ΜΕΓΑΛΗ ΧΑΜΕΝΗ …με στοιχεία η Πάρος για τη φετινή σεζόν

Συγκριτική έρευνα της εφημερίδας Τα Νέα Πάρου – Αντιπάρου για τα αποτελέσματα της φετινής τουριστικής σεζόν
Τα «παιχνίδια» επικοινωνίας των υπευθύνων!
(Τα Νέα Πάρου – Αντιπάρου από το φύλλο της 3 Σεπτεμβρίου 2011)
Μία συγκεντρωτική – συγκριτική έρευνα προσπαθήσαμε να κάνουμε τις τελευταίες 20 ημέρες, για τα απολογιστικά στοιχεία της τουριστικής σεζόν 2011 που ολοκληρώνεται αυτές τις ημέρες. Στο φύλλο της προηγούμενης εβδομάδας (3/9) παρουσιάσαμε την κίνηση επιβατών και οχημάτων στην Πάρο τους μήνες Ιούνιο – Ιούλιο και Αύγουστο που μας πέρασε.
Τα στοιχεία ήταν…
… δυστυχώς πολύ αρνητικά για το νησί μας, αφού αποδεικνύουν ότι η Πάρος χάνει 50.000 αφίξεις επιβατών σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ήτοι 15% μείωση αφίξεων μόνο τους τρεις από τους 5 μήνες της περιόδου (Μάιος – Σεπτέμβριος). Άγνωστο βεβαίως είναι το πόσο μεγαλύτερη πτώση τζίρου είχαμε στα καταστήματα της Πάρου. Ειδικοί αναφέρουν ότι ακόμα και αν είχαμε την δυνατότητα να κρατήσουμε τις ίδιες αφίξεις με την περσινή περίοδο, εφέτος θα καταγράφαμε μικρότερους τζίρους, αφού εφέτος οι τουρίστες κατανάλωσαν λιγότερα για να κάνουν τις διακοπές τους από κάθε άλλη χρονιά. Ο καθένας αναλογίζεται πόσο κακή ήταν η σεζόν 2011 για την Πάρο, αφού στον τόπο μας και μεγάλη μείωση αφίξεων είχαμε, συνεπώς, και ακόμη μεγαλύτερη μείωση τζίρου.
Οι «γείτονες»
Θα μπορούσε κάποιος από τον Δήμο της Πάρου (τον οποίο ευθέως κατηγορούμε για την μεγάλη ευθύνη που έχει για την μείωση των αφίξεων στην Πάρο) να ισχυριστεί ότι τα στοιχεία της δραματικής πτώσης που αποδείξαμε στο προηγούμενο φύλλο της εφημερίδας μας, αφορούν σε μία κοινή μοίρα που έπληξε τις Κυκλάδες ή την χώρα.
ΛΑΘΟΣ!
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτουμε στο σημερινό φύλλο της εφημερίδας μας αποδεικνύονται τα εξής:
ΣΤΗΝ ΓΕΙΤΟΝΙΚΗ ΜΥΚΟΝΟ καταγράφεται από τα επίσημα στοιχεία αύξηση αφίξεων από το εξωτερικό πάνω από 14% σε σχέση με πέρσι. Οι δηλωθείσες διανυκτερεύσεις στα ξενοδοχεία και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια παρουσιάζουν αύξηση 10% και αναμένεται επίσημη αύξηση τζίρου (από τις δηλώσεις στην εφορία) άνω του 20% σύμφωνα με στοιχεία που δίνουν οι ξενοδόχοι του νησιού. Δεν υπάρχουν σαφή στοιχεία για τα έσοδα από τα πάμπολλα κρουαζιερόπλοια που προσέγγισαν εφέτος το νησί, τις ιδιωτικές πτήσεις με ελικόπτερα και αεροπλάνα και τα σκάφη αναψυχής. Σύμφωνα, με τα όσα ισχυρίζονται οι πηγές, η Μύκονος είχε ιδιαίτερη αύξηση ζήτησης στα πεντάστερα ξενοδοχεία που σημαίνει ότι σε εποχή κρίσης, αύξησε το μερίδιο πελατών της με καλή οικονομική κατάσταση.
ΣΤΗΝ ΓΕΙΤΟΝΙΚΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ είχαμε αύξηση στις αφίξεις στο επίπεδο του 8,23% μόνο από την επίσημη καταγραφή στοιχείων του αεροδρομίου του νησιού σε σχέση με πέρσι. Δηλαδή, χωρίς να υπολογίζουμε την κίνηση της ακτοπλοΐας αλλά και των κρουαζιερόπλοιων και σκαφών, τα οποία έσπασαν ρεκόρ εφέτος. Στο νησί αυτό «σπάει ο μύθος» ότι μόνον τα πεντάστερα (σ.σ: που δεν έχει η Πάρος) ξενοδοχεία είναι σε θέση να προσελκύσουν την ακριβή πελατεία (σ.σ: όπως στη Μύκονο), αφού ακριβότεροι και πλέον διάσημοι χώροι διαμονής του νησιού βρίσκονται σε οικογενειακές μονάδες από 4 έως 30 δωμάτια.
ΣΤΗΝ ΑΚΟΜΑ ΠΟΙΟ ΓΕΙΤΟΝΙΚΗ ΝΑΞΟ κατά τον Ιούνιο και Ιούλιο υπήρξε συντηρητική προσέλευση αφίξεων και κάποιοι προδίκαζαν ότι τα αποτελέσματά της στο τέλος της σεζόν θα ήταν παρόμοια με της Πάρου, αφού τα δύο νησιά συνδέονται και με σχεδόν ίδια δρομολόγια από τον Πειραιά. Όμως τα στοιχεία μετά και το τέλος Αυγούστου μαρτυρούν ότι η Νάξος είχε μία εξαιρετική αύξηση επισκεπτών κατά τον τελευταίο μήνα του «κέντρου» της σεζόν η οποία κρατούσε μέχρι και τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου ανατροφοδοτούμενη. Η πληρότητα στους χώρους διαμονής ανεξαρτήτως κατηγορίας κινήθηκε στο 95% με επισκέπτες Έλληνες και Ιταλούς. Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε ότι όλους τους «ζεστούς» μήνες της εφετινής τουριστικής περιόδου η Νάξος είχε κατορθώσει να προβάλλεται στα Ελληνικά μέσα ενημέρωσης συστηματικά. Όχι μόνο με αφιερώματα που στηρίζονταν σε πρωτοβουλίες δημοσιογράφων, αλλά και με κανονικά τηλεοπτικά σποτ.
ΘΥΜΙΖΟΥΜΕ ΟΤΙ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΑΥΓΟΥΣΤΟ η Πάρος, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που δημοσιεύσαμε στο προηγούμενο φύλλο της εφημερίδας μας, το νησί μας δυστυχώς έχανε 22.000 επιβάτες σε σχέση με πέρσι, ήτοι είχε μείωση αφίξεων κατά 25%.
ΣΤΗΝ ΣΥΜΠΑΤΡΙΩΤΙΣΣΑ ΑΝΤΙΠΑΡΟ σημειώθηκε αύξηση της επιβατικής κίνησης και ακόμα μεγαλύτερη αύξηση του τζίρου η οποία υπολογίζεται μεσοσταθμικά από 8 έως 15%. Τα αποτελέσματά της καταρρίπτουν την απολυτότητα του ότι φταίνε για όλα τα πλοία ή τα αεροπλάνα που έχει ή δεν έχει το κάθε νησί. Υπάρχει και ο «αέρας της μόδας» που δημιουργείται στόμα – στόμα, με κατάλληλη προβολή και ανάλογη συμπεριφορά, στοιχεία που αποτελούν εργαλείο επιβίωσης, όταν μειονεκτείς.
Ούτε στα πλοία η Πάρος «in»
ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ που έδωσαν οι εταιρείες της ακτοπλοΐας είναι δηλωτικά της μεγάλης «υποβάθμισης» της Πάρου στις επιλογές των ταξιδιωτών για εφέτος:
α) Η μεγαλύτερη πτώση στην επιβατική ακτοπλοΐα σημειώθηκε στην γραμμή Πειραιά – Ηράκλειο Κρήτης με ποσοστό -20% (Το αεροδρόμιο Ηρακλείου ωστόσο, είχε αύξηση αφίξεων πάνω από 14% και με αυτόν τον τρόπο προσπάθησαν να «ρεφάρουν» οι Κρήτες αυτού του νομού).
β) Τα Δωδεκάνησα σημείωσαν επίσης μείωση επιβατικής κίνησης με πλοία στο επίπεδο του -15% (όμως έσπασαν πανελλαδικό ρεκόρ όσο αφορά τις αφήξεις στα αεροδρόμια της Ρόδου και της Κω με αυξήσεις κατά 28,26% και 26,25% αντίστοιχα, καταλαμβάνοντας την πρώτη και δεύτερη θέση για εφέτος στον τομέα τουριστικής κίνησης των αεροδρομίων της χώρας).
γ) Η Σάμος και η Ικαρία καταγράφουν μείωση αφίξεων με τα πλοία κατά -10% (αύξηση όμως στο αεροδρόμιο της Σάμου κατά 8,5%).
δ) Στα νησιά του Βόρειου Αιγαίου καταγράφεται μείωση στα πλοία κατά -8% (με αύξηση αφίξεων στο αεροδρόμιο π.χ της Σκιάθου 3% μεσοσταθμικά, αλλά τον Αύγουστο +8,5%)
ε) Οι Κυκλάδες για άλλη μία φορά κράτησαν «όρθιες» τις ακτοπλοϊκές εταιρείες εισπρακτικά, αφού σημειώνουν την μικρότερη μείωση επιβατικής κίνησης, ήτοι – 5%. Θυμίζουμε όμως ότι η Πάρος καταγράφει μείωση επιβατικής κίνησης κατά –15%. Δηλαδή, βρίσκεται 10 ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερα από το μέσο όρο της πτώσης σε επίπεδο νομού, που σημαίνει ότι κανείς δεν «βοήθησε» τους τουρίστες οι οποίοι έμειναν «πιστοί» στο ταξίδι διακοπών με πλοίο, να επιλέξουν την Πάρο, όπως τις προηγούμενες χρονιές.
Που πήγαν οι Ρώσοι;
Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, τόσο οι Ρώσοι, όσο και άλλοι εύποροι επισκέπτες από τις χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ, εφέτος έκαναν διακοπές:
α) ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: στη Χαλκιδική (γι’ αυτό και το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης παρουσιάζει μεγάλη αύξηση αφίξεων σε σχέση με αυτό της Αθήνας), σε Ρόδο και Κω, σε Μύκονο και Σαντορίνη, καθώς και στην Κρήτη. Δηλαδή, εκεί που υπήρχε αεροπορική σύνδεση, με εξαίρεση τη Χαλκιδική, στην οποία προσήλθαν πάρα πολλοί «ανατολικοί» οδικώς, εκτός από αεροπορικώς.
β) ΓΙΑ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ: στα παράλια της Τουρκίας και στην Κύπρο.
Αυτό αποτελεί απάντηση εκ του αποτελέσματος στην εσκεμμένη αρλουμπολογία που ακούστηκε από την δημοτική αρχή Πάρου περί δήθεν «ανοίγματος στην αγορά της Ρωσίας» από την οποία δεν μπορούμε να πάρουμε επισκέπτες, αν δεν αποκαταστήσουμε γραμμή εύκολης μεταφοράς.
Οι συζητήσεις για το αεροδρόμιο
Κατόπιν των παραπάνω, γίνεται σαφές γιατί η δημοτική αρχή του Χρ. Βλαχογιάννη και οι «συν ταύτη», στο τέλος του Αυγούστου θυμήθηκαν να ανακοινώσουν ότι θα ασχοληθούν τώρα, μετά από 5 χρόνια αδράνειας, με την κατασκευή του νέου αεροδρομίου. Διότι πολύ απλά, οι Παριανοί επαγγελματίες του τουρισμού διαβάζοντας τα στοιχεία ή τις έρευνες αποτελεσμάτων της σεζόν, θα κατανοούσαν τις μεγάλες ευθύνες της σημερινής δημοτικής αρχής.
Εφέτος, όποιος τουριστικός προορισμός της χώρας είχε επαρκές αεροδρόμιο ή καλή «επαφή» με αεροδρόμιο, έβγαλε λεφτά ή έστω, «σώθηκε» σε έσοδα από την λαίλαπα της οικονομικής κρίσης. Έτσι, η διοίκηση του Δήμου έσπευσε επικοινωνιακά να δείξει ότι ασχολείται με το αεροδρόμιο, πριν οι Παριανοί την ρωτήσουν (απειλητικά) γιατί ΔΕΝ ασχολείται με το αεροδρόμιο τα τελευταία χρόνια. Όπως είναι γνωστό, δεν χρειάζεται να κάνεις το έργο, αρκεί να το υπόσχεσαι!!!
Αιχμή της κριτικής των Παριανών στο άμεσο μέλλον θα είναι η παραίτηση της παρούσας δημοτικής αρχής του Χρ. Βλαχογιάννη από τις προσπάθειες, αρχές και αξίες της παράταξης από την οποία προέρχεται, όσο αφορά το νέο αεροδρόμιο. Θυμίζουμε ότι την προηγούμενη τετραετία (2002 – 2006) είχε προωθηθεί η προσπάθεια για την απόκτηση νέου αεροδρομίου και είχαμε κατορθώσει να εξασφαλίσουμε τις απαλλοτριώσεις των οικοπέδων με χρήματα του Κράτους. Μοναδική, αυτονόητη υποχρέωση της δημοτικής αρχής Χρ. Βλαχογιάννη ήταν να παρακολουθεί, αν αυτή η διαδικασία γίνεται ολοκληρωμένα και σωστά από τις υπηρεσίες του Κράτους τα τελευταία 5 χρόνια που εξελίσσεται. Και τούτο διότι οι αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες εργάζονται για όλα τα υπό μελέτη ή κατασκευή αεροδρόμια της χώρας.
Ε, λοιπόν, όπως και η εφημερίδα μας με πρωτοσέλιδο, αποκλειστικό δημοσίευμά της είχε αποκαλύψει πριν δύο χρόνια, είχαν «ξεχαστεί» οικόπεδα από αυτήν την μεγάλη απαλλοτρίωση αξίας10 εκ.ευρώ. Ο Δήμος Πάρου δεν έκανε καμία παρέμβαση για το πρόβλημα αυτό.
Δηλαδή, με άλλα λόγια, ακόμα και αν το Κράτος είχε τα χρήματα (και τις υπολειπόμενες μελέτες έτοιμες) για την κατασκευή του αεροδρομίου, δεν θα μπορούσε να εκτελέσει το έργο, αφού έχουν ξεμείνει οικόπεδα αναπαλλοτρίωτα!!! Πέντε ολόκληρα χρόνια μετά.
Στο δημοτικό συμβούλιο της 6/9 η δημοτική αρχή Χρ. Βλαχογιάννη δημοσιοποίησε τραγική ομολογία, ότι σε 15 μόλις ημέρες, βρήκε τους ιδιοκτήτες των αναπαλλοτρίωτων οικοπέδων, τους οποίους δεν είχε ενδιαφερθεί να βρει τα τελευταία 5 χρόνια για να προχωρήσει η ιστορία του αεροδρομίου. Το τραγικότερο όλων, είναι ότι ο δήμαρχος κ. Χρ. Βλαχογιάννης προέβη στην ανακοίνωση της πληροφορίας για να δείξει ότι συμβάλει για την κατασκευή του έργου στην Πάρο και όχι για να ζητήσει γονυκλινής «συγνώμη» από τον Παριανό λαό, όπως θα έπρεπε.
Σημειώνουμε, ότι η εφημερίδα μας, έστω και τώρα, θα βοηθήσει μέχρις εξαντλήσεως όλων των δυνάμεων της οποιονδήποτε (ανεξαιρέτως) κάνει θετικές πράξεις για την υλοποίηση κατασκευής του έργου του νέου αεροδρομίου.-
Κ. Δραγάτης
Υ.Γ: Παραθέτουμε για υπενθύμιση και τα επίσημα στοιχεία από το Λιμεναρχείο Πάρου για τους τρεις κεντρικούς μήνες της σεζόν (Ιούνιος – Ιούλιος – Αυγουστος) 2010 και 2011. Τα είχαμε δημοσιεύσει στο φύλλο της 3/9/2010.
Η παραπάνω έρευνα και ο πίνακας των τριών μηνών λύνει ακόμα περισσότερες απορίες:

http://www.parosnews.gr/importantnews.asp?IdNews=1449




Απάντηση