Παρεμβάσεις ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή για τιμές ακτοπλοϊκών εισιτηρίων γραμμών Κυκλάδων και οικονομικά Νεωρίου Σύρου
Δύο παρεμβάσεις στην Βουλή υλοποίησε τις τελευταίες ημέρες το κόμμα του ΣΥΡΙΖΑ που αφορούν στις Κυκλάδες. Αφενός ανέδειξε την υπόθεση της μείωσης στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων με αφορμή την κατάργηση των κρατήσεων υπέρ τρίτων για την οποία ισχυρίζονται ότι δεν εφαρμόστηκε σε πολλές γραμμές του νομού, παρά του ότι οι κρατήσεις καταργήθηκαν. Γι’ αυτό το θέμα οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ζητούν από τους αρμόδιους υπουργούς τα στοιχεία που αφορούν σε αυτό το θέμα.
Αφετέρου αναδεικνύεται το θέμα του Νεωρίου και των προβλημάτων που αντιμετωπίζει την τελευταία περίοδο με το να μην πληρώνονται οι εργαζόμενοι, να έχουν συσσωρευτεί πρόστιμα και οικονομικές κυρώσεις και στην κατάληξη, να καθίσταται εντελώς αβέβαιο το αν θα συνεχίσει να λειτουργεί η μονάδα και το αν θα συνεχίσουν να πληρώνονται οι Συριανοί εργαζόμενοι της. Με ότι σημαίνει κάτι τέτοιο για την κοινωνία και την αγορά της Ερμούπολης, της Σύρου, της πρωτεύουσας των Κυκλάδων. Ακολουθούν τα σχετικά κείμενα:
1) Προς τον κ. Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας
ΘΕΜΑ: Γιατί αυξήθηκαν οι τιμές των εισιτηρίων της ακτοπλοΐας παρά την κατάργηση των κρατήσεων υπέρ τρίτων;
Καταγγελίες και στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας αναφέρουν ότι σε σχέση με την περυσινή χρονιά, παρατηρούνται αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων της ακτοπλοΐας που σε ορισμένες περιπτώσεις υπερβαίνουν ακόμη και το 50%. Επιπλέον, θα πρέπει να σημειωθεί ότι μεγάλες αυξήσεις παρουσιάζονται στις τιμές των εισιτηρίων για δημοφιλείς προορισμούς ακόμα και σε σχέση με τις τιμές που ίσχυαν τον Ιούνιο του 2011. Αυτή η εικόνα έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για μειώσεις των τιμών των εισιτηρίων κατά 10% ή και περισσότερο και οι οποίες θα επιτυγχάνονταν μέσω της κατάργησης των κρατήσεων υπέρ τρίτων. Ο ΣΥΡΙΖΑ έγκαιρα είχε επισημάνει ότι η απελευθέρωση της αγοράς των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών δεν δίνει τη δυνατότητα στο κράτος να δεσμεύσει τους ακτοπλόους ώστε να διατηρήσουν χαμηλά τις τιμές των εισιτηρίων, ούτε καν κατά αντιστοιχία με το ύψος των κρατήσεων που καταργήθηκαν. Ισχυριζόμασταν ότι η μείωση των κρατήσεων όχι μόνο δεν θα οδηγήσει στη μείωση των τιμών αλλά αντίθετα, τα ποσά από τις κρατήσεις που καταργούνται θα οδηγηθούν στα ταμεία των ακτοπλοϊκών εταιρειών. Κατά συνέπεια οι σημαντικοί πόροι που αφαιρέθηκαν, μέσω της κατάργησης των κρατήσεων υπέρ ΚΑΕΟ (Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών Οχημάτων), από τα ταμεία του ΝΑΤ, και οι οποίοι ανέρχονται σε 40 εκατ. ευρώ ετησίως, καταλήγουν επί της ουσίας στους ακτοπλόους. Την ίδια στιγμή μειώνονται οι συντάξεις των ναυτικών καθώς και η χρηματοδότηση του ΝΑΤ κατά 50 εκατομμύρια ευρώ για το έτος 2011 και κατά 100 εκατ. ευρώ για τα επόμενα έτη σε σχέση με το έτος 2010.
Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Σε πόσα και ποια δρομολόγια μειώθηκαν οι τιμές των εισιτηρίων κατά το ύψος της μείωσης των καταργούμενων κρατήσεων υπέρ τρίτων, σε πόσα δεν υπήρξε αντίστοιχη μείωση και σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν ώστε οι εταιρίες να μειώσουν τις τιμές των εισιτηρίων κατά το ύψος των κρατήσεων ώστε να μην καρπούνται τα ποσά από την κατάργηση τους εις βάρος των επιβατών;
2. Σε ποιες ενέργειες προτίθενται να προβούν προκειμένου να μειωθεί το κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, το ύψος των οποίων αποτελεί σημαντικό πρόβλημα για τους κατοίκους των νησιών, τις επιχειρήσεις καθώς και για τους δυνητικούς επισκέπτες της νησιωτικής επικράτειας;
Ο ερωτών βουλευτής
Θοδωρής Δρίτσας
Α΄ Πειραιά και Νησιών
2) Προς τους κ.κ. Υπουργούς
- Εθνικής Άμυνας
- Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας
Θέμα: Τα ναυπηγεία Νεωρίου απειλούνται να κλείσουν με δραματικές συνέπειες για τους εργαζόμενους και για την κοινωνία της Σύρου
Οι εργαζόμενοι στο Ναυπηγείο Νεώριο της Σύρου μένουν απλήρωτοι τους τελευταίους δύο μήνες. Η ΔΕΗ διέκοψε την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος στην επιχείρηση, ενώ το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης, όπως αναφέρει το Σωματείο Εργαζομένων, «εξαντλώντας όλη την αυστηρότητά του έβαλε πρόστιμο 1 εκατ. ευρώ». Το Σωματείο Εργαζομένων ζητά από την Πολιτεία την εξόφληση του τρίτου πυροσβεστικού σκάφους που κατασκεύασε το Ναυπηγείο και την ανάθεση της επισκευής δύο δεξαμενών του Πολεμικού ναυτικού.
Οι εκπρόσωποι της Αυτοδιοίκησης έχουν ήδη καταθέσει δημόσια προτάσεις για το μέλλον του Νεωρίου, της μεγαλύτερης επιχείρησης του Αιγαίου, που περιλαμβάνουν τη διεύρυνση του αντικειμένου δραστηριότητας του Ναυπηγείου. Ανεξάρτητα από ευθύνες της ιδιοκτησίας και διοίκησης του Νεωρίου, η παρέμβαση της Πολιτείας με ένα σχέδιο διάσωσης και διασφάλισης της προοπτικής του Ναυπηγείου είναι αναγκαία.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί
1. Προτίθεται η κυβέρνηση να εξοφλήσει αμέσως το τρίτο πυροσβεστικό που έχει κατασκευάσει το ναυπηγείο και να ολοκληρώσει σύντομα τη διαδικασία ανάθεσης των δύο δεξαμενών του Πολεμικού Ναυτικού;
2. Ποιο σχέδιο υπάρχει για τη διάσωση του Νεωρίου, αλλά και γενικότερα για τη ναυπηγική βιομηχανία της Ελλάδας;
Ο ερωτών βουλευτής
Θοδωρής Δρίτσας
Α΄ Πειραιά και Νησιών





Απάντηση