια στο σπίτι», «ΚΗΦΗ», Βρεφονηπιακοί σταθµοί κλπ) που το 2011 χρηµατοδοτήθηκαν κανονικά από το κράτος, αλλά σε µισθοδοσία του προσωπικού της και στο αυξηµένο λειτουργικό κόστος της επιχείρησης σε σχέση µε τα έσοδά της. (…) Η επιχείρηση της ΚΔΕΠΑΠ µε τις «ευλογίες» του δηµάρχου, δεν έχει εφαρµόσει ακόµα το ενιαίο µισθολόγιο µε αποτέλεσµα να έχουµε στο Δήµο Πάρου υπαλλήλους δύο ταχυτήτων για λόγους που όλοι καταλαβαίνουµε. (…) Ελπίζουµε  η µη µετάδοση των δύο τελευταίων δηµοσίων συνεδριάσεων του Δηµοτικού Συµβουλίου µέσω ίντερνετ να µην έχει σχέση µε τον ελλειµµατικό απολογισµό της ΚΔΕΠΑΠ».

Ο κ. Μ. Ισιγώνης της Κίνησης Ενεργών Πολιτών Πάρου ήταν καυστικός στην τοποθέτησή του και για τον απολογισµό της ΚΔΕΠΑΠ είπε:
«Φαίνεται καθαρά το έλλειµµα, που οφείλεται σε δεκάδες εκδηλώσεις «ελλειµµατικές». Πρέπει να εξεταστεί ο τρόπος αυτών των εκδηλώσεων. Τα έξοδα που µας παρουσιάζονται είναι τεράστια! Έχω άποψη τι ρόλο παίζουν οι δηµοτικές επιχειρήσεις. Δυστυχώς είναι το µέσο για το ξεπέρασµα γραφειοκρατικών προβληµάτων, για τη χρηµατοδότηση διαφόρων θεµάτων. Η ΚΔΕΠΑΠ είναι όργανο δηµοτικών πολιτικών κατά βούληση διαφόρων παραγόντων!». Σηµειώνουµε, ότι η τελευταία πρόταση του κ. Ισιγώνη προκάλεσε «θόρυβο» στους δηµοτικούς συµβούλους της πλειοψηφίας.

Έντονη κριτική ασκήθηκε και από τον δηµοτικό σύµβουλο του συνδυασµού «Πάρος – ΑΞΙΑ» κ. Γ. Μπαφίτη που είπε ότι σε οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση µε τέτοια αποτελέσµατα θα είχαµε τουλάχιστον παραίτηση του διευθυντή. Τελειώνοντας την τοποθέτησή του είπε: «Έπρεπε να ασκηθεί µία άλλη λογιστική πολιτική. Το συν 400.000 ευρώ, πως γίνεται – 500.000 ευρώ; Δεν µπορώ να το κατανοήσω». Βεβαίως, για λόγους δικαιοσύνης ωφείλουµε να αναφέρουµε ότι η εκπρόσωπος της παράταξης «ΠΑΡΟΣ ΑΞΙΑ» στο Δ.Σ. της ΚΔΕΠΑΠ δεν έφερε αντιρρήσεις ούτε εφέτος για το είδος και το κόστος των εκδηλώσεων, της ΚΔΕΠΑΠ. Άρα, στην πράξη και εκ των προτέρων, πως εκφράζεται αυτή η «άλλη πολιτκή;».

Για το θέµα µίλησαν ακόµα οι κ.κ. Κ. Ροκονίδας (Λαϊκή Συσπείρωση), Γ. Καρατζάς (Πάρος – ΑΞΙΑ) και Στ. Φραγκούλης (πλειοψηφία).
Κλείνοντας τη συζήτηση ο δήµαρχος κ. Χρ. Βλαχογιάννης είπε: «Η ΚΔΕΠΑΠ εκπλήρωσε µε άριστο τρόπο τις υποχρεώσεις της. Το έλλειµµα οφείλεται από την µη κανονική ροή χρηµατοδότησης από τον Δήµο προς την ΚΔΕΠΑΠ. Λόγω αυτού του γεγονότος παρουσιάζεται αυτή η εικόνα». Τέλος, απαντώντας στον κ. Μ. Ισιγώνη ο κ. Βλαχογιάννης είπε ότι ουδέποτε µέσω ΚΔΕΠΑΠ έκανε προσωπική πολιτική, όπως κατηγορήθηκε. Τον αρνητικό ισολογισµό της Κοινωφελούς Δηµοτικής Εταιρείας Πολιτιστικής Ανάπτυξης Πάρου ψήφισαν όλοι οι παρόντες δηµοτικοί σύµβουλοι της πλειοψηφίας. Αρνητικά ψήφισαν οι σύµβουλοι της αντιπολίτευσης Γρ. Πρωτολάτη, Γ. Μπαφίτης, Γ. Καρατζάς, Αγ. Πατέλης και Μ. Ισιγώνης. «Παρών» δήλωσαν οι κ.κ. Κ. Ροκονίδας και Γ. Ξένος.

 

Συζήτηση για τον
νόµο «Καλλικράτης»

Το πρώτο θέµα της συνεδρίασης της 10/9 ήταν η ενηµέρωση του δηµάρχου για το έκτακτο συνέδριο της ΚΕΔΕ για τα οικονοµικά των Δήµων. Ο κ. Βλαχογιάννης είπε ότι όλοι οι δήµαρχοι συµφώνησαν πως υπάρχει οικονοµικό αδιέξοδο και είναι ζήτηµα χρόνου οι δήµοι να µην µπορούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους. Ακόµα, είπε για επιπλέον περικοπές στους πόρους της τοπικής αυτοδιοίκησης κατά 30% – που ήδη είναι µειωµένες κατά 60% την τριετία 2009-2012. Έτσι, απειλούνται όλες οι υπηρεσίες πρόνοιας και αλληλεγγύης, ενώ οδηγούνται οι δήµοι σε αδυναµία πληρωµών των εργαζοµένων και αναστολή των υπηρεσιών τους.

Ακόµα, φέτος, ο παιδικός σταθµός «τα µελισσάκια» θα δεχθούν µόνο 14 νήπια και 8 βρέφη. Το 2011 η χρηµατοδότηση του σταθµού ήταν 167.250 ευρώ, ενώ το 2012 η χρηµατοδότησή του είναι 61.400 ευρώ. Οι µισθοί προσωπικού στο σταθµό είναι 117.000 ευρώ. Στον παιδικό σταθµό Αρχίλοχου η χρηµατοδότηση ήταν το 2011, 85.000 ευρώ, ενώ φέτος 32.987 ευρώ. Οι µισθοί προσωπικού είναι 58.000 ευρώ. Τέλος, ο κ. Βλαχογιάννης εξήγγειλε το κλείσιµο των υπηρεσιών του Δήµου – που έγινε – στις 12-13 Σεπτεµβρίου.

Η κ. Γρ. Πρωτολάτη στην τοποθέτησή της είπε ότι ο νόµος «Καλλικράτης» δεν έγινε για να εξυπηρετηθούν οι πολίτες, αλλά για τη δηµοσιοϋπαλληλική προσαρµογή της χώρας στο µνηµόνιο. Ακόµα, η κ. Πρωτολάτη συµφώνησε µε τις κινητοποιήσεις και έκλεισε την τοποθέτησή της λέγοντας: «Ο νόµος «Καλλικράτης» έγινε µόνο για οικονοµικούς λόγους. Όλα ισοπεδώνονται. Τα επόµενα χρόνια χωρίς περικοπή των δαπανών, κανείς δήµος δεν θα µπορεί να λειτουργήσει».
Ο κ. Μ. Ισιγώνης είπε: «Οι κινητοποιήσεις της ΚΕΔΕ είναι πολύ σηµαντικές, αλλά δεν πρέπει να µείνουµε εκεί. Σε συνεργασία µε τους εργαζοµένους του Δήµου και τους πολίτες πρέπει να οργανωθούν κινητοποιήσεις στην Πάρο».
Ο κ. Κ. Ροκονίδας είπε: «Μ’ αυτή τη συζήτηση αναδεικνύεται και η αναγκαιότητα της µετάδοσης των συνεδριάσεων. Συµφωνούµε µε τις κινητοποιήσεις της ΚΕΔΕ, αλλά διαφωνούµε µε τις λογικές που εδώ και δύο χρόνια στήριξαν το νόµο «Καλλικράτης». Αυτή η πολιτική δεν γεννήθηκε σε µία νύχτα» συµπλήρωσε.
Ο κ. Στ. Φραγκούλης είπε ότι «είναι αλήθεια ότι φθάσαµε σ’ αυτό το σηµείο και έχουµε προσγειωθεί ανώµαλα, αλλά ρεαλιστικά. Αυτό, το λέω, γιατί κάποιοι δηµοτικοί σύµβουλοι «χτυπούσαν» το δήµαρχο ότι δεν ήταν διεκδικητικός».
Ο κ. Μ. Κωβαίος έκανε αναφορά στις οικονοµικές δυσκολίες που έρχονται για τις σχολικές επιτροπές, ενώ ο κ. Γ. Καρατζάς είπε: «Σ’ αυτή την κατάσταση φτάσαµε από επιπόλαιες ενέργειες κυνερνήσεων παλαιοτέρων ετών. Το θέµα είναι καθαρά πολιτικό».

 

Προτάσεις

Στη συνέχεια της συνεδρίασης έγινε συζήτηση για παρατηρήσεις και προτάσεις για το νόµο «Καλλικράτης», κάτι που είχε ζητήσει µε επιστολή του ο Υπουργός Εσωτερικών από όλους τους δήµους όλης της χώρας.
Ο δήµαρχος κ. Χρ. Βλαχογιάννης είπε:
«Αυτή επιστολή έρχεται σε µια ώρα που δεν είναι κατάλληλη. Ίσως, αυτή η επιστολή θέλει να αποπροσανατολίσει τους δήµους. Ο νόµος «Καλλικράτης» έγινε γιατί το ζήτησε η συντριπτική πλειοψηφία των αυτοδιοικητικών. Όµως, όλοι πίστευαν ότι ο νόµος θα συνοδευόταν και από τους ανάλογους πόρους. Υπάρχουν θετικά στο νόµο όπως το «διαύγεια», οι οµάδες διαβούλευσης κλπ, όµως, όπως είπαν δεν υπάρχουν οι ανάλογοι πόροι.Η πληθώρα των επιτροπών πρέπει να ελεγχθεί και να µειωθούν. Διαφωνώ µε τη µείωση αντιδηµάρχων. Τα τοπικά συµβούλια υποβαθµίστηκαν. Δεν έχουν το κύρος που έπρεπε να έχουν. Τέλος, είµαι πλήρως αντίθετος στις αποκρατικοποιήσεις των λιµανιών».

Η κ. Γρ. Πρωτολάτη µε τη σειρά της είπε:
«Το πρόγραµµα «Καλλικράτης» παρά τα κενά που παρουσιάζει στο σχεδιασµό, αναµφισβήτητα αποτελεί µια θετική πρόκληση για τη χώρα στον τοµέα των µεταρρυθµίσεων. Το µεγαλύτερο πρόβληµα από την εφαρµογή του προγράµµατος εξακολουθεί να παραµένει η έλλειψη πόρων, αλλά και παρακράτηση των ήδη θεσµοθετηµένων. Η αποκέντρωση αρµοδιοτήτων οφείλει να συνοδεύεται από την αντίστοιχη µεταφορά πόρων (δηµοσιονοµική αποκέντρωση). Αυτό θα µπορούσε να γίνει µε την µερική αντικατάσταση του συστήµατος µεταβιβαστικών πληρωµών από τον κρατικό προϋπολογισµό µε άντληση από τις περιφέρειες και δήµους των πόρων απευθείας από την τοπική φορολόγηση – χωρίς όµως καµία περαιτέρω επιβάρυνση των πολιτών – και παράλληλη προώθηση των διαδικασιών αναθεώρησης του Συντάγµατος προς άρση των συνταγµατικών κωλυµάτων».

Ακόµα, η κ. Πρωτολάτη πρότεινε:
1. Συνεργασία Α’ και Β’ βαθµού Τοπικής αυτοδιοίκηση µέσω των θεσµικών τους οργάνων ΕΝΠΕ και ΚΕΔΕ, 2. Να διασφαλιστεί η οικονοµική αυτοτέλεια των νέων Καλλικρατικών Δήµων και των αιρετών Περιφερειών µε µεταφορά των αναγκαίων πόρων για την άσκηση των νέων αρµοδιοτήτων, 3. Άµεση έκδοση των Π.Δ που προβλέπονται από τον «Καλλικράτη» και δεν έχουν εκδοθεί ακόµη, 4. H Χρηµατοδότηση του νέου προγράµµατος ΑΣΚΙΑ να γίνει από Εθνικούς Πόρους και όχι από παρακράτηση θεσµοθετηµένων πόρων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, 5. Άµεση εφαρµογή του χρηµατοδοτικού προγράµµατος ΕΛΛΑΔΑ. 6. Να αρθούν οι ασάφειες που προκύπτουν σχετικά µε τον διαχωρισµό αρµοδιοτήτων µεταξύ αιρετής Περιφέρειας, πρωτοβάθµιων ΟΤΑ και Αποκεντρωµένης Διοίκησης. 7. Να παραταθεί η προθεσµία έναρξης της άσκησης των πρόσθετων αρµοδιοτήτων που µεταφέρονται στους Δήµους από τις Περιφέρειες από 1.1.2013 και να εφαρµοστεί η σχετική διάταξη αφού προσδιοριστούν οι οικονοµικοί πόροι που προβλέπονται. 8. Να υπάρξει πρόβλεψη µε αντίστοιχη ρύθµιση ώστε να δίνεται η δυνατότητα στους Δήµους να αξιοποιούν παλαιά κτίρια για να χρησιµοποιούν ως κοινωνικά κέντρα, στέγες αστέγων κλπ. 10. Να υπάρξει εξαίρεση του προσωπικού των κοινωνικών δοµών της αυτοδιοίκησης πχ (παιδικοί σταθµοί και βρεφονηπιακοί ) από το υπάρχον υφιστάµενο πλαίσιο προσλήψεων. 11. Να προβλεφθεί µε νοµοθετική ρύθµιση η δυνατότητα µίσθωσης τεχνικού εξοπλισµού και οχηµάτων και από ιδιωτικούς φορείς στις περιπτώσεις εκτέλεσης έργων µε αυτεπιστασία και 12. Νοµοθετική ρύθµιση για τη σύσταση ή συµµετοχή των δήµων σε ναυτική εταιρεία του Ν 959/1979, καθώς και σε αστικό συνεταιρισµό του ν. 1667/1986 µε αντικείµενο τις θαλάσσιες µεταφορές.

Ο κ. Μ. Ισιγώνης (ΚΕΠ Πάρου) στην τοποθέτησή του υποστήριξε ότι η επιστολή του υπουργού Ευρ. Στυλιανίδη είναι µία παρελκυστική προσπάθεια για να αποπροσανατολίσει την τοπική αυτοδιοίκηση και να µην συζητηθούν τα καίρια θέµατα, όπως είναι τα οικονοµικά.

Στη συνέχεια, ο κ. Μ. Ισιγώνης θύµισε στο δηµοτικό συµβούλιο τι υποστήριζε η ΚΕΠ από τις 14 Ιουνίου 2010 για τη µεταφορά αρµοδιοτήτων και τις τότε αντιρρήσεις που σήµερα µε το πλήρωµα του χρόνου επιβεβαιώθηκαν. Στη συνέχεια είπε: «Ο νόµος «Καλλικράτης» ως συνέχεια του «Καποδίστρια» είναι το µέσο για την καταστροφή της αυτοδιοίκησης. Τι να διορθώσεις από το νόµο «Καλλικράτης». Τις ψευτοδηµοκρατικές επιτροπές, όπως η Επιτροπή Διαβούλευσης µε τις διορισµένες επιτροπές. Ο «Καλλικράτης» είναι για να δίνει δουλειές στους µεγαλοεργολάβους και πίσω από το νόµο κρύβεται ο κάθε µνηµονιακός δήµαρχος…».

Ο κ. Κ. Ροκονίδας (Λαϊκή Συσπείρωση) υποστήριξε ότι ακριβώς λόγω της χρονικής συγκυρίας το δηµοτικό συµβούλιο δεν πρέπει να στείλει προτάσεις για το νόµο «Καλλικράτης».
Ο κ. Αντ. Αρκάς (πλειοψηφία) είπε ότι ήταν από εκείνους που υποστήριξαν τον «Καποδίστρια» και κατέθεσε προτάσεις για το νόµο. Και στη συνέχεια ήταν από εκείνους που ψήφισαν τον «Καλλικράτη» διότι πίστευε ότι θα υπάρχουν πόροι. Συµπληρώνοντας την τοποθέτησή του είπε: «Έπεσα έξω! Η µόνη λύση είναι η πλήρης αυτοτέλεια της τοπικής αυτοδιοίκησης».
Ο κ. Π. Κουτσουράκης (πλειοψηφία) είπε ότι οι χρηµατοδοτήσεις στην τοπική αυτοδιοίκηση δίνονται µε πληθυσµιακά κριτήρια. Πρότεινε να υπάρχει ανακατανοµή της χρηµατοδότησης και να δίνεται λαµβάνοντας υπόψη τη νησιωτικότητα.
Ο κ. Γ. Καρατζάς (Πάρος – ΑΞΙΑ) είπε: «Είναι αλήθεια ότι για να αλλάξει ο «Καποδίστριας» υποδεχθήκαµε µε ενθουσιασµό το νόµο «Καλλικράτης». Όλα αυτά τα χρόνια όµως σκοντάφτουµε στο νόµο… Καταντήσαµε ουσιαστικά ο δούρειος ίππος του µνηµονίου. Ο νόµος, αντί να βοηθήσει τους Ο.Τ.Α. οδήγησε τους πολίτες στις δαγκάνες των µεγαλοεργολάβων».
Ο κ. Γ. Μπαφίτης (Πάρος – ΑΞΙΑ) υποστήριξε ότι ο υπουργός εσωτερικών ζήτησε αυτονόητα τις προτάσεις και δεν συµφωνεί µε τους κ.κ. Ροκονίδα και Ισιγώνη. Στη συνέχεια ο κ. Μπαφίτης πρότεινε µία τριµελή οµάδα (που πιστεύουν στο νόµο «Καλλικράτης») και θα διαµορφώσουν τις προτάσεις. Επίσης, ο ίδιος υποστήριξε ότι τα τοπικά συµβούλια δεν έχουν νόηµα, αφού έχουν µόνο γνωµοδοτικό χαρακτήρα και ακόµα ότι οι εγκρίσεις δεν είναι απαραίτητο να περνούν µέσα από την Επίτροπο. Τέλος, διαπίστωσε αστοχία του νόµου σε περιπτώσεις όπως της Νάουσας και Παροικιάς, που ο αντιπολιτευόµενος συνδυασµός, ενώ έχει νικήσει στις εκεί κοινότητες, δεν έχει την πλειοψηφία µελών στο συµβούλιο.
Ο κ. Φρ. Βελέντζας (πλειοψηφία) πρότεινε ένα µεγάλο µέρος της είσπραξης του ΦΠΑ (70-80%) από την τοπική εφορία να παραµένει για την τοπική αυτοδιοίκηση.
Ο κ. Στ. Φραγκούλης (πλειοψηφία) υπεραµύνθηκε του νόµου και υποστήριξε ότι δεν «δουλεύει», λόγω άλλων αιτιών.
Ο κ. Γ. Λουκής (πλειοψηφία) εστίασε στα τριµελή τοπικά συµβούλια που δεν έχουν κανένα ουσιαστικό ρόλο.

Τέλος, ο δήµαρχος κ. Βλαχογιάννης είπε ότι κάθε µεγάλη διοικητική µεταρρύθµιση έχει τα κενά της. Για το θέµα της Επιτρόπου υποστήριξε ότι ήταν ένα θέµα που το ζήτησαν οι αυτοδιοικητικοί, αλλά δεν γνώριζαν την αυστηρότητα των εγκρίσεων που θα υπήρχε στη συνέχεια. Τελικά, όλες οι προτάσεις που ακούστηκαν θα σταλούν στο υπουργείο εσωτερικών. Δεν συµφώνησαν και ψήφισαν αρνητικά οι κ.κ. Κ. Ροκονίδας, Μ. Ισιγώνης και Γ. Καρατζάς, καθώς όπως υποστήριξαν αρνούνται αυτή τη στιγµή να µπουν σε µία διαδικασία συνενοχής.

 

Το κτίριο της
Αγροτικής Τράπεζας

Ανατέθηκε στη νοµική υπηρεσία του δήµου – και αν χρειαστεί σε ειδικευµένο νοµικό γραφείο – η διεκδίκηση του κτιρίου που στεγάζεται η Αγροτική Τράπεζα στην πλατεία Μαντώς Μαυρογένους στην Παροικιά. Ο κ. Κ. Ροκονίδας υποστήριξε ότι άλλαξαν οι σκοποί της τράπεζας και πλέον εξυπηρετεί ιδιωτικά συµφέροντα. Στο συµφωνητικό που υπογράφηκε στις 29/4/1959 γράφεται: «[…] Εις περίπτωσιν καθ’ υµών καταργηθεί το εν Πάρω υποκατάστηµα της Τραπέζης ή το Γραφείον της ώστε να µην είναι αναγκαίον πλέον αυτώ το κτίριον µετά τους εδάφους θα περιέχεται τη κυριότητα και νόµει της δωρήτριας Κοινότητας». Ως γνωστό το ακίνητο δόθηκε το 1959 από την Κοινότητα Παροικιάς προκειµένου η Αγροτική Τράπεζα βοηθήσει τα επενδυτικά σχέδια των Παριανών αγροτών. Οι σκοποί της τράπεζας έχουν αλλάξει πλέον µε την ιδιωτικοποίησή της.