Επαναλαμβανόμενες 48ωρες απεργίες ανακοίνωσε η ΠΝΟ. Χωρίς καράβια και μετά τις 19/10

Πριν από λίγη ώρα 14:00 ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ναυτικών κ. Χαλάς ανακοίνωσε την απόφαση της συνέλευσης να προβεί ο κλάδος σε επαναλαμβανόμενες 48ωρες απεργίες. Ακολουθεί το πλήρες κείμενο:

«Η Διοίκηση της ΠΝΟ κατά τη σημερινή συνεδρίασή της απεφάσισε με μυστική ψηφοφορία την πραγματοποίηση 48ωρης επαναλαμβανόμενης Πανελλαδικής απεργίας, σε όλες τις κατηγορίες πλοίων με έναρξη τη 06.00 της Δευτέρας 17 Οκτωβρίου 2011 και λήξη τη 06.00 της Τετάρτης 19 Οκτωβρίου 2011. Όπως είναι γνωστό, η Διοίκηση της Ομοσπονδίας πραγματοποίησε τις προηγούμενες μέρες, σειρά επαφών με Πολιτικά Κόμματα της χώρας, στην προσπάθεια αναζήτησης λύσεων στα οξυμένα, χρόνια και δίκαια αιτήματα των Ελλήνων ναυτεργατών αλλά και για την ολομέτωπη επίθεση από την Κυβέρνηση στα κοινωνικοασφαλιστικά δικαιώματά τους, που κατεδαφίζονται με σειρά αποφάσεών της, που βάλουν ευθέως τον πυρήνα των δικαιωμάτων αυτών.

Είναι επίσης γνωστό, ότι η Διοίκηση της ΠΝΟ προσδιόρισε ως γενεσιουργό αιτία των δεινών, που υφίστανται οι Έλληνες ναυτεργάτες, όπως άλλωστε και όλοι οι εργαζόμενοι του χερσαίου χώρου, την υπαγωγή ουσιαστικά της Ελλάδος υπό διεθνή οικονομικό έλεγχο δηλ. Ευρωπαϊκό Μηχανισμό στήριξης – ΔΝΤ –(Μνημόνιο – Ν. 3845/06-05-2010) και του Εφαρμοστικού Νόμου για το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο (Ν. 3986/2011). Το διεκδικητικό πλαίσιο της παραπάνω απεργίας περιλαμβάνει τα αιτήματα που διατυπώθηκαν στην από 29-9-2011 Εξώδικη Δήλωση της ΠΝΟ προς τους αρμόδιο και συναρμόδιο Υπουργούς, καθώς και στις εργοδοτικές οργανώσεις και στο ΝΑΤ ήτοι :

· Άμεση κατάργηση της γενεσιουργού αιτίας όλων των δεινών των εργαζομένων που είναι η υπαγωγή της χώρας μας στονΕυρωπαϊκό Μηχανισμό Στήριξης – ΔΝΤ – (Μνημόνιο – Ν.3845/6-5-2010) και του Εφαρμοστικού Νόμου για το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο(Ν.3986/2011)
· Διατήρηση του ΝΑΤ και απρόσκοπτησυνέχιση χρηματοδότησής του από τον τακτικό προϋπολογισμό των παροχών όλων τωνΤαμείων, όπως ίσχυε μέχρι και το έτος 2010, καθώς και διατήρηση των εφάπαξπαροχών, όπως αυτά χορηγούνται σήμερα από τα Ταμεία Προνοίας Αξιωματικών καιΚατωτέρων Πληρωμάτων.
· Διατήρηση της κείμενης νομοθεσίας γιατον Ο.Ν., με ταυτόχρονη αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών.
· Επαναλειτουργία του Ν.Ι.Ε.Ν. για τουςΈλληνες ναυτεργάτες, εν ενεργεία και συνταξιούχους και αξιοποίησή τουαποκλειστικά και μόνο για τους σκοπούς για τους οποίους ιδρύθηκε.
· Διασφάλιση θέσεων εργασίας Ελλήνωνναυτεργατών – διεύρυνσή τους στο μέλλον και καταπολέμηση της ανεργίας.
· Αναβάθμιση ναυτικής εκπαίδευσης– μετεκπαίδευσης, με την κάλυψη των ελλείψεων του ΚΕΣΕΝ και βελτίωσηλειτουργίας των ΑΕΝ.
· Διατήρηση του ΕΛΟΕΝ, ως αυτοτελούςΛογαριασμού και φορέα ιδιωτικού δικαίου, με χρηματικούς πόρους από εισφορέςπλοιοκτητών και ναυτικών και μηδενική επιβάρυνση του δημοσίου για τιςλειτουργικές του δαπάνες.
· Διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα τουΓΕΝΕ και η χωρίς άλλη καθυστέρηση ίδρυση Ειδικού Ταμείου Ανεργίας Ναυτεργατών.
· Έξοδος από την στασιμότητα στο χώροτων Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, όπου οι αποδοχές των ναυτικών έχουνκαθηλωθεί στα επίπεδα του προηγούμενου έτους 2010, δημιουργώντας αδιέξοδο καιαπόγνωση στους ναυτεργάτες.

ΟιΈλληνες ναυτεργάτες ενωμένοι σαν μια γροθιά είναι αποφασισμένοι ναυπερασπισθούν δυναμικά τις κοινωνικοασφαλιστικές κατακτήσεις τους από τηβάρβαρη και ανάλγητη επίθεση της Κυβέρνησης και να μην επιτρέψουν την εξαφάνισηενός ολόκληρου επαγγελματικού κλάδου με ιστορία χιλιάδων ετών και προσφορά στοέθνος με το πολύτιμο συνάλλαγμά τους, αλλά και το ίδιο τους το αίμα για τηνπατρίδα».

Με εντολή Διοίκησης
Γιάννης Χαλάς
Γενικός Γραμματέας ΠΝΟ