Απεργία ΠΝΟ: Μάχη πολιτικών εντυπώσεων «τρώει» τις ελάχιστες ελπίδες των αγορών των Κυκλάδων για το Πάσχα | Διαβάστε όλες τις εξελίξεις
Απεργία κήρυξαν τα σωματεία μέλη της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) για την Μεγάλη Τρίτη και Μεγάλη Τετάρτη. Σύμφωνα με την ανακοίνωση που δημοσιοποιήθηκε μετά την επίμαχη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της ΠΝΟ η οποία πραγματοποιήθηκε εχθές 2/4, από την τελευταία προειδοποιητική απεργία μέχρι και σήμερα με ευθύνη της κυβέρνησης έχουν περάσει νόμοι οι οποίοι υποβαθμίζουν τα κεκτημένα του κλάδου των ναυτικών. Με λίγα λόγια η ΠΝΟ καταγγέλλει…
…ότι από την πλευρά της κυβέρνησης υπήρξε παραβίαση της συμφωνίας για «εκεχειρία» και διάλογο που είχε γίνει μεταξύ αυτών και της υπουργού ανάπτυξης και ναυτιλίας κ. Διαμαντοπούλου προκειμένου να λήξει η προηγούμενη απεργία.
Πρέπει αν σημειώσουμε ότι η απόφαση της ΠΝΟ δεν ελήφθη ομόφωνα αλλά κατά πλειοψηφία, αφού πολλοί φοβούνταν ότι θα υπάρξουν αρνητικές αντιδράσεις από πολλές πλευρές εξαιτίας του ότι οι ημέρες της απεργίας δημιουργούν προβλήματα στην μετακίνηση εκδρομέων στα νησιά για τις γιορτές του Πάσχα.
Η αλήθεια είναι ότι οι δήμαρχοι πολλών νησιών έχουν ήδη προβεί σε ανακοινώσεις εναντίον της απεργίας, μεταξύ αυτών και ο δήμαρχος Πάρου κ. Βλαχογιάννης την οποία όμως δεν είχε κοινοποιήσει στα ΜΜΕ (μέχρι την στιγμή της ανάρτησής μας τουλάχιστον).
Από την άλλη, τα στελέχη της ΠΝΟ επέλεξαν ημέρες τις οποίες γνωρίζουν ότι εξαιτίας της μειωμένης ζήτησης για τις φωτεινές διακοπές του Πάσχα, δεν υπήρχε πληρότητα στα πλοία (παρά μόνο για το δρομολόγιο της Μεγάλης Τετάρτης το απόγευμα. Όμως προσπάθησαν να υπονοήσουν ότι αν δεν δοθεί λύσει στα αιτήματα τους θα έχουν τη δυνατότητα να παρατείνουν την απεργία τους για Μεγάλη Πέμπτη ή και Μεγάλη Παρασκευή. Σε μία τέτοια περίπτωση θα προέκυπτε μία πρώιμη «καταστροφή» για τις επιχειρήσεις των νησιών μας, τα οποία περιμένουν πως και πώς να εισπράξουν έστω κάτι από την ελάχιστη, αναμενόμενη για εφέτος εισροή επισκεπτών του Πάσχα.
Η Blue Star
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, η εταιρεία που καλύπτει τα βασικά δρομολόγια για τα νησιά μας, δεδομένου του ενδιαφέροντος για εισιτήρια, έχει αποφασίσει να πραγματοποιήσει δρομολόγια αμέσως μετά τη λήξη της απεργίας την Μ. Τετάρτη τα μεσάνυκτα για να εξυπηρετήσει τους ταξιδιώτες που θα έχουν «πληγεί» από την απεργία.
Οι εκτιμήσεις των τουριστικών πρακτόρων
Υπάρχει η αίσθηση ότι η ΠΝΟ θα «πιεστεί» πολύ όσο και η αρμόδια πολιτική ηγεσία για να βρουν μία διέξοδο στο πρόβλημα, έστω και μέχρι το Σάββατο του Λαζάρου, προκειμένου τελικά να μην πραγματοποιηθεί η απεργία ούτε καν για τις ημέρες Μεγάλη Τρίτη και Μεγάλη Τετάρτη.
Ωστόσο, τουριστικοί πράκτορες ισχυρίζονται ότι και μόνη η αναγγελία της απεργίας, έχει «διαλύσει» το κέφι των λίγων ούτως ή άλλως επισκεπτών του Πάσχα. Εκτιμούν ότι τελικά θα φθάσουν στα νησιά μόνο όσοι είναι «αποφασισμένοι» να έρθουν, ενώ κάποιοι τουρίστες, ήδη με την αναγγελία της απεργίας έχουν προσανατολιστεί να οργανώσουν τις εκδρομές τους σε άλλα μέρη χωρίς να διακινδυνεύουν να ταλαιπωρηθούν.
Ακολουθεί η πλήρης ανακοίνωση της ΠΝΟ:
«Η Διοίκηση της ΠΝΟ κατά την σημερινή συνεδρίασή της απεφάσισε την κήρυξη 48ωρης Πανελλαδικής απεργίας των πληρωμάτων σε όλες τις κατηγορίες πλοίων με έναρξη την Μ. Τρίτη 10 Απριλίου 2012 και από ώρα 00.01 και λήξη την Μ. Τετάρτη 11 Απριλίου 2012 και ώρα 24.00. Η παραπάνω 48ωρη απεργία αποτελεί ουσιαστικά συνέχεια της προηγούμενης 48ωρης απεργίας της Ομοσπονδίας, που πραγματοποιήθηκε την 19-21 Μαρτίου 2012, μια και οι Έλληνες ναυτεργάτες συνεχίζουν να διαπιστώνουν μια ολομέτωπη επίθεση των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων τους, επίθεση που είναι μεθοδευμένη και συντονισμένη για την κατεδάφιση και αποσάθρωση των κατακτήσεών τους από την Κυβέρνηση.
Στο διάστημα που μεσολάβησε από την προηγούμενη 48ωρη απεργία, η Κυβέρνηση έφερε προς ψήφιση στη Βουλή δύο επαίσχυντα από κάθε άποψη σχέδια νόμων, το πρώτο που αφορά «Βελτίωση Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος – Νέα Εταιρική Μορφή – Σήματα – Μεσίτες Ακινήτων – Ρύθμιση Θεμάτων Ναυτιλίας, Λιμένων και Αλιείας και άλλες διατάξεις» και το δεύτερο «Κανονισμός Ασφάλισης ΙΚΑ-ΤΕΑΜ και λοιπές διατάξεις».
Σε ό,τι αφορά το πρώτο, η ΠΝΟ από τις 30 Μαρτίου 2012 ήδη με εξαιρετικώς επείγον έγγραφό της προς την Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας ζήτησε να αποσυρθεί η σχετική διάταξη του Σχεδίου Νόμου, με την οποία θα επιτρέπεται και σε πλοία υπό σημαίες ευκαιρίας να εκτελούν περιηγητικούς πλόες με αφετηρία και καταληκτικό σταθμό ελληνικό λιμένα, όπως δηλ. ισχύει και για πλοία υπό ελληνική σημαία ή άλλων κοινοτικών σημαιών.
Με το δεύτερο, ο Οίκος Ναύτου παύει υφιστάμενος, με τη γνωστή μορφή που λειτουργούσε μέχρι σήμερα και διχοτομείται με υπαγωγή μέρους αυτού στον νεοιδρυθέντα ΕΟΠΥΥ, με αποτέλεσμα την υποβάθμιση της παρεχομένης προς τους ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους, εν ενεργεία και συνταξιούχους, ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και την κατάταλαιπώρησή τους. Απαίτηση της Διοίκησης της ΠΝΟ είναι η απόσυρση και αυτού του Σχεδίου Νόμου. Η Διοίκηση της ΠΝΟ απαιτεί την άμεση απόσυρση των δύο παραπάνω Σχεδίων Νόμων.
Άλλα κυρίαρχα και πρώτης προτεραιότητας ζητήματα της Ομοσπονδίας που οδήγησαν την Διοίκηση της ΠΝΟ σε απεργιακή κινητοποίηση περιλαμβάνουν: Άμεση αντιμετώπιση της μάστιγας της ανεργίας.
- Άμεση Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, μη καταστρατήγησή τους και υπεράσπισή τους, αντιπαλεύοντας τις προσπάθειες που καταβάλλονται από την Κυβέρνηση και την τρόικα για την κατάργησή τους
- Επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών, στο προ του Ν. 3845/2010 καθεστώς (αφορά το πρώτο Μνημόνιο) -Ίδρυση Ειδικού Ταμείου Ανεργίας Ναυτεργατών, μη κατάργηση του ΓΕΝΕ και υπαγωγή του στον ΟΑΕΔ.
- Μη περικοπή συντάξεων, κυρίων και επικουρικών και λοιπών παροχών.
- Αναβάθμιση ναυτικής εκπαίδευσης – μετεκπαίδευσης, με την κάλυψη των ελλείψεων του ΚΕΣΕΝ και βελτίωση λειτουργίας των ΑΕΝ και σε κάθε περίπτωση μη κατάργηση του συστήματος της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης.
Τονίζεται, για μια ακόμη φορά η αποφασιστικότητα των Ελλήνων ναυτεργατών να προασπίσουν τις εργασιακές και κοινωνικοασφαλιστικές κατακτήσεις τους από την επίθεση που εξακολουθεί να δέχεται με αλλεπάλληλες νομοθετικές προσβολές, που απειλούν άμεσα να τους εξαφανίσουν ως επαγγελματικό κλάδο, ο οποίος για χιλιάδες χρόνια πρόσφερε και εξακολουθεί να προσφέρει τον μόχθο του, τις θυσίες του και την συνεισφορά του στην οικονομία της χώρας, είτε βρίσκεται σε ενέργεια είτε είναι απόμαχος.
Απάντηση