Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Αποφάσεις για τη βοήθεια στους γονείς

(Ρεπορτάζ από την εφημερίδα «Τα Νέα Πάρου – Αντιπάρου» της 15/10/2011)
Όπως γράψαμε και στο προηγούμενο φύλλο της εφημερίδας μας ξεκίνησε από τις 4 Οκτωβρίου η λειτουργία του ΚΕΔΔΥ (Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης, Υποστήριξης). Σύμφωνα με έγγραφο που έφθασε στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Πάρου και Αντιπάρου, το ΚΕΔΔΥ στεγάζεται στη Νάξο στο καταργημένο πλέον Δημοτικό Σχολείο Εγγαρών. Έργο του ΚΕΔΔΥ είναι η αξιολόγηση των ατόμων με εκπαιδευτικές ανάγκες, δηλαδή:
1. Μαθητές με κινητικά προβλήματα (δυσκολία στην κίνηση).
2. Μαθητές με προβλήματα στα μάτια, αυτιά (δυσκολεύονται να δουν τον πίνακα, να ακούσουν το δάσκαλο κλπ).
3. Μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες (δυσκολία ανάγνωσης, γραφής, αριθμητικής κλπ).
4. Μαθητές με ψυχολογικά προβλήματα (δυσκολία συγκέντρωσης, διαβάσματος, γραψίματος κλπ).
5. Μαθητές με δυσκολίες στην κοινωνική ζωή (δυσκολία να κάνουν παρέες, να παίζουν με τους συμμαθητές τους κλπ).
6. Μαθητές με νοητική υστέρηση (δυσκολία να καταλάβουν εύκολα όσα συμβαίνουν γύρω τους).
Σημειώνουμε, ότι η αξιολόγηση των μαθητών πραγματοποιείται από διεπιστημονική ομάδα του ΚΕΔΔΥ, η οποία εκδίδει γνωμάτευση με τον ορισμό και την περιγραφή της δυσκολίας που έχει ο μαθητής και συγκεκριμένες προτάσεις για την καλύτερη υποστήριξη του. Δηλαδή, ηεπιτροπή προτείνει το ειδικό πλαίσιο στο οποίο είναι καλύτερα να φοιτήσει ο μαθητής (ειδικό σχολείο, τμήμα ένταξης, παράλληλη στήριξη, ενισχυτική διδασκαλία) και ένα Εκπαιδευτικό Εξατομικευμένο Πρόγραμμα (ΕΕΠ) για τον εκπαιδευτικό, στο οποίο προσδιορίζονται οιστόχοι για την αποτελεσματικότερη υποστήριξη του μαθητή. Η Γνωμάτευση και το ΕΕΠ επιδίδεται από το ΚΕΔΔΥ στους γονείς και το σχολείο. Σημειώνουμε, ότι ο φάκελος του μαθητή είναι αυστηρά απόρρητος και προσβάσιμος μόνο από τον διευθυντή και τους δασκάλους του σχολείου που εμπλέκονται στην εκπαίδευση του μαθητή. Παράλληλα το ΚΕΔΔΥ: α) έχει την ευθύνη ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της τοπικής κοινωνίας σε θέματα ειδικής αγωγής, β) ανιχνεύει από το Νηπιαγωγείο περιπτώσεις παιδιών που εμφανίζουν αδυναμίες και γ)ενημερώνει και υποστηρίζει συμβουλευτικά τους εκπαιδευτικούς στις σχολικές μονάδες.
Οι γονείς
Οι γονείς μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε συνεργασία με το σχολείο συμφωνούν ποιες ακριβώς δυσκολίες αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους, επικοινωνούν με το ΚΕΔΔΥ και ζητούν αξιολόγηση του μαθητή. Ακόμα, επισκέπτονται το ΚΕΔΔΥ (στην περίπτωσή μας τηςΝάξου) και παραλαμβάνουν τη γνωμάτευση που εκδίδεται λίγες μέρες μετά την αξιολόγηση του μαθητή. Επίσης, επειδή, το ΚΕΔΔΥ Νάξου βρίσκεται σε φάση οργάνωσης – στελέχωσης ο ακριβής χρόνος έναρξης των αξιολογήσεων θα δημοσιοποιηθεί σε μικρό χρονικό διάστημα από σήμερα. Σε ότι αφορά τις αιτήσεις που έχουν υποβληθεί από Πάρο και Αντίπαρο στο ΚΕΔΔΥ Σύρου, αυτές, θα προωθηθούν στο ΚΕΔΔΥ Νάξου, με εξαίρεση όσες βρίσκονται κοντά στο χρόνο αξιολόγησης. Τέλος, για περισσότερες πληροφορίες οι γονείς μπορούν να τηλεφωνούνστο 22850-62335 με τον κ. Κωνσταντίνο Κουβάτσο.




Απάντηση