Χαιρετισμός του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου στις εργασίες του Workshop FVW 2011
Την προηγούμενη εβδομάδα πραγματοποιήθηκε στη Ρόδο συνάντηση μεταξύ Γερμανών εκπροσώπων που ασχολούνται με τον τουρισμό, με εκπροσώπους επιχειρήσεων και εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης κυρίως από τα Δωδεκάνησα. Η διαδικασία ονομάζεται «Workshop FVW 2011» και συμμετείχε ο βουλευτής Δωδεκανήσου υφυπουργός Πολιτισμού – Τουρισμού κ. Νιοκητιάδης.
Αυτές οι συναντήσεις γίνονται για να εντοπισθούν προβλήματα και να αποφασισθούν προγράμματα με σκοπό την από κοινού προώθηση τουριστικών συνεργασιών. Στη συνέχεια ακολουθεί το κείμενο του χαιρετισμού που έκανε στη συνάντηση ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Γ. Μαχαιρίδης. Έχει σημασία να παρακολουθήσει ο αναγνώστης την σταθερή αναφορά του περιφερειάρχη στη Ρόδο και την Κω «…και τα υπόλοιπα νησιά των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων», καθώς και τις απόψεις περί φθηνού και ακριβού προορισμού που αποτελούν κατά την άποψη του τα νησιά μας. Το ερώτημα που τίθεται είναι αν έχουν αποφασισθεί στο πλαίσιο του Περιφερειακού Συμβουλίου τα όσα ο κ. Περιφερειάρχης ανέφερε ως εκπρόσωπος μας στην συγκεκριμένη συνάντηση. Ακολουθεί το σχετικό κείμενο:
Γ. Μαχαιρίδης προς Γερμανούς: ”Τα νησιά μας είναι “προσιτά”, δεν επιτρέπεται να πωλούνται “φτηνά”. Αρκετές υποχωρήσεις κάναμε»
«Πριν από έξι χρόνια, στο Workshop του 2005, θυμάμαι ότι προτίμησα να σας ταξιδέψω, έστω νοερά, στις ομορφιές και στην ιστορία του καθενός από τα νησιά μας. Σας διαβεβαιώνω ότι μέχρι σήμερα, εκείνο το «ταξίδι» δεν έχει χάσει τίποτα από τη μαγεία του. Και ούτε πρόκειται να χάσει…Υπήρχε λόγος για την «περιήγηση» αυτή.
Θέλαμε να υπογραμμίσουμε ότι η Ρόδος, η Κως και τα άλλα μας νησιά, αποτελούν σταθερή αξία.
Τόσο εμείς που ζούμε εδώ, όσο και τα εκατομμύρια των επισκεπτών μας, θεωρούμε τα νησιά μας ξεχωριστά, πολύτιμα και μονάκριβα. Έτσι θέλουμε να τα διατηρήσουμε, και έτσι πρέπει να τα βλέπει αυτός που τα επισκέπτεται, αλλά και εκείνος που τα προωθεί στη διεθνή αγορά. Την ίδια ώρα όμως, δεν εφησυχάζουμε και δεν αφήνουμε τη μοίρα μας στον ήλιο και τη θάλασσα. Μπορεί να παινευόμαστε για τον μικρό παράδεισο που ζούμε, κάνουμε όμως και την αυτοκριτική μας. Καταβάλλουμε συνεχώς προσπάθειες να μη διαψεύδουμε τις προσδοκίες των επισκεπτών μας.
Ακούμε και εσάς, τις παρατηρήσεις, τις υποδείξεις και τις προτάσεις σας. Τα αποτελέσματα του διαλόγου που κάναμε το 2005 δεν πήγαν χαμένα. Ήταν χρήσιμα για εμάς, όπως το ίδιο χρήσιμα θα είναι και τα συμπεράσματα του φετινού Workshop. Και οι δύο πλευρές, νομίζω πως βγαίνουμε κερδισμένες απ’ αυτές τις συναντήσεις. Μαθαίνουμε περισσότερα ο ένας για τον άλλο.
Πριν έξι χρόνια επισημάνθηκαν οι θετικές και αρνητικές διαπιστώσεις για την εικόνα της Ρόδου, και πώς τη βλέπει ο Γερμανός επισκέπτης. Αλλά και πώς βλέπουμε εμείς εσάς. Επισημάνθηκαν, μεταξύ άλλων, οι σπάνιες φυσικές μας ομορφιές, η ιστορία μας, η φιλοξενία των ανθρώπων, το ξενοδοχειακό δυναμικό, η διασκέδαση, και φυσικά το αίσθημα ασφάλειας που εμπνέει αυτός ο τόπος. Προβλημάτισε η εικόνα συγκεκριμένων υποδομών, το κόστος, η ποιότητα των υπηρεσιών και η κατάσταση στο φυσικό περιβάλλον. Έστω με καθυστερήσεις και σε συνθήκες βαθιάς οικονομικής κρίσης αναβαθμίζουμε συνεχώς τις υποδομές μας.
Κάναμε πρώτη μας προτεραιότητα την εμπέδωση της περιβαλλοντικής συνείδησης με δράσεις για την προστασία του δασικού μας κεφαλαίου, για ακόμα πιο καθαρές θάλασσες και προσήλωση στις παραδοσιακές μας αρετές, όπως είναι η ευγένεια και η φιλοξενία. Κάθε μεμονωμένη συμπεριφορά που προσβάλλει τον επισκέπτη μας, είναι, πρώτα για εμάς, εχθρική πράξη κατά των νησιών μας, της εικόνας και της φήμης τους. Είμαστε αυστηροί και γινόμαστε ακόμα αυστηρότεροι απέναντι σε όποιον επιχειρεί να δυσφημίσει αυτόν τον τόπο.
Εμπλουτίζουμε το τουριστικό μας προϊόν με πλήθος εναλλακτικών επιλογών για τους επισκέπτες μας. Αποτελεί βασικό μας σχεδιασμό να γίνει βίωμα και ζωντανή εμπειρία για τον επισκέπτη μας το ποιοτικό τοπικό μας προϊόν, ενσωματώνοντας σε αυτό τις γεύσεις, τις παραδόσεις και την κουλτούρα μας, συνδέοντας τον τουρισμό με τον πρωτογενή τομέα και τον πολιτισμό μας. Αυτοδιοίκηση και φορείς, με συνεχή και αγαστή συνεργασία, υλοποιούμε καινοτόμες δράσεις προβολής του τουριστικού μας προϊόντος.
Στόχος μας είναι να διατηρήσουν η Ρόδος, η Κως και τα άλλα νησιά μας το συγκριτικό τους πλεονέκτημα και την ανταγωνιστική τους θέση.
Πρέπει όμως να ξεκαθαρίσουμε κάτι:
Απ’ όλους, εμάς κι εσάς, πρέπει να γίνει ο διαχωρισμός ανάμεσα στον φτηνό και προσιτό προορισμό.
Η Ρόδος είναι μια προσιτή επιλογή, και ήδη οι επιχειρηματίες μας έχουν κάνει πολλές υποχωρήσεις.
Οι πιέσεις που τους ασκούνται είναι πολλές φορές αφόρητες και συχνά έχουν να αντιμετωπίσουν αμείλικτα διλήμματα απ’ όσους διακινούν το τουριστικό ρεύμα διεθνώς. Η Ρόδος ή τα άλλα νησιά μας δεν είναι και δεν πρέπει να θεωρούνται φτηνά για να πουλιούνται φτηνά, με το επιχείρημα ότι «είμαστε ακριβοί σε σχέση με άλλους ανταγωνιστικούς προορισμούς στη Μεσόγειο». Επαναλαμβάνω: Τα νησιά μας, τόσα στα Δωδεκάνησα, όσο και στις Κυκλάδες, αποτελούν σταθερή αξία και σημεία αναφοράς για κάθε δυνητικό επισκέπτη.
Αυτό θέλουμε να καταγραφεί σαν μήνυμα και στο φετινό Workshop. Θεωρούμε ιδιαίτερα χρήσιμες αυτές τις συναντήσεις. Αν δεν πιστεύαμε στην ουσία, στη σημασία και στους στόχους αυτής της συνάντησης δεν θα την επιδιώκαμε, ούτε θα τη στηρίζαμε. Εύχομαι κάθε επιτυχία στις εργασίες και του φετινού Workshop, και θέλω, ανάλογες εκδηλώσεις να οργανωθούν και σε επίπεδο Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.
Θα μας είμαστε πάντα στη διάθεσή σας και θεωρείστε τη στήριξή μας δεδομένη.
Σας ευχαριστώ….»





Απάντηση