Ταξιδεύοντας με το Blue Star Delos


Ρεπορτάζ από την εφημερίδα «Τα Νέα Πάρου – Αντιπάρου» της 26 Νοεμβρίου 2011

Πρόκειται για ένα πολύ καλό καράβι. Είναι αρκετά μεγάλο, αλλά όχι δυσκίνητο για τις ειδικές ανάγκες των λιμανιών των νησιών μας. Έχει πολύ καλύτερους χώρους σε όλα τα επίπεδα του πλοίου (από το γκαράζ, έως τον πιο απόμερο χώρο του καταστρώματος) από όποιο καράβι έχει ταξιδέψει στις γραμμές μας κατά το παρελθόν, μέχρι σήμερα. Πρόκειται για ένα σκάφος που αναβαθμίζει την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών ακτοπλοΐας για τους επισκέπτες αλλά και τους μόνιμους κατοίκους των νησιών μας.

Η ιδιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου «Blue Star Ferries» είναι η δεύτερη φορά…

…τα τελευταία 12 χρόνια που με την επιχειρηματική της επένδυση «αλλάζει την εποχή» στον συγκεκριμένο χώρο δραστηριότητας με το νέο πλοίο της. Κατά την άποψη μας, στις Κυκλάδες, στον τομέα της ακτοπλοΐας, έχουν συντελεστεί στο σύνολο τρεις μεγάλες αλλαγές: α) η δρομολόγηση των πρώτων νέων σκαφών της Blue Star μετά το ναυάγιο του ΣΑΜΙΝΑ, β) η δρομολόγηση των ταχύπλοων από την Hellenic Sea Ways και γ) η δρομολόγηση του Blue Star Delos. Κάποιος ίσως νομίζει ότι υπερβάλουμε, όταν καταγράφουμε ως «αλλαγή εποχής» την δρομολόγηση ενός ακόμα πλοίου το οποίο απλά είναι καλό, ως καινούριο. Εξηγώντας τη θέση μας, πρέπει να αναφέρουμε ότι η γνώμη μας προκύπτει από τις γενικότερες απόψεις που έχει και καταγράφει για όλα τα δημόσια θέματα η εφημερίδα μας. Εκτιμούμε λοιπόν, ότι το Blue Star Delos είναι το πρώτο σκάφος που έχει κατασκευαστεί για να τιμήσει με ποιότητα όχι απλά «επαρκώς» τους επιβάτες της οικονομικής θέσης, αλλά είναι το πρώτο σκάφος που διαθέτει τέτοια ποιότητα ξενοδοχειακού εξοπλισμού και υποδομής σε αυτή τη θέση, στο επίπεδο που την εκφράζει η λέξη «αξιοπρεπώς». Η διαφορά είναι πολύ μεγάλη, και μας αρέσει.

Η εταιρεία ανταποκρίθηκε ευφυώς στις ανάγκες της εποχής. Διαμόρφωσε έτσι τα σαλόνια της οικονομικής, τις αριθμημένες και τους χώρους του καταστρώματος, ώστε να προσδίδουν κύρος και αυτοπεποίθηση στην πιο μεγάλη κατηγορία των επιβατών. Την κατηγορία των απλών νησιωτών και των απλών ταξιδιωτών – τουριστών και τους νέους. Σε αυτή την κατηγορία οφείλεται η ανάπτυξη των νησιών μας τα τελευταία χρόνια, όπως και η ανάπτυξη και η μεγάλη κερδοφορία των προηγούμενων ετών των ακτοπλοϊκών εταιρειών. Ήταν καιρός, να τιμηθούν. Δυστυχώς, αυτό έγινε μάλλον από ανάγκη, κατά την εποχή που, αν δεν συνεχίσουν να ταξιδεύουν οι απλοί νησιώτες και οι πολλοί τουρίστες «μεσαίου» και «μικρού» εισοδήματος, τα νησιά μας και οι ακτοπλοϊκές εταιρείες θα «βουλιάξουν» υπό το βάρος της οικονομικής ύφεσης.


Μερικές λεπτομέρειες και τα απευκταία

1) Δεν θέλουμε ούτε να σκεφτούμε το ενδεχόμενο να τολμήσει ο οποιοσδήποτε να ζητήσει αυξήσεις στα εισιτήρια της οικονομικής ή τα αριθμημένα. Αν γι’ αυτό το σκοπό οι κατασκευαστές του πλοίου με τις οδηγίες της εταιρείας, περιποιήθηκαν τα σαλόνια της οικονομικής και τις αριθμημένες του νέου πλοίου, τότε, απλώς, μας έκαναν τρικ. Ας πάρουν το καράβι να το πάνε στην Ρόδο και ας μας αφήσουν μόνο τα «παλιά» τους. Τα εισιτήρια ήδη είναι ακριβά με άμεσες συνέπειες στην τουριστική κίνηση προς τα νησιά μας. Το «κλάμα» γύρω από την αύξηση των τιμών του πετρελαίου, δεν μας πείθει. Σε παλαιότερα φύλλα έχουμε εξηγήσει το γιατί. Εδώ υπάρχει ευθύνη του κράτους και των εταιρειών για την πολιτική που ακλούθησαν τα προηγούμενα έτη.

2) Το συγκεκριμένο πλοίο, παρά τα όποια θετικά έχει και τα οποία εκθέτουμε παραπάνω, δυστυχώς, εισάγεται σε μία πολύ κακή εποχή στις γραμμές μας. Το μέγεθος του (το πρωτόκολλο του, όπως λέγεται) είναι βέβαιο ότι θα προκαλέσει δυσάρεστες εξελίξεις στην γραμμή της Παροναξίας – Σαντορίνης όσο αφορά τις υπάρχουσες δυνατότητες εξυπηρέτησης νησιωτών και επισκεπτών.

ΕΞΗΓΟΥΜΑΣΤΕ: Εικάζουμε ότι του χρόνου τον χειμώνα η εταιρεία θα ανακοινώσει την περιστολή των διπλών δρομολογίων στην κατεύθυνση της συρρίκνωσης από δύο πλοία ανά ημέρα (πρωί – βράδυ) σε ένα. Οι νησιώτες λοιπόν τώρα, έχουμε την υποχρέωση να μην λειτουργούμε με την λογική «καινούριο κοσκινάκι μου και που να σε κρεμάσω». Θα πρέπει να βοηθήσουμε ώστε τα δύο πλοία να κρατηθούν. Να μην αναβάλουμε λοιπόν τα ταξίδια μας με τα άλλα πλοία της γραμμής, προκειμένου να ταξιδεύουμε μόνο με το καινούριο Blue Star Delos. Αν συνεχίσουμε να το κάνουμε αυτό, τότε, μετά από λίγους μήνες και πάντως του χρόνου το Φθινόπωρο, η εταιρεία θα δώσει στην δημοσιότητα στοιχεία με τα οποία θα δικαιολογείται απόλυτα η απόφαση της για περικοπή του ενός από τα δύο δρομολόγια. Θα είναι σε θέση να αποδείξουν ότι εμείς, οι ίδιοι οι νησιώτες επιλέξαμε να έχουμε – ειδικά τον χειμώνα – μόνο ένα πλοίο, αφού τα στοιχεία θα καταδεικνύουν ότι επιλέγαμε στην συντριπτική πλειοψηφία να ταξιδεύουμε με το Blue Star Delos καθιστώντας το Blue Star Naxos (ή Paros) ασύμφορο να πλέει.

Το ίδιο πρέπει να κάνουν οι μεταφορικές και εμπορικές εταιρείες με τα αυτοκίνητα τους και οι επαγγελματίες του τουρισμού στα νησιά μας. Οι τελευταίοι, το χειμώνα που οργανώνουν ή λένε τη γνώμη τους για τη μεταφορά τουριστών σε γκρούπ, θα πρέπει να κατανέμουν τις επιλογές τους μεταξύ όλων των δρομολογίων πλοίων. 3) Το νέο πλοίο δεν έχει καθόλου καλό τιμολόγιο στα προϊόντα της καφετέριας – μπαρ του. Είναι πολύ ακριβές οι τιμές. 4) Θα πρέπει οι αρμόδιοι μηχανικοί της εταιρείας να βρούν μετασκευαστικές πατέντες για τα σημεία εξαερισμού των καταστρωμάτων, στον τελευταίο όροφο του πλοίου. Στο Αιγαίο συμβαίνει πολλές ημέρες του χρόνου επιβάτες να επιθυμούν να παραμείνουν στο κατάστρωμα για αρκετή ώρα ή και για ολόκληρο το ταξίδι. Σε αυτό το πλοίο οι δυνατότητες είναι πολύ καλές για κάτι τέτοιο. Όμως, μεταξύ των δωματίων και του ημιυπαίθριου στο κατάστρωμα, υπάρχουν στην οροφή μεγάλα κενά από τα οποία μπαίνει βροχή και κρύο που μάλλον θα καθιστούν ανυπόφορη την παραμονή επιβατών εκεί. Είναι κρίμα. Το πρόβλημα θα είναι μεγαλύτερο για τις πρώτες και αντίστοιχα τις τελευταίες ημέρες του θερινού πρωτοκόλλου (2.500 επιβάτες, αντί 1500 το χειμώνα, σύμφωνα με την άδεια του πλοίου), δηλαδή τότε, που είναι σχεδόν υποχρεωτική η παραμονή πολλών επιβατών στο κατάστρωμα. Ιδιαίτερα στα βραδινά δρομολόγια θα είναι δύσκολο να παραμείνουν έξω για τέσσερεις ώρες οι επιβάτες, Φθινόπωρο και Άνοιξη. Το ίδιο ισχύει και για κάποιες δροσερές ημέρες του καλοκαιριού. Σε κάθε περίπτωση αυτές είναι οι πρώτες θέσεις μας σχετικά με το Blue Star Delos. Κάποιες θέσεις μας μπορεί να αρέσουν και κάποιες όχι. Κάποιες μπορεί να είναι σωστές και κάποιες όχι. Πάντως, εμείς την γνώμη μας και το ρεπορτάζ μας, δεν το συσχετίζουμε με το πόσα μας δίνει αυτή ή άλλη εταιρεία. Προσπαθούμε πάντοτε να λέμε την αλήθεια για το καλό των νησιών μας και των πολιτών τους.

Mακάρι όλα να πάνε καλά, να υπάρχει δουλειά και να πηγαίνουν καλά τα νησιά μας, οι επιχειρήσεις τους και τα πλοία.