Το ΚΚΕ Πάρου – Αντιπάρου για τις αυξήσεις στα πλοία


Ανακοίνωση για τις αυξήσεις των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων δημοσιοποίησε το ΚΚΕ Πάρου – Αντιπάρου. Ακολουθεί το σχετικό κείμενο: 

Πάρος 6-4-2011
ΑΥΞΗΣΕΙΣ – « ΦΩΤΙΑ»  ΣΤΑ  ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ
«Αυξήσεις- φωτιά που φτάνουν ακόμα και στο 11% και αποτελούν νέα ληστεία για το λαϊκό εισόδημα, επέβαλαν από 1-4-2011,  6  μεγάλες ακτοπλοϊκές εταιρείες, ενώ ακολουθούν και οι άλλες. Ορισμένα ενδεικτικά στοιχεία είναι αρκετά για να βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματά του. Από Πειραιά για Ικαρία το εισιτήριο οικονομικής θέσης από 45,50 που ήταν, εκτινάχθηκε 50,50 ευρώ, ποσοστό αύξησης 11%. Για Νάξο από 46 στα 51 ευρώ (αύξηση 10,8%). Για Πάρο από 44,5 στα 48,5 ευρώ (αύξηση 9%) με το HIGH SPEED και από 30 στα 32,5 ευρώ (αύξηση 8,5%) με το BLUE STAR. Την ίδια ώρα οι κυβερνητικοί συνδικαλιστές στην Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) σε συμπαιγνία με τους εφοπλιστές υπέγραφαν τις Συλλογικές Συμβάσεις των εργαζομένων για το 2010 και το 2011 δίνοντας αυξήσεις 1,5% και 1% αντίστοιχα. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ ενημερώθηκαν για τη συμφωνία τηλεφωνικώς!!!


Εκτός από τα παραπάνω προνόμια που εξασφαλίζουν οι εφοπλιστές, με τις «πλάτες»  της κυβέρνησης, έρχονται από κοντά και οι τρελές επιδοτήσεις  με την γνωστή πατέντα των δήθεν « άγονων γραμμών». Έτσι, την ίδια ώρα που η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ εξακολουθεί να έχει τους ναυτεργάτες σε καθεστώς πολιτικής επιστράτευσης, δείχνοντας ξεκάθαρα ποιών συμφέροντα εξυπηρετεί, αυξάνει κατά 33% το ποσό των επιδοτήσεων που είχε αρχικά προϋπολογίσει για το 2011, ώστε οι εφοπλιστές από 92,8 να εισπράξουν τελικά 126 εκατομμύρια ευρώ!!!
Η πολιτική κρίνεται εκ του αποτελέσματος. Όσοι ακόμα πιστεύουν τις θεωρίες περί «νησιωτικότητας», περί «μεταφορικού ισοδύναμου» ,περί «μείωσης των κρατικών φόρων πάνω στο εισιτήριο» ή οτιδήποτε άλλο αιωρείται – σκόπιμα ή καλοπροαίρετα – στον αέρα, τρέφουν αυταπάτες. Η πραγματικότητα είναι οι συνεχείς αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων και ο καθορισμός των δρομολόγιων στη λογική της μεγιστοποίησης του κέρδους. Αποτέλεσμα είναι το δυσβάστακτο  κόστος της μεταφοράς των εμπορευμάτων και των επιβατών και ταυτόχρονα εμπόδια στην  επισκεψιμότητα των νησιών. Όλα αυτά την ώρα που οι  εργαζόμενοι, οι αυτοαπασχολούμενοι στο τουρισμό και οι μικροξενοδόχοι αγωνιούν για το καλοκαίρι που έρχεται με δεδομένη τη πραγματική μείωση των εισοδημάτων τους. Αυτή η πολιτική δεν φτιασιδώνεται. Δεν χωράει μερεμέτια. Κάθε μέρα που περνάει , γίνεται περισσότερο επικίνδυνη για τα λαϊκά νοικοκυριά.
Κάποιοι στο παρελθόν έδειξαν υπέρμετρη «ευαισθησία» στην απεργία των ναυτεργατών, ευαισθησία που δεν τη βλέπουμε τώρα που τα εφοπλιστικά συμφέροντα, ρίχνουν τα βάρη διατήρησης της κερδοφορίας τους και στη «καμπούρα» νησιωτών και επισκεπτών, με ότι αυτό συνεπάγεται για την οικονομία των νησιών μας. Κάθε μέρα που περνάει η κατάσταση χειροτερεύει. Η αντίδραση και ο αγώνας είναι ο μόνος δρόμος. Χρειάζεται οργανωμένη αντεπίθεση για την ανατροπή αυτής της αντιλαϊκής πολιτικής τώρα. Η απάντηση πρέπει να είναι η ενιαία δράση των λαϊκών στρωμάτων, των νησιωτών και των ναυτεργατών για τη ματαίωση των ληστρικών αυξήσεων σήμερα  και τη δημιουργία των προϋποθέσεων για να γίνουν τα καράβια λαϊκή περιουσία στην υπηρεσία των λαϊκών συμφερόντων, αύριο».