Την κρίση θα «πληρώσουν» οι επιβάτες, νησιώτες και τουρίστες από την 1η Απριλίου

 

 

Αύξηση της τάξεως του 8% κατά μέσο όρο σ τους ναύλους επιβατών οικονομικής και διακεκριμένης θέσης για τα ταξίδια από 1η Απριλίου 2011 για τις ακτοπλοϊκές γραμμές εσωτερικού ανακοίνωσε η Attica Group (Blue Star). H εταιρεία δεσμεύτηκε «για την άμεση και ισόποση μείωση των ναύλων εάν αποφασισθεί από την Κυβέρνηση η μείωση του Φ.Π.Α. ή η μείωση\κατάργηση άλλων κρατήσεων υπέρ τρίτων».
Με λίγα λόγια, η εταιρεία που καλύπτει σχεδόν μονοπωλιακά τις γραμμές των Κυκλάδων, μαζί με την αύξηση του κόστους των εισιτηρίων, επιδιώκει και την επίτευξη των πάγιων σκοπών της επιβάλλοντας πολιτική στο Κράτος.
Για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα των γραμμών Κυκλάδων οι ναύλοι δεν αυξάνονται ενώ για τα Δωδεκάνησα και την Κρήτη οι ναύλοι επανέρχονται στα επίπεδα της 01/04/2009 με την κατάργηση των προσφορών.
Το Ηλεκτρονικό Πρόγραμμα Κρατήσεων είναι ήδη ενημερωμένο με τις νέες τιμές.
«Η τιμολογιακή πολιτική του Ομίλου δε μεταβλήθηκε από το 2008, πλην των αυξήσεων που οφείλονται στην αύξηση του Φ.Π.Α., σε μία προσπάθεια τόνωσης της κίνησης και παρά την διαρκή αυξητική πορεία του κόστους λειτουργίας των πλοίων και κυρίως των τιμών των καυσίμων, οι οποίες είναι κατά 32,78% αυξημένες το 2010 σε σχέση με το 2009. Αντίθετα, οι κρατήσεις υπέρ του Δημοσίου, συνεχώς αυξάνονται» τονίζεται στην ανακοίνωση της η πλοιοκτήτρια εταιρεία.
Βεβαίως, η εταιρεία δεν αναφέρεται στο πόσο αυξήθηκαν τα εισιτήρια τα τελευταία 8 χρόνια, αλλά εκκινεί στην αναφορά της μόνο από την εποχή που την συμφέρει για να δημιουργήσει θετικές εντυπώσεις υπέρ της. Θυμίζουμε ότι μετά το «ΣΑΜΙΝΑ» έγιναν διαδοχικές αυξήσεις, άλλες άνευ λόγου και άλλες με πρόσχημα υπαρκτές πλην πρόσκαιρες αυξήσεις του καυσίμου, οι οποίες δεν ακυρώθηκαν, όταν η τιμή του καυσίμου υποχώρησε.
Είναι γνωστό από τους ισολογισμούς τους ότι οι εταιρείες τα προηγούμενα χρόνια δεν αποκόμιζαν απλώς κέρδη κάτι που είναι θεμιτό, αλλά κυριολεκτικά θησαύριζαν. Τώρα, που σημειώνουν ζημίες λόγω κρίσης, αρνούνται να συμβάλουν στην διατήρηση χαμηλών τιμών ενόψει τουριστικής περιόδου, κάτι που κάνουν οι νησιώτες (και όχι μόνο) επαγγελματίες του κλάδου.
Τέλος, η ανακοίνωση της εταιρείας προσθέτει:
«Η συνολική επιβάρυνση των κρατήσεων υπέρ του Δημοσίου είναι:

  • για του επιβάτες 29,80% (από 25,20% το 2009) και,
  • για τα οχήματα 39,04% (από 34,52% το 2009)

Κύριο μέλημα του Ομίλου μας είναι η διατήρηση και η βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών.
Μέσα στα πλαίσια αυτά είμαστε υποχρεωμένοι να αναπροσαρμόσουμε το ναυλολόγιό μας αλλά ταυτόχρονα
δεσμευόμαστε για την άμεση και ισόποση μείωση των ναύλων εάν αποφασισθεί από την Κυβέρνηση η μείωση του Φ.Π.Α. ή η μείωση\κατάργηση άλλων κρατήσεων υπέρ τρίτων».