Δραστηριότητες του Δημοτικού Σχολείου Αγκαιριάς Πάρου

Ρεπορτάζ από την εφημερίδα «Τα Νέα Πάρου – Αντιπάρου της 12 Νοεμβρίου 2011

Η Δ’ τάξη του Δημοτικού Σχολείου Αγκαιριάς στο πλαίσιο προγράμματος του υπουργείου πολιτισμού και τουρισμού, επισκέφθηκε τη Νάξο. Οι μαθητές επισκέφθηκαν το αρχαιολογικό μουσείο της Νάξου. Εκεί είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά τα ευρήματα του Κυκλαδίτικου πολιτισμού και να εργαστούν με το ειδικό τεύχος δραστηριοτήτων που είχε συνταχθεί για αυτό το σκοπό. Στη συνέχεια…

…περιηγήθηκαν στο Κάστρο της Χώρας. Εκεί, είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν το Ενετικό μουσείο το οποίο στεγάζεται στο ιστορικό Βενετσιάνικο αρχοντικό των οικογενειών Della Rocca και Barozzi, δίπλα στην Τρανή Πύλη. Το αρχοντικό που κτίστηκε το 1207 ενθουσίασε και «ταξίδεψε» τους μαθητές στο χρόνο. Οι μαθητές της Δ’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Αγκαιριάς (Νικόλας Βιτζηλαίος, Άγγελος Σκανδάλης, Κωνσταντίνος Πολυχρονόπουλος, Αντώνης Ραγκούσης, Ελένη Χανιώτη και Άντα Δρακάκη) για την επίσκεψη τους στη Νάξο έγραψαν τις εξής εντυπώσεις:
«Μόλις φτάσαμε στη Νάξο, ανεβήκαμε σε ένα λόφο όπου βρισκόταν η Πορτάρα. Μία τεράστια πόρτα από μάρμαρο στην είσοδο του λιμανιού. Εκεί υπήρχαν κι άλλες μαρμάρινες πέτρες. Μετά πήγαμε στο μουσείο όπου είδαμε τηγανόσχημα, ειδώλια, αγγεία, βελόνες, μπουκαλάκια, κοσμήματα, σφραγίδες, περόνες και ψέλλια. Είχαμε διαβάσει για όλα αυτά στην ιστορία αλλά τώρα, τα είδαμε ζωντανά. Στο μουσείο υπήρχαν γιγάντια αγγεία του κυκλαδικού πολιτισμού. Το βλέμμα μας στράφηκε σε ένα μαρμάρινο άγαλμα που παρίστανε τον Θεό Απόλλωνα. Νομίζαμε ότι θα μας μιλούσε… Στο μουσείο μας έδωσαν ένα βιβλίο με δραστηριότητες. Ο κύριος, μας διάβασε το βιβλίο και κάναμε ασκήσεις. Αφού τις συμπληρώσαμε ανεβήκαμε στην ταράτσα όπου είχε ένα τεράστιο ψηφιδωτό με την Ευρώπη και τον ταύρο (ο Δίας) Στην ταράτσα κάναμε τις υπόλοιπες δραστηριότητες του φυλλαδίου και ζωγραφίσαμε διάφορα τηγανόσχημα. Αυτά ήταν αγγεία σε σχήμα τηγανιού αλλά οι αρχαιολόγοι δεν ξέρουν που χρησιμοποιούνταν. Μας άρεσε περισσότερο ένα τηγανόσχημο με σχέδιο σε σχήμα σπείρας. Μετά το αρχαιολογικό μουσείο επισκεφθήκαμε ένα παλιό Ενετικό αρχοντικό. Σήμερα είναι το Ενετικό μουσείο. Είδαμε κοσμήματα, όπλα, όμορφα κρεβάτια, ωραία στρωμένα τραπέζια κι ένα ωραίο γραφείο. Περισσότερο απ’ όλα μας άρεσαν οι ξύλινες φιγούρες του Καραγκιόζη που ήταν κρεμασμένες στον τοίχο. Περάσαμε υπέροχα στη Νάξο. Θα θέλαμε να πάμε και σ’ άλλο νησί, να μάθουμε κι άλλα πράγματα».


Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός

Εξάλλου οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Αγκαιριάς συμμετέχουν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «η γειτονιά που θα ήθελα…». Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα διοργανώνεται από το Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης και το «Οίκαδε» της Τράπεζας Κύπρου. Ο πανελλήνιος μαθητικός καλλιτεχνικός διαγωνισμός στοχεύει να συμβάλει μέσω της τέχνης στην περαιτέρω ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με την αξία της γειτονιάς για τον άνθρωπο, το περιβάλλον, τα προβλήματα που προκύπτουν, και τους τρόπους για να αντιμετωπιστούν. Έτσι, μαθητές απ’ όλες τις τάξεις του Δημοτικού Σχολείου Αγκαιριάς που φοιτούν στο ολοήμερο τμήμα του σχολείου αξιοποίησαν δημιουργικά το χρόνο τους και φιλοτέχνησαν ομαδικά και ατομικά έργα ζωγραφικής. Τα έργα θα σταλούν στην Αθήνα, για να αξιολογηθούν. Οι καλλιτεχνικές δημιουργίες απ’ όλα τα σχολεία που θα συμμετάσχουν θα εκτεθούν τον Απρίλιο του 2012 σε κεντρικό χώρο της Αθήνας σε 4ήμερη έκθεση ανοιχτή στο ευρύ κοινό. Οι μαθητές που συμμετέχουν με ατομικό έργο είναι: Με ατομικό έργο ο Δημήτρης Χανιώτης (Β’ τάξη). Με ομαδικό έργο Τζοάνα Ντίντα, Λευτέρης Χανιώτης (Α’ τάξη), Θοδωρής Ανδριανόπουλος, Μαρία Τσιγώνια, Κλαούντια Μάρκου (Β’ τάξη), Γκιόνι Λουσιάνο, Γκιόνι Μαρκελλιάνο, Χρήστος Μάρκου, Τάσος Ανδριανόπουλος (Γ’ τάξη) και Μανώλης Χανιώτης (Ε’ τάξη).