Έβαλαν θέµα, αλλά δεν είχαν εισήγηση!

 

Ρεπορτάζ από την εφημερίδα «Τα Νέα Πάρου – Αντιπάρου» της 21 Ιανουαρίου 2ο12

Στιγµές απείρου κάλλους στο δηµοτικό συµβούλιο της 16/1 καθώς, στο πολύ σοβαρό θέµα «συζήτηση και απόφαση επί θεµάτων ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών που αφορούν τον Δήµο Πάρου», η Δηµοτική πλειοψηφία, δεν έχει εισήγηση! Ο κ. Βλαχογιάννης λαµβάνοντας το λόγο έκανε ό,τι κάνουν αρκετοί δηµοτικοί σύµβουλοι της πλειοψηφίας το τελευταίο χρονικό διάστηµα. Περιέγραψε µία κατάσταση, σαν δηµοσιογράφος. Λες και το θέµα προκλήθηκε όχι γιατί υπάρχει πρόβληµα µε τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, αλλά διότι υπήρξε ανάγκη η δηµοτική πλειοψηφία να µας πει όλα αυτά, που γνωρίζει κάθε πολίτης στην Πάρο. Ο κ. Βλαχογιάννης έκανε διαπίστωση λέγοντας:

«τα πράγµατα θα γίνουν ακόµα δυσκολότερα, λόγω της οικονοµικής κρίσης». Στη συνέχεια (σε στιγµές µεγάλου συλλογισµού) ο δήµαρχος του νησιού µας διαπίστωσε ότι η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία είναι για εµάς που ζούµε στα νησιά ένα αγαθό! Και κατέληξε λέγοντας «η Πολιτεία βλέπει τη συγκοινωνία µε λογιστικό µάτι και αφήνει τις εταιρείες να χαράσσουν πολιτική. Πρέπει το πλαίσιο της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας να χαράσσεται από την Πολιτεία και η νησιωτικότητα να γίνει πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης». Ο «δηµοσιογράφος» δήµαρχος έκανε αναφορά και στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις που χρειάζεται το νησί µας µε Θεσσαλονίκη, Δωδεκάνησο και κατέληξε ότι η πρόταση του Αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων κ. Γ. Πουσσαίου για την ενδοκυκλαδική συγκοινωνία είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Αυτά είπε ο κ. Βλαχογιάννης και κοίταξε γύρω του… Προκάλεσε δηλαδή συζήτηση για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες για να ληφθούν κάποιες αποφάσεις, αλλά, ο ίδιος δεν πρότεινε τίποτα!

Η αντιπολίτευση

Έκπληκτοι όλοι στα έδρανα της αντιπολίτευσης του Δήµου Πάρου κοιταζόντουσαν και προσπαθούσαν να καταλάβουν ποια ήταν ακριβώς η εισήγηση και οι προτάσεις της πλειοψηφίας.

Η Λαϊκή Συσπείρωση Πάρου (Κ. Ροκονίδας) σε ανακοίνωσή της σηµείωσε: «Η πρώτη µας παρατήρηση έχει να κάνει µε την απουσία εισήγησης από µέρους της πλειοψηφίας, ώστε να αντιληφθεί κανείς σε πιο πλαίσιο βλέπει η Δηµοτική Αρχή την διεκδίκηση της λύσης και τι πρακτικά µέτρα προτείνει για την επίλυση ενός προβλήµατος που δεν είναι σηµερινό, απλά λόγω όξυνσης της καπιταλιστικής κρίσης, παίρνει, πιο σκληρά χαρακτηριστικά και όσο η κρίση θα βαθαίνει αυτά θα γίνονται σκληρότερα. Είναι γνωστές οι µονοπωλιακές καταστάσεις που διαµορφώθηκαν παλιότερα στις γραµµές του Αιγαίου στο όνοµα του εκσυγχρονισµού και της ανταγωνιστικότητας, και στη συνέχεια τα εταιρικά «αρραβωνιάσµατα» και «παντρέµατα» στο όνοµα της κρίσης. Οι «ριγµένοι» πάντα στο όνοµα του «καλού τους» ήταν οι νησιώτες και οι εργαζόµενοι στην ακτοπλοία από όλες τις απόψεις…».

Ο κ. Μ. Ισιγώνης για τον συνδυασµό ΚΕΠ αναφέρθηκε στις προτάσεις του κ. Πουσσαίου, για τις οποίες όπως είπε κρατά τις επιφυλάξεις του. Ο κ. Ισιγώνης σηµείωσε ότι είναι πιθανό όλη η κουβέντα να γίνεται για να φτιαχτούν 2-3 γραµµές «κορµοί» και από εκεί και πέρα χρησιµοποιώντας ανύπαρκτες υποδοµές στα µικρά νησιά να λυθεί ουσιαστικά το πρόβληµα των µεγάλων ακτοπλοϊκών εταιρειών. Δηλαδή, οι µεγάλες εταιρείες να κρατήσουν τις γραµµές «φιλέτο» και στα µικρά νησιά να µην πηγαίνουν. Τέλος, ο κ. Ισιγώνης ήταν ανένδοτος στην πρόταση του Αντιπεριφερειάρχη που προβλέπει οι λιµενικές εγκαταστάσεις για τις ενδοκυκλαδικές γραµµές να γίνουν µε ΣΔΙΤ (Συνεργασία Δηµόσιου και Ιδιωτικού Τοµέα) και υποστήριξε ότι πρέπει να γίνουν αποκλειστικά από Δηµόσιο φορέα.

Οι προτάσεις Πρωτολάτη

Η επικεφαλής της Δηµοτικής παράταξης «Πάρος – ΑΞΙΑ» κ. Γρ. Πρωτολάτη ξεκίνησε την τοποθέτησή της λέγοντας: «Την ώρα που η κυβέρνηση καλεί το λαό σε θυσίες «για να σωθεί η Πατρίδα», διατηρούν άθικτο το καθεστώς φορολογικής ασυλίας των ακτοοπλόων εφοπλιστών!».

Η κ. Πρωτολάτη τόνισε το καθεστώς που ισχύει για τις εφοπλιστικές εταιρείες (τα φυσικά και νοµικά πρόσωπο στην Ελληνική ναυτιλία απαλλάσσονται µε νόµο, αυξηµένης µάλιστα συνταγµατικής ισχύος, από κάθε φορολογική υποχρέωση), τα χαµηλά µεροκάµατα των Ελλήνων ναυτεργατών, τις προκλητικές απαλλαγές των εφοπλιστών στο ΦΠΑ και τα σκανδαλώδη ασφάλιστρα που πληρώνουν οι εφοπλιστές προς το Ναυτικό Αποµαχικό Ταµείο (ως εργοδοτική εισφορά πληρώνουν 14%!). Ακόµα, η κ. Πρωτολάτη έκανε αναφορά σε στοιχεία που είχε συλλέξει µε τιµές εισιτηρίων σε Ελλάδα και Ευρώπη. Σύµφωνα µε τα στοιχεία που παρουσίασε για τα αντίστοιχα ναυτικά µίλια (όσο Πειραιάς – Πάρος) τα εισιτήρια επιβατών και αυτοκινήτων είναι πολύ φθηνότερα).

Η κ. Γρ. Πρωτολάτη έκανε τις εξής προτάσεις:

1. Μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια ακτοπλοΐας από 23% στο 6,5%.
2. Να καταργηθεί ο επίναυλος (3%), καθώς επιβαρύνει τους επιβάτες που δεν χρησιµοποιούν πλοία δροµολογηµένα σε γραµµές δηµόσιας υπηρεσίας.
3. Να επιδοτηθεί η ακτοπλοϊκή γραµµή Θεσσαλονίκη – Σποράδες – Κυκλάδες – Κρήτης, µε στόχο την προώθηση της τουριστικής ανάπτυξης
4. Την εφαρµογή του µεταφορικού ισοδυνάµου στην Ελληνική ακτοπλοΐα, µε έµφαση στα δροµολόγια άγονων γραµµών, στο πλαίσιο των επιχειρησιακών προγραµµάτων του ΕΣΠΑ.
5. Το Κράτος να προχωρήσει στην κάλυψη του θεσµικού ελλείµµατος για τον καθορισµό των υδατοδροµίων, ώστε να επαναλειτουργήσουν άµεσα τα υδροπλάνα.
6. Διασύνδεση της Πάρου µε την έδρα της Περιφέρειας την Σύρο µε τακτικά δροµολόγια. Γραµµή Πάρος – Σύρος και αντίστροφα.
7. Διασύνδεση Πάρου µε αεροδρόµια Μυκόνου και Σαντορίνης µε τακτικά δροµολόγια στις γραµµές

Α) Πάρος – Νάξος – Μύκονος Πάρος και
Β) Παρος – Νάξος – Σαντορίνη και αντίστροφα.

Το δηµοτικό συµβούλιο στη συνέχεια ψήφισε για τη διασύνδεση του νησιού µας µε Κρήτη, Θεσσαλονίκη, Δωδεκάνησα και Σάµο – Ικαρία, µείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια στο 6,5%, καλή διασύνδεση µε Μύκονο και Σαντορίνη, επίσπευση των Λιµενικών έργων και να συµµετέχει ο Δήµος µας στα όργανα που αποφασίζουν τα δροµολόγια των πλοίων. Σηµειώνουµε, ότι όλα τα παραπάνω είναι προτάσεις του Δήµου µας που θα προωθηθούν στα αρµόδια όργανα.