Γυμνάσιο Παροικιάς. Σε θέση μάχης γονείς και μαθητές
Ρεπορτάζ από την Εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ ΠΑΡΟΥ – ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ» της 8 Οκτωβρίου 2011
Η υπόθεση της δεύτερης ξένης γλώσσας στο μεγαλύτερο Γυμνάσιο του νησιού μας (Παροικιάς) που έφερε στο φως της δημοσιότητας η εφημερίδα μας στο φύλλο του περασμένου Σαββάτου, φέρνει πλέον μεγαλύτερες κινητοποιήσεις από γονείς και μαθητές. Επίσης, οι γονείς και μαθητές βάζουν πλέον ως θέμα και τα υπόλοιπα γνωστά προβλήματα που αντιμετωπίζει το Γυμνάσιο Παροικιάς. Δηλαδή, τις προκατασκευασμένες αίθουσες του κτιρίου (που υφίστανται εδώ και 4 χρόνια) και θυμίζουν σε όλους μας το πρόβλημα που υπήρχε με το 2ο Δημοτικό Σχολείο Παροικιάς.
Σημειώνουμε ακόμα…
…, ότι υπάρχουν μαθητές που προέρχονται από το 2ο Δημοτικό Σχολείο και είχαν πιστέψει ότι εγκαταλείποντας το παλιό τους σχολείο θα έκαναν πλέον μάθημα σε κανονικές αίθουσες. Με τη διαφορά ότι μετά το Δημοτικό Σχολείο, εξακολουθούν και κάνουν μάθημα και στο Γυμνάσιο Παροικιάς σε προκάτ αίθουσες. Με λίγα λόγια, μια ζωή μάθημα μέσα σε βαμμένες λαμαρίνες… Και όλα αυτά σ’ ένα νησί που θέλει να περηφανεύεται για τις καλές του σχολικές εγκαταστάσεις. Είναι σαφές, με τις ανακοινώσεις τόσο των μαθητών όσο και των γονέων, ότι το ζήτημα της δεύτερης γλώσσας είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου από τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Γυμνάσιο Παροικιάς.
Η προειδοποιητική βολή «έφυγε»
Τη Δευτέρα 3 Οκτωβρίου το νεοεκλεγμένο 15μελές συμβούλιο μαθητών του Γυμνασίου Παροικιάς εξέδωσε μία επιστολή προς τον δήμαρχο του νησιού μας. Η επιστολή χαρακτηρίζεται από υψηλό επίπεδο και παρά τη μικρή ηλικία των συγγραφέων της έχει στοχεύσει στην καρδιά του προβλήματος.
Οι μαθητές στην επιστολή τους γράφουν:
«Αξιότιμε κύριε Δήμαρχε, Σας αποστέλλουμε αυτή την επιστολή ως εκπρόσωποι των μαθητών του Γυμνασίου Πάρου για να θέσουμε υπόψη σας κάποια προβλήματα που αφορούν το σύνολο της μαθητικής μας κοινότητας. Τα προβλήματα αυτά αφορούν την επιλογή δεύτερης γλώσσας και τις προκατασκευασμένες αίθουσες που υπάρχουν στο σχολείο μας. Ξεκινώντας, κρίνουμε σκόπιμο να αναφερθούμε στο πρόβλημα που αφορά τις δεύτερες ξένες γλώσσες. Όπως ήδη γνωρίζετε, στο σχολείο μας διδάσκονταν η Γερμανική, η Γαλλική, και η Ιταλική, αλλά φέτος τα δεδομένα άλλαξαν. Από τρεις γλώσσες μειώθηκαν σε δύο. Αρχικά, στη Γερμανική και στη Γαλλική, αλλά ύστερα από έντονη διαμαρτυρία αντικαταστάθηκε η Γερμανική από την Ιταλική, γιατί η πλειοψηφία των μαθητών είχε επιλέξει την Ιταλική. Ωστόσο, το πρόβλημα δεν λύθηκε, απλώς περιορίστηκε. Έτσι, σας κάνουμε έκκληση να κάνετε κάτι, τουλάχιστον για τα παιδιά της τρίτης και δεύτερης τάξης που έχουν ήδη διδαχθεί την Γερμανική γλώσσα και τώρα είναι αναγκασμένα να αλλάξουν γλώσσα.
Συνεχίζοντας, το άλλο πρόβλημα που εκκρεμεί είναι αυτό με τις προκατασκευασμένες αίθουσες. Αυτές οι αίθουσες υπάρχουν λόγω της έλλειψης διαθέσιμου χώρου για μάθημα στο σχολείο μας και επιλέχθηκαν ως προσωρινή λύση ανάγκης. Δυστυχώς όμως, έχουν περάσει ήδη 4 χρόνια από την τοποθέτησή τους και δεν γνωρίζουμε εάν και κατά πόσο είναι κατάλληλες για να γίνει μάθημα μέσα σε αυτές, χωρίς να υπάρχουν αρνητικές συνέπειες στην υγεία των συμμαθητών μας. Απαιτούμε, λοιπόν, να μας πληροφορήσετε για τον χρόνο ζωής των συγκεκριμένων αιθουσών και να βρεθεί επιτέλους μία μόνιμη λύση.
Από όλα τα παραπάνω προκύπτει εύλογα το συμπέρασμα ότι τα προβλήματα είναι οξύτατα και χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης. Ως μαθητές εκφράζουμε την έντονη ανησυχία μας και εναποθέτουμε καλόπιστα τις ελπίδες μας σε εσάς, ως κατεξοχήν αρμόδιο για την εύρεση λύσεων. Ελπίζουμε πως οι επισημάνσεις μας θα σας φανούν χρήσιμες στην προσπάθεια που καλείστε να αναλάβετε».
Η συνέχεια
Την Παρασκευή 30/9 με αφορμή το ζήτημα της δεύτερης γλώσσας αντιπροσωπεία του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του Γυμνασίου Παροικιάς επισκέφθηκε τον δήμαρχο Πάρου κ. Χρ. Βλαχογιάννη και του έθεσε το πρόβλημα. Οι μαθητές και οι γονείς τους αποφάσισαν να διδάσκεται ως δεύτερη γλώσσα η Ιταλική για την οποία υπάρχει καθηγητής, αλλά δημιουργήθηκε ένα νέο πρόβλημα μετά την αφαίρεση της Γερμανικής γλώσσας από το Γυμνάσιο Παροικιάς για τους μαθητές της Β’ και Γ’ γυμνασίου που τα προηγούμενα χρόνια έχουν διδαχθεί τα Γερμανικά και συνεπώς, έχουν πρόβλημα παρακολούθησης μαθημάτων άλλης γλώσσας.
Ο κ. Βλαχογιάννης σύμφωνα με μαρτυρίες παρευρισκομένων πήρε τηλέφωνο τον Περιφερειακό Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Ράπτη ο οποίος του απάντησε ότι «το ζήτημα θα λυθεί». Έτσι, οι γονείς έφυγαν από το γραφείο του κ. Βλαχογιάννη σίγουροι ότι το πρόβλημα έχει λυθεί. Όμως, τη Δευτέρα 3 Οκτωβρίου ο Λυκειάρχης κ. Η. Γουρδούκης κάλεσε τους μαθητές να διαλέξουν ως δεύτερη γλώσσα τα Γαλλικά ή τα Ιταλικά. Έκπληκτοι οι γονείς από την εξέλιξη την Τρίτη 4 Οκτωβρίου πήγαν και συναντήθηκαν με τον Προϊστάμενο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λυκειάρχη του ΓΕΛ Πάρου κ. Αρ. Βαρριά.
Ο κ. Βαρριάς τους εξήγησε ότι δεν μπορούσε να κάνει κάτι παραπάνω, αφού έτσι είχαν οι εντολές από την Περιφέρεια. Σύμφωνα με όσα μας είπαν γονείς κατά τη διάρκεια του ρεπορτάζ που έκανε για το θέμα η εφημερίδα μας, ένας γονέας φανερά εκνευρισμένος από την εξέλιξη της υπόθεσης είπε στον κ. Βαρριά: «εδώ θίγονται γονείς, παιδιά και εσείς δεν μιλάτε; Τι μας λέτε για εντολές».
Την ίδια μέρα (4/10/11) ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του Γυμνασίου Παροικιάς δημοσιοποίησε προς όλους τους γονείς την παρακάτω ανακοίνωση:
«Αγαπητοί γονείς, Με την από 8/6/2011 ανακοίνωσή μας σας είχαμε καταστήσει ανήμερους σχετικά με την απόφαση (62780/Γ2/02-06-2011) της Υπουργού Παιδείας (10 ημέρες πριν λήξει η σχολική χρονιά!!!) να αφαιρέσει από τα παιδιά μας τη δυνατότητα ελεύθερης επιλογής της δεύτερης ξένης γλώσσας, ορίζοντας ότι «από το σχολικό έτος 2011-2012 για τη διδασκαλία της Β’ ξένης γλώσσας, θα ληφθεί υπόψη η ύπαρξη οργανικής θέσης εκπαιδευτικού στο σχολείο».
Επισημάναμε τότε αμέσως και εγγράφως πως αυτό στην πράξη σημαίνει ότι τα παιδιά θα αναγκαστούν να παρακολουθούν σαν αγγαρεία, μια γλώσσα που τους έχει απλώς επιβληθεί και ότι ενισχύεται στην πράξη και τυπικά πλέον η παραπαιδεία, εντείνοντας την οικονομική αιμορραγία των οικογενειών. Παράλληλα, πηγαίνουν «περίπατο» οι περίφημες εξαγγελίες περί απόκτησης δωρεάν «Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας» και μεθοδεύεται το σταδιακό ξήλωμα οργανικών και μη θέσεων, με φόντο τις απολύσεις εκπαιδευτικών στα σχολεία.
Η απόφαση αυτή υλοποιήθηκε στην Πάρο με το έγγραφο (Φ22.2/3691/21-9-2011) του Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Αιγαίου κ. Ράπτη, ο οποίος αποφάσισε να απαγορεύσει συνολικά στα Γυμνάσια της Πάρου την διδασκαλία της Ιταλικής ως δεύτερης ξένης γλώσσας, και η οποία παρεμπιπτόντως, συγκέντρωνε τη συντριπτική πλειοψηφία των προτιμήσεων των παιδιών και να διατηρήσει μόνο τη διδασκαλία της Γαλλικής και της Γερμανικής γλώσσας, παραπέμποντας τα παιδιά που επιθυμούν να συνεχίσουν να διδάσκονται Ιταλικά να μετεγγραφούν σε όμορο Γυμνάσιο (σ.σ: έτσι ορίζει ο νέος νόμος), δηλαδή στη Σύρο ή στη Μύκονο!!!
Πριν από λίγες ημέρες όμως, και έπειτα από δικαιολογημένες αντιδράσεις γονέων και εκπαιδευτικών, ο εν λόγω Περιφ. Δ/ντής, ανακάλεσε την αρχική του απόφαση και έδωσε προφορική εντολή να επανέλθει η διδασκαλία των Ιταλικών και να διακοπεί η διδασκαλία της Γερμανικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο Παροικιάς! Υπενθυμίζουμε ότι στο Γυμνάσιο της Παροικίας υπάρχουν οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών μόνο της Γαλλικής και Γερμανικής γλώσσας. Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας, προέβη σε μια σειρά προφορικών παραστάσεων προς την Δ/νση του Γυμνασίου, τον Προϊστάμενο Γραφείου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τον Δ/ντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων, και παράλληλα σε συνάντηση με τον Δήμαρχο Πάρου, ζήτησε την έμπρακτη συνδρομή της Δημοτικής Αρχής προς τον Περιφερειακό Διευθυντή κ. Ράπτη η οποία έγινε χωρίς όμως μέχρι τώρα να υπάρχει χειροπιαστό αποτέλεσμα.
Με βάση τα παραπάνω, και επειδή το θέμα κρίνεται ως εξαιρετικά επείγον, το Δ.Σ του Συλλόγου μας, καλεί κατ’ αρχήν, τον εν λόγω Περιφερειακό Διευθυντή να άρει, σήμερα κιόλας, την αστήρικτη και αυθαίρετη απόφασή του, δεδομένου ότι ήδη έχει προκαλέσει μέγιστη αναστάτωση τόσο στη σχολική Μονάδα, όσο και στους γονείς των μαθητών, και αντί άλλων παλινωδιών, να φροντίσει να επανέλθει η ομαλότητα στην εκπαιδευτική διαδικασία που ίσχυε μέχρι και πέρυσι, πιέζοντας το Υπουργείο να εγκρίνει τις προβλεπόμενες δαπάνες για την πρόσληψη των αναπληρωτών καθηγητών που απαιτούνται ώστε να διδάσκονται κανονικά και οι τρεις ξένες γλώσσες πέραν της Αγγλικής.
Παράλληλα, δηλώνουμε ότι θα αναληφθούν σύντομες δυναμικές πρωτοβουλίες του Συλλόγου μας σε συνεργασία τόσο με τους τοπικούς Συλλόγους των εκπαιδευτικών και την Ένωση Γονέων, όσο και με τους εκπροσώπους των μαθητικών κοινοτήτων, οι οποίοι έχουν δείξει ομολογουμένως αξιοθαύμαστη ωριμότητα μέχρι τώρα, να γίνει προς όλες τις κατευθύνσεις των υπευθύνων κατανοητό, ότι τόσο το ζήτημα αυτό, όσο και η έλλειψη βιβλίων, εκπαιδευτικών, πόρων και κτιριακών υποδομών, δεν τα αντιμετωπίζουμε ως μεμονωμένα γεγονότα, αλλά ως ενιαία ασκούμενη πολιτική στο χώρο της Παιδείας, στα πλαίσια των όσων ήδη υφιστάμεθα ως πολίτες και εργαζόμενοι».
Νέα συνάντηση
Την Πέμπτη το βράδυ ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του Γυμνασίου Παροικιάς είχε προγραμματίσει νέα συνάντηση.
Στην πρόσκληση μεταξύ άλλων ο σύλλογος έγραφε: «Λόγω των αιφνιδιαστικών γεγονότων με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς (αφαίρεση δυνατότητας επιλογής δεύτερης ξένης γλώσσας, έλλειψη βιβλίων), αλλά και της παρατεινόμενης έλλειψης κτιριακών υποδομών (διδασκαλία επί 5 χρόνια σε ISO BOX, τελμάτωση του θέματος ανέγερσης νέας κτιριακής μονάδας), καλείστε όλοι σε Έκτακτη Γενική Συνέλευση…».
Τελικά, στη συνέλευση οι γονείς ενημερώθηκαν ότι στη συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ αποφασίστηκε η απόσπαση καθηγητή Γερμανικής γλώσσας. Γι’ αυτό το λόγο αποφάσισαν να μην προχωρήσουν σε νέες κινητοποιήσεις και να περιμένουν τις εξελίξεις. Τέλος, σύμφωνα με όσα μας είπαν οι γονείς: «οι δύο οργανικές θέσεις καθηγητών Γερμανικής γλώσσας που υπάρχουν για το Γυμνάσιο Παροικιάς είναι μόνο στα χαρτιά. Και οι δύο καθηγητές είναι αποσπασμένοι σε γραφεία της Αθήνας».
«Ακτινογραφία» της υπόθεσης
Είναι φανερό ότι το θέμα, ενώ ξεκίνησε από μία δίκαιη διεκδίκηση για το δικαίωμα στην επιλογή της δεύτερης γλώσσας, μετατράπηκε σε διεκδίκηση επίλυσης και άλλων προβλημάτων που χρονίζουν στο Γυμνάσιο Παροικιάς. Το θέμα της επιλογής της δεύτερης γλώσσας είναι καθαρά ευθύνη των αψυχολόγητων ενεργειών της υφυπουργού παιδείας κ. Έφης Χριστοφιλοπούλου. Η κ. υφυπουργός είχε λάβει απόφαση να γίνει περικοπή της δεύτερης γλώσσας, όπου δεν υπάρχει τμήμα τουλάχιστον με 12 παιδιά.
Οι προϋποθέσεις αυτές (και πολλά παραπάνω παιδιά) υπάρχουν στα τμήματα του Γυμνασίου Παροικιάς. Ακόμα, η κ. Χριστοφιλοπούλου στην αρχική της ανακοίνωση έγραφε ότι όσα παιδιά θέλουν να συνεχίσουν τη δεύτερη γλώσσα που έκαναν τα προηγούμενα χρόνια (Α’ και Β’ τάξη Γυμνασίου), μπορούν να πάνε σε όμορα σχολεία. Όπως κάθε καρεκλοκένταυρος που είναι σε κάποιο γραφείο της Αθήνας, έτσι και η κ. Χριστοφιλοπούλου αγνόησε ότι τα δικά μας σχολεία βρίσκονται σε νησί!
Έτσι, στην αρχική απόφαση να γίνει περικοπή της Ιταλικής γλώσσας, το «όμορο» σχολείο στο οποίο διδάσκονται Ιταλικά ήταν στη Σύρο ή τη Μύκονο, στη δεύτερη απόφαση να γίνει εκμάθηση της Ιταλικής και Γαλλικής γλώσσας και όχι της Γερμανικής, το «όμορο» και πάλι σχολείο βρίσκεται στην Αντίπαρο! Η ηλιθιότητα στους καρεκλοκένταυρους της Αθήνας χτυπάει κόκκινο και πάλι.
Οι ευθύνες Βλαχογιάννη
Για μία ακόμα φορά σε θέμα που ανέλαβε ο κ. Βλαχογιάννης να φέρει σε πέρας με πολιτική διεκδίκηση (λόγω του αξιώματος που φέρει), δεν τα κατάφερε. Είναι χαρακτηριστικό ότι στον κ. Βλαχογιάννη, ο κ. Ράπτης τού είπε ότι το πρόβλημα της δεύτερης γλώσσας με τα Γερμανικά θα λυθεί, και τη Δευτέρα, όταν πήγαν οι μαθητές στο σχολείο διαπίστωσαν ότι αυτό δεν ίσχυε. Ισχύ Δημάρχου Πάρου, δεν υπάρχει πλέον σε κανένα θέμα. Από την άλλη, ο εφησυχασμός για το Γυμνάσιο Παροικιάς σχετικά με τις εγκαταστάσεις του, φαίνεται ότι φθάνει στο τέλος του. Το ζήτημα με τις προκατασκευασμένες αίθουσες έρχεται στην επιφάνεια. Για το θέμα δεν έχει κάνει το παραμικρό ο Δήμος Πάρου. Όλα τα προηγούμενα χρόνια είχε εύκολη την «καραμέλα» και έλεγε ότι για τις σχολικές μονάδες υπεύθυνη είναι η Νομαρχιακή αυτοδιοίκηση. Ο Δήμος με αυτόν τον τρόπο έκανε την απόδρασή του. Τα ίδια και σε άλλα θέματα. Πάντα είχε μία μόνιμη μετάθεση ευθύνης.
Κι’ όμως, αυτή η Δημοτική Αρχή χρησιμοποίησε ως προεκλογικό τέχνασμα για να υφαρπάζει ψήφους ότι είχε «υψηλές» γνωριμίες. Πότε τις είδαμε αυτές; Ο ίδιος ο δήμαρχος μας άλλωστε, συμμετείχε στις εκλογές της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Νοτίου Αιγαίου με το ψηφοδέλτιο που στήριζε η σημερινή κυβέρνηση. Το αποτέλεσμα; Τίποτα! Τελευταίος βγήκε ο κ. Βλαχογιάννης. Τον πέρασαν δήμαρχοι πολύ μικρών νησιών που δεν έχουν καμία επιρροή στο πολιτικό σύστημα. Αποδεικνύεται πλέον ότι δεν έχει και ο κ. Βλαχογιάννης.
Σήμερα όμως, έχουμε ένα Γυμνάσιο Παροικιάς (που είναι το πολυπληθέστερο στο νησί), δίχως κατάλληλες αίθουσες. Όταν βέβαια δεν μπορείς να «περάσεις» την άποψή σου για την αναγκαιότητα εκμάθησης της Γερμανικής γλώσσας σε διορισμένους εκπροσώπους του κράτους (Βλ: Ράπτης), πώς να δημιουργήσεις τις κατάλληλες συνθήκες, ώστε να έχεις ένα σχολείο στην Παροικιά με σωστές αίθουσες. Τέλος, οι ανακοινώσεις (γονέων και μαθητών) είναι πολύ συγκεκριμένες και όποιος τις διαβάσει προσεκτικά θα καταλάβει ότι οι γονείς του Γυμνασίου Παροικιάς είναι έτοιμοι να διεκδικήσουν αυτά που ανήκουν στη μαθητιώσα νεολαία της Πάρου.
Η πρόταση του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων στην ανακοίνωσή τους «δηλώνουμε ότι θα αναληφθούν σύντομες δυναμικές πρωτοβουλίες» και η πρόταση «δεν τα αντιμετωπίζουμε ως μεμονωμένα γεγονότα, αλλά ως ενιαία ασκούμενη πολιτική στο χώρο της Παιδείας, στα πλαίσια των όσων ήδη υφιστάμεθα ως πολίτες και εργαζόμενοι», έπρεπε να λένε πολλά για όσους κάνουν απλά τηλέφωνα για να ξεμπερδέψουν με το θέμα, όπως έκανε ο κ. Βλαχογιάννης…





Απάντηση