ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΝΑΙ, ΚΟΡΟΪΔΙΑ ΟΧΙ

 

Ρεπορτάζ από την εφημερίδα «Τα Νέα Πάρου – Αντιπάρου» της 12 Νοεμβρίου 2011

ΕΡΩΤΗΣΗ: Υπάρχει κανένας Παριανός ή Παριανή που να μην ενδιαφέρεται για να αποκτήσει ο τόπος αεροδρόμιο;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Όχι. Με αυτή την έννοια, εμείς δεν λέμε ότι ο Βλαχογιάννης, ο Ραγκούσης, η Πρωτολάτη, ο Ροκονίδας, ο Ισιγώνης, ο Μητροπολίτης Καλλίνικος, ο Μήτσος και η Μαρία κάθε γειτονιάς της Πάρου, δεν θα ήθελαν και δεν θέλουν να βοηθήσουν για να γίνει το «όνειρο» πραγματικότητα. Λέμε όμως, ότι μόνο ο πρώτος, ο Γ. Ραγκούσης, είχε τα τελευταία τέσσερα χρόνια την ευκαιρία να μπουν μπουλντόζες για το νέο αεροδρόμιο, και δεν τα κατάφερε. Μόνο ο δεύτερος, ο Χρ. Βλαχογιάννης, είχε την μοναδική ευκαιρία να βοηθήσει τον πρώτο, να τον αξιοποιήσει, και απέτυχε απολύτως. Η εφημερίδα μας είχε στηρίξει με απόλυτο τρόπο τον Γ. Ραγκούση, όταν εξασφάλιζε εμπράγματα τις απαλλοτριώσεις και τα λεφτά τους από τις κυβερνήσεις Σημίτη και Καραμανλή που ενήργησαν για το θέμα πριν πέντε χρόνια. Τώρα, η εφημερίδα μας ασκεί κριτική. Ασκεί κριτική και μάλιστα δριμεία…

…όχι γιατί ο Γ. Ραγκούσης και ο Χρ. Βλαχογιάννης από τη θέση του υπουργού και του δημάρχου απέτυχαν να εξασφαλιστεί ΑΛΗΘΙΝΑ το αεροδρόμιο Πάρου…
Άλλωστε, δεν είναι εύκολη υπόθεση.
Ασκούμε δριμεία κριτική και θα συνεχίσουμε να την ασκούμε, διότι και οι δύο, Γ. Ραγκούσης και Χρ. Βλαχογιάννης, θέλησαν να πανηγυρίσουν ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ έργο την παραμονή παραίτησης του πρώτου από τη θέση του υπουργού υποδομών. Ένα απλό έγγραφο, έγινε προσπάθεια να παρουσιαστεί ως έτοιμο έργο. Και οι δύο αποσιωπούν ότι τέτοια έγγραφα σαν αυτό που παρουσίασαν στον Παριανό λαό, δημοσιοποιούνται εκατοντάδες για επικοινωνιακούς λόγους, αλλά ελάχιστα λαμβάνουν την μορφή έργων. Και οι δύο αποφάσισαν να «αποδράσουν» αντί να αναλάβουν τις ευθύνες της αποτυχίας τους.

Μία απλή φράση: «Λυπάμαι, δεν πρόλαβα» από τον Γ. Ραγκούση θα ήταν απολύτως κατανοητή από τον Παριανό πολίτη. Ο συγκεκριμένος πολιτικός, όσο ήταν δήμαρχος, προσέφερε στο νησί. Αξιοποίησε «βαλτωμένες πρωτοβουλίες και προθέσεις» άλλων, και τις έκανε έργο.
Τώρα, η εφημερίδα μας ασκεί κριτική, ασκεί κριτική και μάλιστα δριμεία. Διότι στις 7 Νοεμβρίου του 2011 ο Γ. Ραγκούσης αποφάσισε να διαγράψει με μιας το σπουδαιότερο έργο που είχε κατορθώσει ο ίδιος ως δήμαρχος (μαζί με λίγους άλλους) κατά την εποχή της θητείας στην Πάρο: Την αισιοδοξία ότι μία άλλου είδους πολιτική είναι εφικτή στην Πάρο. Την αισιοδοξία ότι ένα άλλο είδος πολιτικού μπορεί να διαχειριστεί τα κοινά στην Πάρο και την χώρα. Μία πολιτική που θα υπηρετεί τον πολίτη με έργα, χωρίς ψέματα. Ένας πολιτικός που θα λέει την αλήθεια, χωρίς «τρικ», χωρίς τακτικισμούς, χωρίς ρουσφέτια, χωρίς διορισμούς, για να πετύχει τους προσωπικούς του στόχους, πάση θυσία.
Με μία επικοινωνιακή φωτοβολίδα για το δήθεν αεροδρόμιο, οι εκπρόσωποι μίας θαυμάσιας εποχής της Πάρου με συμβολικό και ουσιαστικό επικεφαλής τον Γ. Ραγκούση,  που μπήκε στην πολιτική για ουσιαστικές αλλαγές στην νοοτροπία και συμπεριφορά, έγιναν χειρότεροι (σε αυτόν τον τομέα, όχι στο δημοτικό έργο) από αυτούς που «νίκησαν» με μεγάλο κόπο και θυσίες το 2003.

Δεν ήταν τυχαία κατάληξη.

Ήταν συνειδητή επιλογή πολιτικής αυτοδιάσωσης. Ο Γ. Ραγκούσης «εντάχθηκε» ως πολιτικός στο παρελθόν. Μπήκε στο «σύστημα» παλαιοκομματικών συμπεριφορών και νοοτροπιών, ενώ ήταν ο συμβολικός και φυσικός εκπρόσωπος εκείνων που θα το διέλυαν, τουλάχιστον στην Πάρο.
Αν πάλι η εφημερίδα μας κάνει λάθος: Το πολύ – πολύ η κριτική που ασκούμε να βοηθήσει ώστε να γίνει το έργο του αεροδρομίου και οποιοδήποτε άλλο, ακόμα πιο γρήγορα. Ποιος είναι καλύτερος ρόλος από αυτόν για μία εφημερίδα;

Κ. Δραγάτης

ΑΝΑΛΥΣΗ…
…για την φιέστα του δήθεν αεροδρομίου.

Μία νέα κακόγουστη παράσταση ετοίμασε η δημοτική αρχή Πάρου του Χρ. Βλαχογιάννη κατόπιν επικοινωνιακών ενεργειών – δυστυχώς – του τ. δημάρχου Πάρου και υπουργού Γ. Ραγκούση την Τετάρτη 9 Νοεμβρίου 2011.
Για ποιο λόγο;
Μία ημέρα πριν την υποβολή παραίτησης του υπουργού Γ. Ραγκούση από τη θέση του υπουργού υποδομών, δηλαδή στις 7/11/11…
μία ημέρα πριν το τέλος της κυβέρνησης Παπανδρέου, της κυβέρνησης του μνημονίου Α’, της κυβέρνησης του ακόμη σκληρότερου μνημονίου Β’ που έχουμε μπροστά μας, της κυβέρνησης της πτώχευσης του Ελληνικού εμπορίου, της κυβέρνησης του 1 εκ. ανέργων, της κυβέρνησης των περικοπών μισθών, της κυβέρνησης της αύξησης του ΦΠΑ, της κυβέρνησης των χαρατσιών στους λογαριασμούς της ΔΕΗ…

ξαφνικά, τα πάντα ήταν απολύτως έτοιμα για να κατασκευασθεί το αεροδρόμιο Πάρου.
Ξαφνικά, ολοκληρώθηκαν οι μελέτες που δεν είχαν γίνει τα τελευταία 5 χρόνια, ξαφνικά, ολοκληρώθηκαν οι υπόλοιπες διαδικασίες απαλλοτριώσεων που είχαν ξεχαστεί τα τελευταία πέντε χρόνια, ξαφνικά, υπογράφτηκε από τον Γ. Ραγκούση στις 7 Νοεμρίου 2011, δηλαδή την παραμονή της 8 Νοεμβρίου που παραιτήθηκε ο ίδιος από υπουργός (της Κυβέρνησης ΓΑΠ), η δήθεν διάθεση πίστωσης 23,2 εκ ευρώ, προκειμένου να δημοπρατηθεί το έργο κατασκευής του «Νέου Πεδίου Ελιγμών Κρατικού Αερολιμένα Πάρου». Ούτε καν του συνόλου του νέου αεροδρομίου.

ΕΡΩΤΗΜΑ: Υπάρχουν σήμερα για να δοθούν αυτά τα χρήματα;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Πλάκα κάνουμε;

Η αλήθεια Φυσικά, δεν πρόκειται για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου Πάρου, αλλά για την κατασκευή ενός χαρτιού που θα βοηθήσει τον Παριανό υπουργό και κυρίως την στηριζόμενη σε αυτόν δημοτική αρχή Πάρου του Χρ. Βλαχογιάννη, να διαφύγουν από τις μεγάλες ευθύνες που έχουν:

  • Ο μεν Γ. Ραγκούσης, διότι τα τελευταία 4 χρόνια ως βουλευτής και κεντρικό πρόσωπο της Ελληνικής πολιτικής σκηνής, και τα δύο τελευταία χρόνια από την θέση του υπουργού, δεν πρόλαβε να ασχοληθεί ουσιαστικά ή μη μόνον τον τελευταίο ενάμιση μήνα με την προώθηση των θεμάτων της Πάρου…
  • η δε δημοτική αρχή Χρ. Βλαχογιάννη, επειδή δεν έχει κατορθώσει να κάνει τίποτε σημαντικό για το νησί μας τα τελευταία χρόνια, επαφιόμενη στην «σωτηρία» από τον Γ. Ραγκούση. Έτσι, τα στελέχη της οδήγησαν 30 χρόνια πίσω το νησί σύμφωνα και με τα τελευταία στοιχεία από την εφετινή τουριστική κίνηση του νησιού μας, σε σχέση με τα άλλα νησιά των Κυκλάδων.

Αν κάποιος παρατηρήσει στο έγγραφο που παρουσιάζουμε και στο οποίο στηρίχθηκαν οι επιπόλαιοι και επιτηδευμένοι πανηγυρισμοί της δημοτικής αρχής στην έκτακτη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Πάρου της 9 Νοεμβρίου, όλα τα στοιχεία στα οποία στηρίζεται η απόφαση του υπουργού, έχουν υπογραφεί το τριήμερο από τις 4 έως τις 7 Νοεμβρίου . Με λίγα λόγια, τόσο ο υπουργός Γ. Ραγκούσης, όσο και η δημοτική αρχή Χρ. Βλαχογιάννη προσπαθούν να μας πείσουν ότι όλα όσα δεν έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια, ολοκληρώθηκαν τυχαία τις τρεις τελευταίες ημέρες πριν από την παραίτηση της κυβέρνησης Γ. Παπανδρέου. Μελέτες, εγκρίσεις ΥΠΑ, τεύχη δημοπράτησης, τα πάντα… Τόσο ο Γ. Ραγκούσης, όσο και η απελπισμένη δημοτική αρχή Χρ. Βλαχογιάννη δεν απέχουν πολύ από το να μας πουν ότι για να παραιτηθεί η κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου, περίμενε την ωρίμανση του φακέλου του αεροδρομίου Πάρου ο οποίος εκκρεμεί τα τελευταία χρόνια!!! Με την «κατασκευή» ενός χαρτιού ο Γ. Ραγκούσης επιχείρησε την τελευταία στιγμή να «θολώσει» την πεποίθηση της εγκατάλειψης και αγνωμοσύνης που έχει η συντριπτική πλειοψηφία των Παριανών για το πρόσωπο του. Όμως είναι δυνατόν να πιστέψει κανείς ότι μπορεί να κατασκευαστεί ένα μεγάλο έργο με τις προϋποθέσεις που το «κατασκεύασε στο χαρτί» την τελευταία στιγμή, πριν το ναυάγιο της κυβέρνησης που συμμετείχε ο Γ. Ραγκούσης;

Τα λεφτά;

Εκτός του ότι είναι επικίνδυνα βεβιασμένη η εμφάνιση των σχετικών μελετών, εκτός του ότι, ούτε καν τα τεύχη δημοπράτησης δεν είναι έτοιμα για την – έστω και με αυτόν τον τρόπο – υλοποίηση της υπογραφής της απόφασης του υπουργού Γ. Ραγκούση, η χρηματοδότηση του έργου στηρίζεται σε κρατικό χρήμα. Ο καθένας καταλαβαίνει ότι την εποχή που περνούμε, δεν περισσεύει ούτε ένα ευρώ από τον κρατικό κορβανά, που δεν έχει να πληρώσει μισθούς και συντάξεις, για ένα μισό έργο (όπως περιγράφεται στην απόφαση) ενός μικρού νησιού, παρά μόνο αν αυτός που ωθεί την κατασκευή του δεν είναι από πάνω από το έργο για να το «κλειδώσει» γρήγορα και με σωστές, απρόσβλητες διαδικασίες. Δεν υπάρχει κανένας σοβαρός υπουργός και καμία σοβαρή κυβέρνηση που θα θελήσει να προχωρήσει αυτό το έργο με τις προδιαγραφές που το αφήνει ο υπουργός άρον – άρον ακολουθώντας την παραιτημένη κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου.
Γι’ αυτό η εφημερίδα «Τα Νέα Πάρου – Αντιπάρου» από την αρχή ισχυριζόταν ότι η αξιοποίηση του Παριανού υπουργού έπρεπε να είχε ξεκινήσει από την δημοτική αρχή, από την πρώτη ημέρα ύπαρξης του στην κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ. Η δημοτική αρχή Χρ. Βλαχογιάννη αποδείχτηκε πλήρως ανίκανη να «ετοιμάζει» θέματα για έναν «δικό της» υπουργό. Από την άλλη πλευρά, ο Γ. Ραγκούσης είναι προφανές ότι σε όλη του την πορεία στις κυβερνητικές θέσεις, παραμέλησε να ασχοληθεί έγκαιρα με τα θέματα της Πάρου, προφανώς, νομίζοντας ότι μέσα σε ένα τόσο ρευστό πολιτικό τοπίο, θα είναι για πάντοτε υπουργός. Άφησε για το τέλος την Πάρο και γι’ αυτό απέτυχε να υποστηρίξει ολοκληρωμένα έστω και ένα έργο για το νησί μας. Πουθενά, δεν εξασφάλισε να μπει «τσάπα» να ολοκληρωθεί το έργο με βεβαιότητα. Γι’ αυτό και τώρα ασχολείται με το να δημιουργήσει μία εικονική πραγματικότητα για ξεγελάσει (πολιτικά) τις Παριανές και τους Παριανούς. Παριανές και Παριανούς, στους οποίους χρωστά ΕΡΓΟ. Όχι χαρτιά έργου.

Εδώ είναι το «κουμπί»

Δυστυχώς, όμως, τα παραπάνω δεν νοιάζουν αυτούς που ετοίμασαν το «πάρτι» του εγγράφου του δήθεν αεροδρομίου. Η δημοσιοποίηση του εγγράφου της απόφασης του υπουργού έγινε με  στόχο το «διπλό» παιχνίδι:
Α) Εφόσον δεν γίνει ποτέ το έργο με βάσει αυτόν τον «μη φάκελο» που αφήνει ο Γ. Ραγκούσης στο υπουργείο υποδομών, ΤΟΤΕ , τόσο ο ίδιος όσο και οι παρατρεχάμενοί του θα λένε προπαγανδιστικά ότι «δεν φταίμε εμείς, αλλά οι επόμενοι που δεν συνέχισαν το δήθεν – έτοιμο – έργο που αφήσαμε».
Β) Εφόσον βρεθεί κάποια υπεύθυνη κυβέρνηση και αποφασίσει να ωριμάσει επί της ουσίας το έργο του νέου αεροδρομίου Πάρου και βρει και τα χρήματα, ΤΟΤΕ, ο Γ. Ραγκούσης και οι «παρατρεχάμενοι» θα ισχυρίζονται ότι τίποτε δεν οφείλεται σε αυτόν που θα κατασκευάσει το έργο, αλλά σε εκείνους που είχαν δημοσιοποιήσει το «έγγραφο» της δήθεν δημοπράτησης. Πρόκειται για μία τεχνική παραπολιτικής προπαγάνδας «τύπου Μαυρογιαλούρου» που χρησιμοποιήθηκε για δεκαετίες κατά το παρελθόν. Είναι η νοοτροπία των πολιτικών που μας έφερε έως εδώ. Στο χείλος της καταστροφής, της αναξιοπιστίας, της αναξιοπρέπειας. ΚΡΙΜΑ.

Ο μόνος που μπορεί να διορθώσει το λάθος που έγινε, είναι ο ίδιος ο Γ. Ραγκούσης. Ας ελπίσουμε ότι θα παραμείνει ή θα ξαναγίνει υπουργός, για να διορθώσει.

Υ.Γ: Η μόνη εποχή που έγινε σοβαρή ανανέωση της προσπάθειας για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου Πάρου, ήταν όταν ο Δήμος Πάρου υπό τον δήμαρχο Γ. Ραγκούση εξασφάλισε τα χρήματα για τις απαλλοτριώσεις των σχετικών οικοπέδων από τις κυβερνήσεις Σημίτη και Καραμανλή. Καμία από τις πράξεις εκείνων των κυβερνήσεων για το αεροδρόμιο Πάρου, δεν έγινε μία ημέρα πριν την παραίτηση των αντίστοιχων κυβερνήσεων και των δρώντων υπουργών. Έπειτα η ιστορία εγκαταλείφθηκε.

Η διαφορά των εποχών καταγράφεται από την ιστορία: Τότε ο Γ. Ραγκούσης «ανέβαινε» και είχε λόγους να αγωνισθεί για την Πάρο πάση θυσία, τώρα, ο ίδιος αγωνίζεται πάση θυσία για το ενδεχόμενο να μην «κατέλθει» απότομα.